/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
K&N filter og Jetkit til SV650S!!
Fra : Eddy Folder


Dato : 15-05-02 09:47

Hej Folkens

Jeg har ladet mig fortælle at det er nødvendigt med et jetkit og et K&N
filter for at få motoren til at gå ordentligt ved potteskift på
Sv650S´eren... Er dette ikke bare en stor fidus??? Og igen, er en
omdysning ikke det eneste der er nødvendigt???

-Eddy Folder



 
 
Pusterummet (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Pusterummet


Dato : 15-05-02 10:49


"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce22084$0$10682$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hej Folkens
>
> Jeg har ladet mig fortælle at det er nødvendigt med et jetkit og et K&N
> filter for at få motoren til at gå ordentligt ved potteskift på
> Sv650S´eren... Er dette ikke bare en stor fidus??? Og igen, er en
> omdysning ikke det eneste der er nødvendigt???
>
> -Eddy Folder

Efter min mening en stor fidus lige bortset fra KN filteret. Du kan få meget
bedre benzinøkonomi, sejtræk top på anden måde, og meget billigere.
Du kan evt maile direkte til mig hvis du vil vide lidt mere
min mail er diller@mbox301.get2net.dk



origo@earthling.net (15-05-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-05-02 11:37


"Pusterummet" <pust@vade.dk> wrote in message
news:3ce22efb$0$51083$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Efter min mening en stor fidus lige bortset fra KN filteret.

Kan du redegjøre nærmere for den påstand? Synes jeg kan se at K&N ingen
verdi har, bortsett fra at man ikke skal skifte det ut særlig ofte.


JS



Jakob (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 15-05-02 11:57

> Efter min mening en stor fidus lige bortset fra KN filteret. Du kan få
meget
> bedre benzinøkonomi, sejtræk top på anden måde, og meget billigere.
> Du kan evt maile direkte til mig hvis du vil vide lidt mere
> min mail er diller@mbox301.get2net.dk

Bedre benzinøkonomi.... øh ja hvis du ikke omdysser, men det er ikke sikkert
at din maskine kører særligt godt med mager blanding i længden.
Og pointen med at montere K&N er vel forhåbningen om en højere ydelse ?

Jeg mener, at hvis der er noget der er en stor fidus, så er det selve K&N
filter. Det er netop jetkittet der gør det muligt at fintune karburatoren i
mellem området. Det jetkit jeg monterede på min gamle cbr1000F åbnede
mulighed for at nålehøjden, modsat det originale, kunne justeres.
Om flowet gennem Jet-hoveddysen er bedre end det originale må stå hen i det
uvisse....

Efter min overbevisning er det netop en omhyggelig omdysning der giver mere
effekt i mellemområdet og IKKE monteringen af K&N filtret eller en ny
udstødning.

Mit råd, brug pengene på en Haynes manual, et jet kit og vær omhyggelig ved
omdysningen. Vær i øvrigt opmærksom på at temperaturen har stor indflydelse
på blandingsforholdet. Jeg dyssede den ind i marts/april hvilket resulterede
i for fed blanding hen over sommeren....

Jakob (Ex cbr1000F)






Birger Poulsen (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Birger Poulsen


Dato : 15-05-02 21:25

> Efter min overbevisning er det netop en omhyggelig omdysning der giver
mere
> effekt i mellemområdet og IKKE monteringen af K&N filtret eller en ny
> udstødning.
>
> Mit råd, brug pengene på en Haynes manual, et jet kit og vær omhyggelig
ved
> omdysningen. Vær i øvrigt opmærksom på at temperaturen har stor
indflydelse
> på blandingsforholdet. Jeg dyssede den ind i marts/april hvilket
resulterede
> i for fed blanding hen over sommeren....
>
> Jakob (Ex cbr1000F)
>
Efter hvad jeg har hørt og set, er en udskiftning af rør og filter samt
omdysning
ikke pengene værd. Det kan give en smule mere torque i mellemområdet.
Suzuki er sluppet vældig godt fra dimensioneringen af de dele.

Birger
SV650



Steen Schmidt (16-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 16-05-02 19:22

> Efter min mening en stor fidus lige bortset fra KN filteret. Du kan få
meget
> bedre benzinøkonomi, sejtræk top på anden måde, og meget billigere.

En ordentlig gang salgsgas.

> Du kan evt maile direkte til mig hvis du vil vide lidt mere
> min mail er diller@mbox301.get2net.dk

Hvorfor? Sælger du da K&N-filtre? Eller er det din onkels
karburatorjustering til 1000 kr. du vil promovere?

SV'eren har kun brug for at få hævet de ORIGINALE nåle i karbsene én tand,
og derefter skal de justeres. Det kan enhver forhandler gøre på en halv til
en hel time (inkl. adskillelse og samling), og hvis det gøres sammen med et
service, så er merprisen jo præcis nul kroner (SV'eren skal alligevel åbnes
da).

Der er selvfølgelig forhandlere der ikke fatter at justere karburatorer, men
de fleste kan, vil jeg regne med.

Mvh
Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste