Nokia 6150 / laderfejl
Fra : Per LH

Dato : 15-05-02 06:39

Jeg har fået en 6150 foræret fordi den var i stykker, og den har jeg leget
lidt med:

Alt virker, undtagen ladningen (og simkort fra tiscali og tdc, men skidt med
det lige nu)

Der medfulgte en uoriginal kinesisk lader mærket "6110", og den kunne - hvis
jeg lod den køle af hvert femte minut - lade telefonen helt op. En dag
glemte jeg at lade den køle, hvilket bevirkede at laderen blev ramt af
Kinasyndromet: Den nedsmeltede og tog en 10-amperes hus-sikring med sig i
døden...

Hvis jeg gi´r telefonen lavspænding (fra en strømforsyning) og begynder fra
nul volt af er det lissom den (startende ved 4-5 volt) suger 1 A i tre
peaks, så holder den op - og bliver aldrig ladet op. (- og sådan var det
osse før laderen døde)

Batteriet (originalt BLS-2N 3,6V Li-ion) må formodes at være i orden, det
kan holde en uge i stand-by, så spørgsmålet er:

Er det telefonen eller den nu dræbte lader der er fejlen?

Hilsen Per LH, Odense