Dræbersnegle
Fra : Anders Brandt

Dato : 15-05-02 07:08

Jeg er efterhånden ved at være lettere irriteret over dræbersneglene - eller
Iberisk Skovsnegl, der husere i min køkkenhave.

De æder stort set alt salat, samt mine kartofler...

Jeg har opsat nogle glas med øl som beskrevet her i gruppen - det er ikke
den store succes. Enkelte falder i, men det er dråber i havet. Derimod er
indsamling af snegle morgen og aften en kæmpe succes - jeg indsamler
ihverttilfælde mange

Mit spørgsmål går nu på om ikke der findes en eller anden måde, hvormed man
ikke selv skal på jagt to gange i døgnet? Hvad nu når jeg skal på
sommerferie?

Jeg har overvejet den med kunstgødningen - men ærligt talt - går den i
køkkenhaven?

Går alle og samler snegle eller har en eller anden et vidundermiddel?

Mvh
Anders

Fra : Jakob Bock

Dato : 15-05-02 09:01

> Går alle og samler snegle eller har en eller anden et vidundermiddel?

Se evt. http://www.havenyt.dk/artikler/297.html. Her finder du en
opsummering på en række måder at gribe problemet an.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Per K

Dato : 15-05-02 13:13

"Anders Brandt" <anders-brandt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> køkkenhaven?
>
> Går alle og samler snegle eller har en eller anden et vidundermiddel?

Jeg har prøvet noget der ser ud til at virke:
Spiseløg.
Jeg fik at vide af en ven at hvis man plantede spiseløg imellem sine
grøntsager
kunne det "skræmme" nogle skadegører væk.
Jeg har efter jeg prøvede det sidste år ikke set en eneste af de satans
snegle
imellem mine grøntsager ihvertfald, så der ser ud til at virke.
Du kan jo prøve om det virker hos dig også.

Venligst Per

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-05-02 18:14

> [...]
> den store succes. Enkelte falder i, men det er dråber i havet. Derimod er
> indsamling af snegle morgen og aften en kæmpe succes - jeg indsamler

Der står lidt om forskellige metoder på:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

Per A. Hansen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-05-02 21:16

Anders Brandt wrote:

> Går alle og samler snegle eller har en eller anden et vidundermiddel?

De små frøer tager alle sneglene, men ellers er fuglene også flinke.
Lav nogen rede kasser, en ganske lille dam, til frøerne,
det gør ikke noget at dammen
tøre ud hvert sommer.