/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Det med jetkit
Fra : S.G


Dato : 14-05-02 18:30

Min RF600 er justeret ind med factory jetkit (titanium nåle (uhadada... LOL,
og andre fjedre)
Den kaster 86HK på baghjulet (hvilket ikke er meget btw). Den sluger til
gengæld 1 liter benz til 10 km uanset kørsel. Til grin. Derudover er der en
tændingsforskyder i den.

Jeg satte originalnålene i her sidste weekend og cyklen fik straks en anden
benzinøkonomi. Samtidig fik den mere jævn effektkurve og den var ikke død
under 4k rpm´s. Hvad angår topeffekt er der ingen forskel at mærke (bliver
spændende at se den på rullefelt) men det er nok mest pga
tændingsforskyderen.
Anyway denne weekend her fixede min Onkel så kaburatorene på den, dvs
original nåle + et par andre ting jeg ikke vil nævne her (familiehemmelighed
hehe men dte virker sq, en del i lokalområdet har fået det lavet og har
måttet konstatere samme ). Det koster et par håndøre at fixe
Hvad angår jetkittet så er det total til grin man skal give penge for sådan
en fis i en hornflaske (eller hvad det nu hedder). Cyklen fik MEGET mere
bund og sejttræk med originalnålene + min onkels mirakelkur.... Samt nu
kører den mellem 13 og 20km / l... og er meget mere kvik end med det skide
jetkit. Jeg smider lige en post så snart jeg har en kurve, så scanner jeg
ind og i kan se forskellen.
Min brors bandit har 85HK på baghjulet, det er en maksine der har 78HK på
krumtappen normalt.
Det eneste der er lavet der er anden potte + samt mirakelkur, det mest sjove
er at han køre på den anden side af 15km/l, sidst vi tankede sammen havde
den gået 200km på 10 liter

Så for mit vedkommende så er jetkit godt nok til grin. Det giver egentlig
intet i forhold til hvad man selv kan lave..(forudsat man ved hvad der skal
gøres) og i sidste ende er det alt for dyrt at køre med pga
benzinøkonomien......


Sebastian, RF600
Odense



 
 
Peter J (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 14-05-02 20:29


S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...

> Anyway denne weekend her fixede min Onkel så kaburatorene på den, dvs
> original nåle + et par andre ting jeg ikke vil nævne her
(familiehemmelighed
> hehe men dte virker sq>
> Sebastian, RF600
> Odense
>
>
Kunne jeg så ikke lige komme forbi med min ??, hvis din onkel har tid.

Peter
CBR 1000 F



Lars Nielsen (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 14-05-02 21:17


"Peter J" <Peter_Laila@@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:exdE8.163$%G3.4238@news.get2net.dk...
>
> S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
> news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...
>
> > Anyway denne weekend her fixede min Onkel så kaburatorene på den, dvs
> > original nåle + et par andre ting jeg ikke vil nævne her
> (familiehemmelighed
> > hehe men dte virker sq>
> > Sebastian, RF600
> > Odense
> >
> >
> Kunne jeg så ikke lige komme forbi med min ??, hvis din onkel har tid.

Oss mig! Oss mig! - Radioman, CBR 1000 F


> Peter
> CBR 1000 F
>
>



S.G (14-05-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-02 21:58

Det er nok et par stykker herhjemme der kender tricket.
Fx sydfyens mc, men der koster de vist lidt over 2k.
Det kan osse laves lige på den anden side af grænsen til 500DM.
Jeg skal da høre ham af om han har tid, han laver en del mc´er her for
tiden, samtidig med at han er ved at bygge en mc-værksted op (til privat
brug)

"Peter J" <Peter_Laila@@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:exdE8.163$%G3.4238@news.get2net.dk...
>
> S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en
> news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...
>
> > Anyway denne weekend her fixede min Onkel så kaburatorene på den, dvs
> > original nåle + et par andre ting jeg ikke vil nævne her
> (familiehemmelighed
> > hehe men dte virker sq>
> > Sebastian, RF600
> > Odense
> >
> >
> Kunne jeg så ikke lige komme forbi med min ??, hvis din onkel har tid.
>
> Peter
> CBR 1000 F
>
>



Jack Jensen (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 14-05-02 23:18


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...

> Min brors bandit har 85HK på baghjulet, det er en maksine der har 78HK på
> krumtappen normalt.
> Det eneste der er lavet der er anden potte + samt mirakelkur, det mest
sjove
> er at han køre på den anden side af 15km/l, sidst vi tankede sammen havde
> den gået 200km på 10 liter
>
Hej
Jeg vil da give dig ret i at det er til grin med et jetkit - hvis det du
siger passer!
- Men hvordan kan det lade sig gøre at en maskine kan ha' 86 kh på baghjulet
og kun 78 hk på krumtappen??
Det lyder lidt underligt i mine ører.

Men jeg er da lydhør - så jeg venter spændt.

Mvh
Jack
vfr750fk
www.vfr.dk




S.G (14-05-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-02 23:41


"Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:4YfE8.3105$4f4.230647@news000.worldonline.dk...
>
> "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...
>
> > Min brors bandit har 85HK på baghjulet, det er en maksine der har 78HK

> > krumtappen normalt.
> > Det eneste der er lavet der er anden potte + samt mirakelkur, det mest
> sjove
> > er at han køre på den anden side af 15km/l, sidst vi tankede sammen
havde
> > den gået 200km på 10 liter
> >
> Hej
> Jeg vil da give dig ret i at det er til grin med et jetkit - hvis det du
> siger passer!
> - Men hvordan kan det lade sig gøre at en maskine kan ha' 86 kh på
baghjulet
> og kun 78 hk på krumtappen??
> Det lyder lidt underligt i mine ører.
>
> Men jeg er da lydhør - så jeg venter spændt.

For det første så er banditten nok en af de cykler der er mest villige til
at smide flere hyper fra sig...
derudover så er hans potte ret larmende, faktisk fuld udblæs.
Tricket med kaburatorene giver som sagt en del, og faktisk burde der
teoretisk kunne hentes lidt mere ved at sætte en tændingsforskyder i den, så
den tænder mere optimalt. En sådan koster vel en 800,- Jeg skal se om jeg
kan låne hans test fra bænk i holland, så scanner jeg den lige.
Men ja den er ret rå, det fede er så at der er lavet så lidt og at det så
giver så meget. Man kan jo ikke engang kalde det et tun (dvs det der er
lavet gir egentlig ikke mere slid), men nok nærmere en optimering af hele
motoren så den kan yde bedst mulig (vi har jo alle de skide regler herhjemme
så cyklerne hverkan kan komme af med luft eller få nok benz)
en sidste ting jeg vil nævne er hurtigheden på gashåndtaget samt
omdrejningsvillighden. Efter tricket tager cyklen MEGET hurtigere gas pga
membranerne simpelthen løftes væsentlig hurtigere. Det resulterer selvsagt i
hurtig gasrespons samt omdrejningsvillighed



-[ F e r ]- (15-05-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 15-05-02 07:38

Hey gamle Diller :D

Jeg bliver ret nysgerrig ang. det trick din onkel kan....

Især det med at membranerne bliver hurtigere aktiveret.... meeeeeen 2K no
way... slet ikke når jeg ikke ved hvad det er den gør *gg*

Når men.... Kunne du lokkes til at beskrive tricket.. bare sådan i loose
terms?

mvh Tommy Fer

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:mpgE8.211$%G3.5370@news.get2net.dk...
>
> "Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> skrev i en meddelelse
> news:4YfE8.3105$4f4.230647@news000.worldonline.dk...
> >
> > "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:mRbE8.120$%G3.3882@news.get2net.dk...
> >
> > > Min brors bandit har 85HK på baghjulet, det er en maksine der har 78HK
> på
> > > krumtappen normalt.
> > > Det eneste der er lavet der er anden potte + samt mirakelkur, det mest
> > sjove
> > > er at han køre på den anden side af 15km/l, sidst vi tankede sammen
> havde
> > > den gået 200km på 10 liter
> > >
> > Hej
> > Jeg vil da give dig ret i at det er til grin med et jetkit - hvis det du
> > siger passer!
> > - Men hvordan kan det lade sig gøre at en maskine kan ha' 86 kh på
> baghjulet
> > og kun 78 hk på krumtappen??
> > Det lyder lidt underligt i mine ører.
> >
> > Men jeg er da lydhør - så jeg venter spændt.
>
> For det første så er banditten nok en af de cykler der er mest villige
til
> at smide flere hyper fra sig...
> derudover så er hans potte ret larmende, faktisk fuld udblæs.
> Tricket med kaburatorene giver som sagt en del, og faktisk burde der
> teoretisk kunne hentes lidt mere ved at sætte en tændingsforskyder i den,

> den tænder mere optimalt. En sådan koster vel en 800,- Jeg skal se om jeg
> kan låne hans test fra bænk i holland, så scanner jeg den lige.
> Men ja den er ret rå, det fede er så at der er lavet så lidt og at det så
> giver så meget. Man kan jo ikke engang kalde det et tun (dvs det der er
> lavet gir egentlig ikke mere slid), men nok nærmere en optimering af hele
> motoren så den kan yde bedst mulig (vi har jo alle de skide regler
herhjemme
> så cyklerne hverkan kan komme af med luft eller få nok benz)
> en sidste ting jeg vil nævne er hurtigheden på gashåndtaget samt
> omdrejningsvillighden. Efter tricket tager cyklen MEGET hurtigere gas pga
> membranerne simpelthen løftes væsentlig hurtigere. Det resulterer selvsagt
i
> hurtig gasrespons samt omdrejningsvillighed
>
>



Pusterummet (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Pusterummet


Dato : 15-05-02 10:47


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:absvoh$gqa$1@news.cybercity.dk...
> Hey gamle Diller :D
>
> Jeg bliver ret nysgerrig ang. det trick din onkel kan....
>
> Især det med at membranerne bliver hurtigere aktiveret.... meeeeeen 2K no
> way... slet ikke når jeg ikke ved hvad det er den gør *gg*
>
> Når men.... Kunne du lokkes til at beskrive tricket.. bare sådan i loose
> terms?


hey min onkel tager sq ikke 2k for det
jeg vil skyde på max 1k med alle dele osv.
Sidste mc lavede han i sistdste weekend. Der stillet ventiler, afbalanceret
hjul og fixet kaburator (wondertricket) Det slap min makker 1k for
anyway lad være med at pille selv, det kan pludseligt blive MEGET dyrt, bare
en nål koster knap 400,- derudover kræver det lidt specialværktøj.
Men mail mig privat hvis du vil vide mere, ingen grund til at tage den
herinde




Brian Luckow (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 15-05-02 00:21

> Så for mit vedkommende så er jetkit godt nok til grin. Det giver egentlig
> intet i forhold til hvad man selv kan lave..(forudsat man ved hvad der
skal
> gøres) og i sidste ende er det alt for dyrt at køre med pga
> benzinøkonomien......

Godt du lige skriver "for mit vedkommende". Alt for mange skærer det over én
kam mht. jet-kit.

Om det er en succes med et jet-kit eller ej, kommer helt an på hvad det er
for en motorcykel, og selvfølgelig hvor dygtig ham der monterer det, er.
Nogle cykler får intet ud af et jet-kit, andre bliver ligefrem dårligere med
det, men der er klart også cykler hvor det giver en positiv virkning.
Husk også på, at et jet-kit til mange cykler, kan fås i forskellige stages,
så hvis det f.eks. er et stage 2, skal den have mere luft end hvis det var
et stage 1. Mht. benzin-økonomien, så er det også meget forskelligt. Min
egen V2'er, har præcist det samme benzin-forbrug som før monteringen af et
stage 2 jet-kit.


Mvh., Brian Luckow



Pusterummet (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Pusterummet


Dato : 15-05-02 14:33

Nu har der været en del respons på min egen mail fra folk der vil vide
hvordan det gøres.
meningen var egentlig at starte en lille debat ang. jetkits, hvilket jeg
selv ser som noget fusk.
til jer der spørger hvordan man gør!!!
Jeg har set ham lave det et par gange, og ved overordnet hvordan man gør.
Jeg ville dog aldrig selv kaste mig ud i det da det hurtigt kan blive en dyr
affærre. Desuden kræver det en del reservedele til kaburatorer, alene det
koster knaster. Det foregår ved at der laves en startindstilling, ud fra den
prøver han sig så frem indtil den mest optimale indstilling er fundet. Som
sagt giver dette generelt bedre økonomi, flere hyper, hurtigere gasrespons
osv. Typisk koster operationen omkring 500-1000.- Det kommer helt an på hvor
meget bøvl der er ved at skille cyklen af (tid) samt hvor bøvlede
kaburatorerne er at indstille.
Men hvis man er interesseret i at høre mere om det mailer man bare mig, så
kan i bare ringe til min onkel og få ham til at forklare hvordan og
hvorledes.Jeg ved bare at dem der har fået det lavet (inkl. mig +et par
banditter, gsxr osv) ALLE har være mere end tilfredse. Jeg ved som sagt ikke
præcis hvad der gøres, da det er meget forskelligt fra cykel til cykel
Skulle i have lyst til turen har han tid omkring midt i Juni, da han skal
lave en del mc´er nu her, samt et mc-værksted (hvilket forresten bliver
meget lækkert).
Smid en mail til mig så kan i få telefonnummeret, så kan i tage den derfra
og spørge ham om resten osv

jeg smider en effektkurve ind af hans rf900 (med samme mirakelkur) så snart
vi har fået den lavet, så kan i se hvad det har givet på sådan en i al fald,
omkring 135-140 hyper på baghjulet mener han. Derudover skal han have andre
knaster i som giver en 10 stykker mere... Men vi skal lige lokket ud af en
tysker hvilke





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste