Gæld
Fra : Niels H.

Dato : 14-05-02 20:36

Hejsa

Her er en lidt rodet historie..

A skylder B 30.000
A har en genstand som B gerne vil købe for 50.000
B skylder A 10.000

Handelen foregår ved at B giver A 50.000 for genstanden.
A skal så give B de 30.000 som han skylder ham (nu har han jo råd til det).
Så er spørgsmålet så om han har lov til at trække de 10.000 fra så det kun
er 20.000 han giver B. Der foreligger ikke nogen skriftlig aftale på de
beløb.

Hvad må man?

--
Niels Henriksen
Tjen penge på nettet: http://www.tigernet.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-05-02 20:55

"Niels H." wrote:

> Hvad må man?

Tror du ikke, du/ I skulle hyre en revisor til jeres mellemregninger

> Tjen penge på nettet: http://www.tigernet.dk

Ja, da det aldrig kan blive ved handel

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Niels H.

Dato : 14-05-02 21:52

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Tror du ikke, du/ I skulle hyre en revisor til jeres mellemregninger

Hmm.... kan du lige uddybe den?? Jeg mener at jeg har regnet rigtigt

Fra : Peter G C

Dato : 14-05-02 21:04

Niels H. <usenet@biggs.dk> skrev:

[klip]

> Hvad må man?

Ja - han må gerne trække fra ... altså modregne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Hansson [8520]

Dato : 15-05-02 05:57

> Ja - han må gerne trække fra ... altså modregne.

Her sidder man og tænker på de alm. betingelser for modregning bl.a.
forfaldstid, udspringe af samme retsforhold etc. hvilket er helt unødvendigt
idet den alm. regel åbentbart er at man kan modregne. Hmm.

PH

Fra : Peter G C

Dato : 15-05-02 07:04

Peter Hansson [8520] <phansson@mail.tele.dk> skrev:

[klip]

> Her sidder man og tænker på de alm. betingelser for modregning bl.a.
> forfaldstid, udspringe af samme retsforhold etc. hvilket er helt
> unødvendigt idet den alm. regel åbentbart er at man kan modregne. Hmm.

Hmmm

Kravene behøver ikke at udspringe af samme retsforhold.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-05-02 08:46

"Peter Hansson [8520]" <phansson@mail.tele.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
unødvendigt
> idet den alm. regel åbentbart er at man kan modregne. Hmm.

Der er forskel på konneks og ukonneks modregning

/Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Peter G C

Dato : 15-05-02 08:56

Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev:

[klip]

> Der er forskel på konneks og ukonneks modregning

Jeps.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-05-02 11:30

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Ja - han må gerne trække fra ... altså modregne.

.... altså under forudsætning af at fordingen på de 10.000 er
forfalden (eller kan opsiges uden varsel), ikke?

--
Henning Makholm "Det är alldeles för ansvarsfullt att skaffa en
flickvän. Det är ju som att skaffa en hundvalp."

Fra : Peter G C

Dato : 15-05-02 11:37

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev:

[klip]

> ... altså under forudsætning af at fordingen på de 10.000 er
> forfalden (eller kan opsiges uden varsel), ikke?

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-05-02 12:54

"Niels H." <usenet@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Her er en lidt rodet historie..
>
> A skylder B 30.000
> A har en genstand som B gerne vil købe for 50.000
> B skylder A 10.000

Kan dette ikke kortes ned til:

A skylder B 20.000
A har en genstand som B gerne vil købe for 50.000 ???

Claus

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-05-02 13:23

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

[klip et par steder]
> Kan dette ikke kortes ned til:
>
> A skylder B 20.000

Jo, under forudsætning af, at der eksisterer en modregningsadgang, hvilket
jo er det, han spørger efter, om der gør

I tilfælde af, at betingelserne for modregning IKKE er opfyldte, kan det jo
netop IKKE "kortes ned".

/Karina