Sonofons hjemmeside?
Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 07-02-01 00:17

Hej

Er der nogen der med deres Mac kan se Sonofons hjemmeside?

http://www.sonofon.dk

Selvom jeg har den nyeste java (MRJ 2.2.4) fra apple og IE 5.0 får jeg
beskeden at min browser ikke understøtter Java. Med Netscape kan jeg
trods alt få lov til at se siden, men deres fancy navigering virker ikke

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 07-02-01 00:53

Ditte & Nicolai <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der med deres Mac kan se Sonofons hjemmeside?

> http://www.sonofon.dk

Jeg kan, og endda med nærmest antikvarisk udstyr: PM 7600 OS8.1 et 33.6
modem og Netscape 4.74.

I øvrigt står der at Sonofon garantirer at ved udgangen af sommeren vil
95 pct af abonnenterne kunne benytte sig af Fixed Wireless Access. Jeg
gad vide om Macfolket udgør de 5 pct.

--
Robert J. Widenmann
mari-bob@post8.tele.dk

Fra : Jakob Færch

Dato : 07-02-01 02:31

In article <1eofowz.2bc78lxucekiN%mari-bob@post8.tele.dk>,
mari-bob@post8.tele.dk (Robert J. Widenmann) wrote:

> Jeg kan, og endda med nærmest antikvarisk udstyr: PM 7600 OS8.1 et 33.6
> modem og Netscape 4.74.

Jeg kan heller ikke - fra mit "Java Messages" vindue (se [1] for et
fuldt "transscript) får jeg en classNotFoundException.

Jeg kender desværre ikke nok til Java til at vide, om det er min eller
Sonofons skyld, at min Java Virtuelle Maskine ikke har et netscape
Javascript objekt, eller om det er Sonofons skyld.

Jeg ville nu gætte på, at jeg er uskyldig...

Det lyder i mine ører også plausibelt, at Roberts gamle Netscape, som så
vidt jeg husker havde sig egen JavaVM har det manglende Netscape-objekt.

Mit setup er MacOS 9.1IE, Explorer 5.0, MRJ 2.2.4.

Måske skulle man skrive til Sonofon og kalde Sonofon og en spade for en
spade

Mvh
Jakob

- som glæder sig til OS X og en efter sigende fremragende Java
2-implementation

[1]
java.lang.ClassNotFoundException: netscape.javascript.JSObject
at
com.apple.mrj.JManager.JMAppletClassLoader_IMPL.loadClass(JMAppletClassLo
aderOld.java)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java)
at SetFlag.init(SetFlag.java)
at
com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.doAppletInit(JMAppletViewerOld.
java)
at
com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.setState(JMAppletViewerOld.java
)
at com.apple.mrj.JManager.JMViewerEvent.post(JMAppletViewerOld.java)
at
com.apple.mrj.JManager.AVDispatcherThread.run(JMAppletViewerOld.java)
java.lang.ClassNotFoundException: netscape.javascript.JSObject
init
destroy
java.lang.ThreadDeath

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 07-02-01 03:09

Jakob Færch <jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk> wrote:

> [...]

Ufatteligt... Det vil sige at det kun er gået tilbage for mac og java

> [...]
>
> Mit setup er MacOS 9.1IE, Explorer 5.0, MRJ 2.2.4.
>
> Måske skulle man skrive til Sonofon og kalde Sonofon og en spade for en

Det er bare så irriterende, at så stor (alt er relativt) et firma
lancere en side som man ikke kan se, bare fordi man ikke lige bruger Win
og IE... Men heldigvis findes der andre firmaer som kan gøre det
bedre...

Takker fordi i begge lige gad kigge forbi... Jeg troede et kort øjeblik
der var noget galt på min maskine (meget kort).

Også her
--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Claus Lundholm

Dato : 07-02-01 08:03

Hejsa...

Jeg har ingen problemer med at se Sonofons hjemmeside. Desuden kommer der
snart et nyt design på deres site, som er endnu mere mac venlig.

Claus...

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-02-01 08:19

> [...]

> beskeden at min browser ikke understøtter Java. Med Netscape kan jeg
> trods alt få lov til at se siden, men deres fancy navigering virker ikke

Virker heller ikke her. Med java aktiveret begynder den at indlæse
siden, men på et tidspunkt hvor den er i færd med navigeringspanelet til
venstre, skifter den til en java-fejlmeldingsside. (9.1/MRJ 2.2.4)
Martin

Fra : Simple

Dato : 07-02-01 11:24

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Virker heller ikke her. Med java aktiveret begynder den at indlæse
> siden, men på et tidspunkt hvor den er i færd med navigeringspanelet til
> venstre, skifter den til en java-fejlmeldingsside. (9.1/MRJ 2.2.4)

Samme setup. Skifter ikke til noget som helst men fryser browseren!
(Netscape eller IE)

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-01 08:07

On Wed, 7 Feb 2001 0:16:57 +0100, Ditte & Nicolai wrote
(in message <1eofn41.1ktqxjb1nabyviN%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk>):

> [...]
> beskeden at min browser ikke understøtter Java. Med Netscape kan jeg
> trods alt få lov til at se siden, men deres fancy navigering virker ikke

Min loader den fint ‹ og så forsvinder den! Og jeg får at vide, at min
browser ikke understøtter java osv. Også i jyskenetbank er jeg ude for, at
når man har logget ind, så loader the aplet, men reloader og billedet
forsvinder. Her kan jeg dog klikke på en næsten usynlig firkant og få
billedet tilbage. Jeg har indtrykket, at der ikke ville være noget problem,
hvis ikke the aplet gav sig til at reloade.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-02-01 11:07

> [...]

> beskeden at min browser ikke understøtter Java. Med Netscape kan jeg
> trods alt få lov til at se siden, men deres fancy navigering virker ikke

Jeg har netop prøvet deres site og det kan godt vises på skærmen, men
deres knappanel virker ikke. Elendige reklamer, elendig service og
elendigt website - tingene hænger næsten altid sammen.

Testet på Mac i Netscape 4.76.

--
Ciao Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-02-01 00:48

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote
> Jeg har netop prøvet deres site og det kan godt vises på skærmen, men
> deres knappanel virker ikke.

Det skal lige "sparkes ind" at der var mindst 2 konsulentfirmaer med til at
udvikle menuen og at den har kostet over 2 millioner (Hæng mig ikke op på
det, det er rygter fra den Nordjyske internetbrance)

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Simple

Dato : 08-02-01 08:38

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> wrote:

> Det skal lige "sparkes ind" at der var mindst 2 konsulentfirmaer med til at
> udvikle menuen og at den har kostet over 2 millioner (Hæng mig ikke op på
> det, det er rygter fra den Nordjyske internetbrance)

Ja, så forstår man jo bedre at det ikke virker!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-01 09:37

> Ja, så forstår man jo bedre at det ikke virker!

virker heller ikke på Win2K kan jeg se her på kontoret :)

/thomas