spørgsmål vedr. kontrakt om overtalelse af~
Fra : Inger Kaya

Dato : 14-05-02 21:37

min X og jeg købte for 2½ år siden et hus sammen. Men tingene gik ikk som
forventet og efter få mdr. gik vi fra hinanden. Det blev på daværende
tidspunkt aftalt at han skulle overtage huset mod at jeg kunne opmagasinerer
mine møbler der til jeg fandt noget andet at bo i. Efter et par mdr. blev
der så lavet en skriftlig kontrakt sigende at X'en ville overtage snarest
muligt ........ dette er underskrevet af begge parter og 2
vitterlighedsunderskrifter...Han overtog så alle forpligtigelser i
forbindelse med huset fra den dato.....! Hed det sig i hvert fald... jeg er
på daværende tidspunkt indlogeret ved en kammerat og altså med co adr. ved
min mor.

Kort efter vælger han at udleje ejendommen (uden min viden) og selv flytte
ud. Men da han betaler alle udgifterne til huset (jeg har stadig min andel
og dermed også halvt skattefradrag på ejendommen fordi han endnu ikk har
overtaget huset) indkræver han også hele huslejen. Det kører i 2 år på den
måde.... jeg og en advokat har prøvet at få ham til at overtage det el. gå
med til at sælge det.. men vi kan ikk engang få manden i tale...Min advokat
har sagt til mig at det eneste jeg kan gøre i denne situation er indbringe
huset på frivillig auktion. Men nu er det sådan at X'en har indkrævet
husleje i det sidste ½ år men ikk betalt nogen regninger på huset.....ergo
det er berammet til tvangsauktion d. 23/7........

Kan det virkelig passe at jeg ikk kan gøre noget..? Er der ikk nogen
mulighed for at jeg kan fastholde at han i den grad har brudt
kontrakten.(taget i betragtningen af at der ordret står "overtages snarest
mulig" og det har kørt i 2 år)? - Jeg fatter ikk hvorfor jeg bliver sortper
i det her..... det er jo ikk mig som har brudt kontrakten..

Jeg håber meget I derude kan / vil hjælpe mig....

Fra : Peter G C

Dato : 15-05-02 09:26

Inger Kaya <Tumling@gmx.net> skrev:

[klip]

> Kan det virkelig passe at jeg ikk kan gøre noget..?

Næh. Hvad siger din advokat???

Du kan stævne din X med henblik på salg af ejendommen.

> [...]
> mulig" og det har kørt i 2 år)? - Jeg fatter ikk hvorfor jeg bliver
> sortper i det her..... det er jo ikk mig som har brudt kontrakten..

Du kan selvfølgelig kræve aftalen opfyldt. Men er det umuligt pga.
pengemangel må I sælge ejendommen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com