den bedste ammunition?
Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 15-05-02 10:26

Jeg har nyligt erhvervet mig en Tikka 308win og vil gerne høre om andres
erfaring med hvilken ammunition, de synes er bedst til råvildt. Jeg har
købt en pakke af Norma's Vulcan, men ved jo af gode grunde ikke hvordan
de er i praksis - forhåbentlig ved jeg mere i morgen

Mvh.
Torben

Fra : Niels Riis

Dato : 15-05-02 11:28

Torben Møller-nielsen <topper@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:876b7ccbf1bb189b3aba2721ec8dcd9b.85604@mygate.mailgate.org.
> [...]
> købt en pakke af Norma's Vulcan, men ved jo af gode grunde ikke hvordan
> de er i praksis - forhåbentlig ved jeg mere i morgen

Hej Torben,
jeg skyder selv med 308W og Vulcan, men de fleste vil nok foreslå dig at
bruge en Oryx fra Norma.
Selv har jeg prøvet Oryx en sæson og så gået tilbage til Vulcan.
Forskellen i mit våben er mærkbar, Vulcan dræber hurtigere end Oryx, og
kødødelæggelsen er måske lidt større, men ikke nær så stor som mange vil
påstå (i min riffel) for det kan variere en del fra våben til våben hvad der
er bedst.

Niels Riis

Fra : Per Herholdt Anderse~

Dato : 15-05-02 14:40

hej Torben.

Jeg har med held brugt Norma Vulcan på en tur til Polen hvor jeg skød en
keiler på 70 kg, to råer og 4 lam.
Jeg synes at kuglen er så tilpas robust at den ikke ødelægger for meget, og
med en lidt høj bladkugle bliver de på stedet. Med en hjertekugle løber de
de sædvanlige 40 - 50 meter.

MVH Per