Firmanavn?
Fra : Fischer

Dato : 14-05-02 18:17

Jeg så lige i 19-direkte at man kunne få en alarm-enhed til 2000,- kr. som
man kan slutte til en mobiltelefon.
Var der nogen der fik fat i firmanavnet?

*Fischer

Fra : Leif & Susanne

Dato : 14-05-02 18:51

Fischer skrev
> Jeg så lige i 19-direkte at man kunne få en alarm-enhed til 2000,- kr. som
> man kan slutte til en mobiltelefon.

Det så jeg ikke; men Jyllands-Posten søndag 12/5-2002 i motorsektionen.
Her omtales "Den diskrete sladrehank" QuickCall til 1395 kr.+ egen
mobiltelefon X 2
En Ericsson mobiltelefon og en lille elektronisk boks, der er hjertet i en
ny tyverisikring der fortæller ejere om uvedkommende besøg i bil,båd eller
sommerhus.
Firmaet der sælger produktet = KRAM Telecom Juelsminde, tlf. 9794.1800
vh.Leif

Fra : Fischer

Dato : 14-05-02 19:08

Tak for tippet.
Det gav mig denne information:
http://www.afh-electronic.dk/

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 14-05-02 19:39

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så lige i 19-direkte at man kunne få en alarm-enhed til 2000,- kr. som
> man kan slutte til en mobiltelefon.
> Var der nogen der fik fat i firmanavnet?

Prøv at søg på GPS på Jubii. Der er et par stykker der har sådan noget.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Fischer

Dato : 15-05-02 05:46

som

> Prøv at søg på GPS på Jubii. Der er et par stykker der har sådan noget.

QuickCall har netop ikke GPS.
En GPS-enhed ville naturligvis være rigtig lækker, men de koster ca.
10.000,- kr.

QuickCall er rigtig spændende fordi den kun koster 1395,- kr.

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 15-05-02 16:11

> [...]
> 10.000,- kr.
>
> QuickCall er rigtig spændende fordi den kun koster 1395,- kr.

Og hvad vil du så bruge den info til: Ring ring, din bil er lige blevet
stjålet. Øv, hvor er den så. Det ved jeg ikke. HM
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Fischer

Dato : 15-05-02 17:02

> Og hvad vil du så bruge den info til: Ring ring, din bil er lige blevet
> stjålet. Øv, hvor er den så. Det ved jeg ikke.

Ja, der er en vis forskel. Men der er fordele og ulemper ved begge.

Mange GPS enheder alarmerer dig ikke ved selve indbruddet. Du skal selv
opdage at bilen er væk - og det kan være mange timer (f.eks. en nat) senere.
Det giver bl.a. en forøget risiko for at GPS'en findes og destrueres.
Der er dog alarm-lignende funktioner på nogle af GPS'erne, men dem jeg har
set, synes ikke er særligt brugervenlige.
Fordel: Du kan spore dig hen til bilen hvis den bliver stjålet.
Ulempe: "Bilen er i Polen med kurs mod Rusland. Fedt - lad os stikke efter
dem. Husk jagtgeværet - der bliver nok lidt skyderi med den russiske mafia!"

QuickCall alarmerer dig i samme øjeblik (+20 sekunder) at der sker et
indbrud i bilen.
Hvis du har en god startspærre, så er der lidt tid at løbe på og en chance
for at nakke tyven med fingrene i klejnedåsen.
Hvis du f.eks. har 500m ned til parkeringspladsen, så er det ikke
urealistisk.
Ulempe: Hvis du er langt fra bilen, så er den måske ikke så meget værd. Dog
hvis du kender nogen som hurtigt kan checke om bilen er væk, så kan du melde
tyveriet meget hurtigt til Politiet, med forøget chance for at bilen findes
hurtigt.

QuickCall kan desuden bruges til mange andre ting. Huse, sommerhuse .... kun
fantasien sætter grænsen. Sæt en NTC-modstand på, så kan du få besked når
CPU'en i din server bliver for varm!
I et hus / sommerhus kunne man måske få fat i en nabo el. lign. til at
checke op på en alarm.

QuickCall har i mine øjne mange fordele, men det er selvfølgelig ikke en
fantom-dims.
Prisen er dens største force. Den er absolut til at betale.

10k for en GPS-enhed ville jeg aldrig ofre på at tyverisikre min bil - men
den har også kun kostet 150k. Desuden bor jeg et sted hvor det ikke er
nødvendigt at låse sin bil om natten!

*Fischer

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-05-02 17:12

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> wrote:

>Og hvad vil du så bruge den info til: Ring ring, din bil er lige blevet
>stjålet. Øv, hvor er den så. Det ved jeg ikke. HM

Tja, hvis man kunne få den til at putte celleinformation i en
sms, ville man da kunne begrænse eftersøgningen til nogle få
kvadratkilometer...

--
Allan Olesen, Lunderskov.