Stænkklap eller ej???
Fra : streetfigther@mail.d~

Dato : 14-05-02 18:50

Hey gutter!!!

Jeg har hørt at der er blevet lavet en omskrivning af loven vedrørende
stænkklapper på biler og mc.
Der efter sigende skulle være lavet om til, at biler OG MOTORCYKLER
ikke er påbudt at ha en stænkklap monteret mere!
Dog kender jeg et par stykker der fornyligt blev stoppet for ikke at
have en stænkklap på cyklen, de fik dog lov at køre videre igen, da de
kære betjente ikke lige var bekendte med den omskrivning af loven!
Jeg skal dog gerne være næste til at fjerne denne rædselsgenstand fra
min mc! synes nr.pladen skæmmer en god røv nok i forvejen!

MVH. Kim...

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 14-05-02 19:01

<streetfigther@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal dog gerne være næste til at fjerne denne rædselsgenstand fra
> min mc! synes nr.pladen skæmmer en god røv nok i forvejen!

Du er ikke medlem af DMC, vel?? Hvis du var ville du have læst artiklen i
DMC bladet omkring problemet omkring stænklapper og især længden heraf.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen...medlem af DMC

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-05-02 19:24

> [...]
> Jeg skal dog gerne være næste til at fjerne denne rædselsgenstand fra
> min mc! synes nr.pladen skæmmer en god røv nok i forvejen!

men det er da træls at ligge bag en bil uden stænklapper i regnvejr!

Man bliver så skide våd af det

mvh
Thomas Jensen
XJ600s

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 14-05-02 19:42

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> men det er da træls at ligge bag en bil uden stænklapper i regnvejr!
>
> Man bliver så skide våd af det

> mvh
> Thomas Jensen
> XJ600s

Stænklapper på biler er ikke længere et krav. Da man lavede reglerne om for
biler "glemte" man også at lave reglerne om for motorcykler.

Og så giver det efter min bedste overbevisning ingen forskel om bilen i det
våde føre foran ha stænklapper eller ej. Det er turbulenserne i og omkring
hjulene der trækker vandet op og det kan ingen stænklap gøre noget ved.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 14-05-02 20:09

vel lidt et spørgsmål om hvor tæt man ligger ?.

hvis du bliver våd af at ligge bare bilen pga manglende stænkklapper vil jeg
(uden at have haft fornøjelsen af at køre i regnvejr) men du kører for tæt
på.. specielt hvis det netop regner.. men nu kommer det jo naturligvis lidt
an på udformningen af bilen :=)

-steffen

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]

SNIP ...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-05-02 20:36

> [...]
> (uden at have haft fornøjelsen af at køre i regnvejr) men du kører for tæt
> på.. specielt hvis det netop regner.. men nu kommer det jo naturligvis

synes jeg ikke jeg gør.

Mht til om stænklapper ikke virker, synes jeg nu der er en forskel på om en
bil har stænklapper eller ej.

Nogle gange kan en lastvogn, med stænklapper næsten nede ved jorden som
nogle af dem har, genere mindre end en personvogn uden stænklapper.

Så jeg mener bestemt det gør en forskel.

Til gengæld er det rigtigt at mcér ikke er kønne med det
(hehe dobbeltmoral er dobbelt så godt )
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-05-02 20:54

> Til gengæld er det rigtigt at mcér ikke er kønne med det
> [...]

Til gengæld syntes jeg ikke at din og min cykel er pæne _uden_ den originale
stænkklap,
dertil er vores bagdæk _alt_ for smalt !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-05-02 23:32

--
/Thomas Buus
!Fjern NOSPAM fra mail adresse!

> jeg
> lidt
> >

> synes jeg ikke jeg gør.
Synes.. Skal du ikke være sikker på at du ikke gør det?
En god tommelfinger-regel siger at man lige tager ens hastighed og dividere
med 2. Så har du de antal meter du skal holde
afstand fra forankørende. Måske skal du overveje at holde lidt ekstra
afstand i regnvejr !

/Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 10:38

Mener at kunne huske fra min teori (for mange år siden), at man skal gange
afstanden med 5, når det er regnvejr.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 10:37

Hvis man ikke vil være våd skal man nok ikke kører i regnvejr. Jeg bliver
våd uanset om der kører en bil foran eller ej

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 15-05-02 17:32

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvis man ikke vil være våd skal man nok ikke kører i regnvejr. Jeg bliver
> våd uanset om der kører en bil foran eller ej

Tjaa.. jeg må være født under en heldig stjerne (eller hvad man nu tror
på).. selv idag hvor himlen åbnede sig lykkedes det mig at slippe uden om
bygerne ;)

-steffen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 19:55

Samme her

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 10:33

Jeg ved DMC har fat i sagen, jvf. seneste nummer af deres blad. Jeg tror dog
ikke at det allerede på nuværende tidspunkt er ændret. Men håber at DMC får
medhold.

Det er endnu mere tåbeligt nu hvor EU-godkendte MC'er gerne må kører uden,
også i DK.

--
Mvh.
Henrik (som aldrig har haft en stænklap)

Fra : Michael & Berit

Dato : 15-05-02 20:20

Skal man ikke ved syn have en stænklap monteret?
Jeg mener at der maks må være 15 cm forskel mellem jord-aksel med fører på cyklen og jord-underkant af bagskærmkant.
Eller er det en forældet synsregel??

Michael T.XJ600 N '00
<streetfigther@mail.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3ce14e55$0$18595$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-02 10:09

Ikke hvis MC'en er EU godkendt. Ellers er det rigtigt.

Husk det måles ved belastning, så kender du en "tung", så lad ham syne den