Polering af udstødningsrør... igen
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-05-02 01:53

Hej NG,

Hvis man tager de to billeder:

http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/michelmc225318.jpg

og

http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/benny_mc24163.jpg

i betragtning og kigger på udstødningsrørene, så kan det undre mig hvad man
på sidstnævnte billede har gjort for at bevare den flotte blanke overflade.
Jeg synes meget hurtigt at de blev "kedelige" at se på. Hvad kan man gøre
for at få dem poleret op igen? Eller skal der andre metoder til?

Det samme gælder i øvrigt for selve motorblokken foran og nedenunder. Gode
forslag er yderst velkomne.

På forhånd tak.

Hilsner,

Tony
XJ600S 2001'er (der netop har rundet 10kkm)

Fra : S@nd

Dato : 15-05-02 07:25

> i betragtning og kigger på udstødningsrørene, så kan det undre mig hvad
man
> på sidstnævnte billede har gjort for at bevare den flotte blanke
overflade.
Efter hvad jeg kan se, er det ikke de "samme" forrør, både rørføringen og
materialet er forskellig.
Den førstnævnte ligner rustfri rør, som er blevet "gulnet" af varmen.
Den sidstnævnte er forkromet, eller helt friskpoleret rustfri.

> Jeg synes meget hurtigt at de blev "kedelige" at se på. Hvad kan man gøre
> for at få dem poleret op igen? Eller skal der andre metoder til?
Igen kan "Atosol" varmt anbefales. Jeg har selv poleret nogle "gule"
rustfri rør op, med Autosol, så de står blitzblanke.
Man skal dog passe på med for voldsom behandling på krom, da de er et
slibe-/polermiddel.

Mvh. S@nd
|| SS-Racing ||

Fra : streetfigther@mail.d~

Dato : 15-05-02 07:46

Ja, Autosol er lidt af et vidundermiddel!!!

Jeg pudsede lige forrørene op på banditten i sidste uge!
Et gammelt viskestykke og Autosol ku klare ærterne, 1 1/2
års grillede fluer små rustpletter og misfarvning fra
varme-udvikling!
Nu står forrørene så blanke at enhver harley ejer med respekt for crom
ville få tårer i øjenene!

HTTP://WWW.SITECENTER.DK/MOTORCYKLER

MVH Kim...

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-05-02 20:44

"S@nd" <andpe_96@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> rustfri rør op, med Autosol, så de står blitzblanke.
> Man skal dog passe på med for voldsom behandling på krom, da de er et

Jeg købte noget hos Fakta (!) her til eftermiddags og har netop afprøvet det
til stor tilfredshed. Tak for tippet!

Hilsner,

Tony
XJ600S (der kommer til at skinne i weekenden)