Outlook Express Tiden ml. afsendelse og mo~
Fra : Hans Poulsen

Dato : 15-05-02 09:00

Tit er jeg ude for, at der går mange timer fra afsendelsen af en
email, og til jeg modtager den. Hvor flakker den rundt i mellemtiden?

Et eksempel: I aftes sendte en herre i Brabrand mig en mail, afsendt
20:59.

Den dukkede ikke op i aftes, hvor jeg først lukkede for Internet og
pc-en ved midnatstide.

Her til morgen ankom mailen kl. 08:32, og da havde jeg allerede haft
åbent for Outlook Express i over en time.

Kan nogen give en forklaring på det mysterium?

Med venlig hilsen

Hans Poulsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-05-02 11:13

Hej Hans Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tit er jeg ude for, at der går mange timer fra afsendelsen af en
> email, og til jeg modtager den. Hvor flakker den rundt i
> mellemtiden?

Hvis der reelt går lang tid, ligger den enten på afsenderens (dvs.
afsenderes ISP's) smtp-server eller din ISP's mailservere (og venter
på at komme ind i din postkasse).

> Et eksempel: I aftes sendte en herre i Brabrand mig en mail,
> afsendt 20:59.
>
> Her til morgen ankom mailen kl. 08:32

Forudsat han reelt sendte den 20:59 i aftes. Hvis hans ur er stillet
lige så sært som dit, kan der gå meget forvirring i, hvor længe den
har været undervejs

Snuppet fra din header:

"Date: 15 May 2002 01:00:05 -0700"
Dette er uret på din pc, da artiklen, jeg her svarer på, blev afsendt

Dette er din ISP's newsserver, der har stemplet ankomsttiden

Dette er ankomsten til min egen ISP's newssever. (Få newsservere har
linjen med i headeren, så kan du ikke finde den, er der ikke noget
mærkeligt ved det).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-02 11:38

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Forudsat han reelt sendte den 20:59 i aftes. Hvis hans ur er
> stillet lige så sært som dit, kan der gå meget forvirring i,
> [...]

Det har altså taget 1 sekund at nå fra computer til server. Hans
Poulsens maskine er indstillet til USA-tid, GMT -7 timer. Det der
vises som 20:59 på hans maskinen svarer derfor til 3.59 GMT eller
5.59 i dansk sommertid (GMT +2) - hvis jeg ellers kan regne
rigtigt.

Tidszonen kan skiftes i kontrolpanelet Dato og klokkeslæt -
genvej: dobbeltklik på uret på proceslinjen. Med mindre der er en
særlig grund til at benytte GMT-7 ville jeg nok skifte til dansk.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 15:41

15 May 2002 01:00:05 -0700, skrev hans.poulsen@post.tele.dk
(Hans Poulsen):

>Tit er jeg ude for, at der går mange timer fra afsendelsen af en
>email, og til jeg modtager den. Hvor flakker den rundt i mellemtiden?

news:tele.internet.info, som det er en god ide at abonnere på, så
er man orienteret om (de fleste) driftsuregelmæssigheder.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-05-02 14:37

Hans Poulsen skrev:

> [...]
> email, og til jeg modtager den. Hvor flakker den rundt i mellemtiden?

> Et eksempel: I aftes sendte en herre i Brabrand mig en mail, afsendt

Jeg skriver ofte emails og usenetindlæg, mens jeg er i offline til-
stand (på en bærbar pc). Emails og usenetindlæggene tidsstemples i OE
med de tidspunkter man skriver dem, med mindre man redigerer dem i
udbakken, så får de et nyt tidsstempel.
--
Fix Outlook Express 5.*: