Købe mariehøns
Fra : Chrib

Dato : 15-05-02 07:51

Hej

Ved nogen hvor man kan købe mariehøns, og hvad koster de ?

Hilsen Chris

Fra : N/A

Dato : 15-05-02 11:59

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-05-02 11:59

> Det kan man! Prisen kender jeg ikke. Gå ind på http://www.nyttedyr.dk/
> find en mailadresse og spørg dem. Jeg tror det var derfra vi fik en pose
> engang. 5000 mariehøns er en del

Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og straks
flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan styrer man det?

Mvh Maria

Fra : Per K

Dato : 15-05-02 13:05

> Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og straks
> flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan styrer man det?
>
> Mvh Maria

Det kan man vist ikke. De har deres egen vilje sådan nogle.
Men så længe der er lus og de kan leve godt af dem, vil de også blive.
Men og hitte nogle selv i naturen er billigere. Det gør jeg hvert år, for vi
har et
kæmpe natur område omkring os, og der samler jeg dem bare i et syltetøjs
glas
og lukker dem så ud i haven hos mig selv, endu er der ingen af dem der har
lavet
"et flugt forsøg"

Venligst Per

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-05-02 13:53

On Wed, 15 May 2002 12:58:50 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og straks
>flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan styrer man det?

Det gør man ikke. Vi lukkede den pose ud i et drivhus, hvor der ikke var
specielt varmt i forhold til udendørs, men i løbet af et par dage var de
allesammen væk.

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 15-05-02 13:52

Wed, 15 May 2002 12:58:50 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og straks
>flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan styrer man det?

Teambuilding og peptalk ............ måske i kombination, med et
tydeligt destinationsskilt ))

/Mark

Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-02 16:29

Maria Frederiksen wrote:

> Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og
> straks flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan
> styrer man det?

Kan man ikke sætte en snor i "skjoldet" på dem lige som på en skildpadde? De
minder da lidt om skildpadder

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-05-02 16:57

<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Jeg kan da lige se mig selv lukke 5000 mariehøns ud i verden, og straks
>flyve i alle retninger undtagen hen til mine lus. Hvordan styrer man det?

Jag lusene ned i posen til mariehønsene.

--
Jens

Drive the way you wish your children would.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-05-02 19:15

Det kan du her: www.marie-marie-marolle.com/soon

> og hvad koster de ?

De toprikket koster 2 kr. pr. stk.
De syvplettet koster 7 kr. pr. stk.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Rundude

Dato : 16-05-02 22:24

LOL - fed tråd

Mvh
Rundude

Fra : hshlab

Dato : 17-05-02 22:58

Jeg har hørt noget om at man kan anskaffe sig mariehønsene som larver. Så
flyver de da ikke væk, men skal krybe, -det må i det mindste tage lidt
længere tid! Forøvrigt. : En mariehøsn-larve spiser ca. 500 lus inden
den forpupper sig!

Mvh. Thomas