Hvorfor sort tøj?
Fra : Newbie

Dato : 14-05-02 17:40

Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?

Er det ikke for varmt om sommeren?

mvh
Lars

Fra : S.G

Dato : 14-05-02 18:32

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
>
> Er det ikke for varmt om sommeren?
>
> mvh
> Lars

Er det for varmt sætter man jo bare gassen op

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-05-02 18:44

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
>
> Er det ikke for varmt om sommeren?

Jeg har også undret mig over at næsten al MC kluns er sort. Jeg har ikke
været vildt mange steder henne for at kikke MC tøj, men de steder jeg har
været har 'mode' farven været sort med enkelte undtagelser.
Jeg tænker ikke så meget på varmen, men mere på sikkerheden. Man ses bedre
når man har en mere 'skrigende' farve på. Desuden er sort tøj generelt
kedeligt at se på.....

Det kan være man skulle starte en fabrik der laver smart og sikkert MC
tøj.......nogen der vil være med :) ?

Thomas
SV650S

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-05-02 18:48

">
> [...]
> Jeg tænker ikke så meget på varmen, men mere på sikkerheden. Man ses bedre
> når man har en mere 'skrigende' farve på. Desuden er sort tøj generelt
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mon ikke det er lidt sværere at se snavs på sort tøj ???
Mit er rødt/sort...Og kærestens er blåt/sort...
Men læderlappen er skrigende gul og blå.. så den er nem at se

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 14-05-02 19:39

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er lidt sværere at se snavs på sort tøj ???

der har du nok fat i noget af det rigtige. en af mine kammier har en del gul
farve på hans jakke, men det er efterhånden blevet meget beskidt af,
formodentligt, asfaldt. ihvertfald kan han ikke få den ren igen og er lidt
træt af at han valgte tøj med gult stof. jeg ved ikke om der er anderledes
får lædertøj, men det kunne jeg forestille mig det var.

--
Jacob - alt i sort lige fra cykel til underbukser dog med undtagelse af
den spraglede Rossi hjelm

Fra : molnit

Dato : 14-05-02 19:30

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> wrote in message
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?

Det er for det meste den farve der sælges :)

> Er det ikke for varmt om sommeren?

Er der ingen der tænker på at Sort er dødens farve ??? udtalt fra op til
flere i tidligere indlæg... og stadig køre de fleste i sort..

VH
Lars Molnit
Med Sort dragt, Sorte sko, samt sort hjelm, og måske snart en Sort GT og
en Sort MZ :)

Fra : Buck

Dato : 15-05-02 18:27

Jeg tror nu næppe det er farvernes betydning der afgør valget af
MC-Udstyr...
Hvis det var så vel er jeg glad for at min Honda er malet gul... den gule
farve skulle nemlig efter sigende øge sex-lysten

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Nels Wolf

Dato : 14-05-02 20:41

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
>
> Er det ikke for varmt om sommeren?

Det sorte tøj er langt det nemmeste at holde nogenlunde pænt og bliver blot
pænere/mere "råt" med alderen - hvorimod en gammel hærget f.eks. rød eller
grøn jakke hvor farven er falmet eller skaller af blot ser ud af pommeren
til..

Nels Wolf
(som har bemærket at den mest synlige køredragt i trafikken faktisk er sort-
når den vel at mærke har fået en hvid skrårem , eller føreren har skrevet
sit navn med hvide bogstaver på ryggen- jeg tror i øvrigt han hed Polle..)

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-05-02 23:24

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
>
> Er det ikke for varmt om sommeren?
>
> mvh
> Lars

Du har fuldstændig ret. - Det kan blive enormt varmt. - Men er alt er jo
relativt

Det er med at vælge nogle kontrastfarver - især på overkroppen - så du kan
ses på lang afstand.
Så har du sikkerheden i orden på det punkt.

Sort tøj er nok mest en vanesag.

Mvh
Jack
vfr750fk
www.vfr.dk

Fra : Inkognito

Dato : 15-05-02 18:57

Jack Jensen <jackjensen@12move.dk> skrev i en

> "Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> ......................Sort tøj er nok mest en vanesag.

Snarere en anakronisme der er blevet hængende, derved at tidens
motorcykler jo ikke længere afstedkommer samme mængde oliesmuds fra
motor og kæde, som tidligere, samt at vejene ikke længere er så støvede
efter at asfalten har fået overtaget.

Integralhjelmen har vundet slaget og er blevet std.udstyret for langt de
fleste motorcyklister, og ligeså gælder det for strot set alle
sportsmotorcyklisternes spraglede læder. Men det kniber lidt for
"Cordura"-tøjet

--
Hondahans

Fra : james

Dato : 15-05-02 11:02

Newbie wrote:

> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?

Fordi vi er faktisk læder-fetichister!

-james
(med brunt tøj...ser endnu bedre ud når det er gammelt og har fået
"patina."

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 10:48

"Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort"

Det er åbenbart det folk vil have. Der findes jo masser af andre farver.

Om det er for varmt?? Jeg synes at læder føles mindre varmt end kunststof.
Så jeg døjer ikke med det

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-02 12:12

> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
> Er det ikke for varmt om sommeren?

Fordi sort matcher bedre til alle farvekombinationer end når du har købt en
læderdragt der matcher din mc. Pointen er jo så, at den sorte også passer
til din nye mc

Selvfølgelig er det varmt at køre med fuld dragt en solhed sommerdag. Det
afhjælpes ved at drikke godt med vand.

Fra : james

Dato : 15-05-02 15:08

> Fordi sort matcher bedre til alle farvekombinationer end når du har købt en
> læderdragt der matcher din mc. Pointen er jo så, at den sorte også passer
> til din nye mc

Ja! Jeg har set en grønklædt mand med Kwak på ryggen (hvad ellers?) på en rød
Suzuki. Det var nu til at få øje på, men køn var det ikke!

-james

Fra : Steven

Dato : 15-05-02 19:52

On Tue, 14 May 2002 18:39:39 +0200, "Newbie"
<lm.listNOSPAM@softhome.net> wrote:

>Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?

-snip-

Når man ser textil programmet fra flere af de store producenter som
for eksempel Dainese, Held og IXS, er der masser af flerfarvet tøj.

Hvis udvalget i de danske butikker i farvet tøj ikke er så stort, må
det være fordi salget primært ligger i det sorte.

Vil man være meget synlig i trafikken, kan man købe en advarselsvest i
gul eller orange flourescerende polyester med reflex og velcrolukning,
i stil med hvad vejarbejdere, Falck folk eller politiet bruger. Disse
veste koster omkring kr. 150,00.

Naturligvis ser det ikke videre smart ud at køre med sådanne veste,
men i regnvejr eller når det er mørkt, giver de nu en betydelig
forøgelse af sikkerheden.

Steven FZS600

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 15-05-02 20:59

> [...]
> gul eller orange flourescerende polyester med reflex og velcrolukning,
> i stil med hvad vejarbejdere, Falck folk eller politiet bruger. Disse

Hmm, nogle der ved hvor man kan få dem i neon gule, med sorte bogstaver på
ryggen ??

> Naturligvis ser det ikke videre smart ud at køre med sådanne veste,
> men i regnvejr eller når det er mørkt, giver de nu en betydelig
> forøgelse af sikkerheden.

Det jo det..

> Steven FZS600

/Rune

Fra : mba

Dato : 26-05-02 07:33

Hæhæ hvis du har en kæreste kan hun nemt og hurtigt sy sådan en fætter -
stoffet kan købes i enhver velassorteret stofbutik og bogstaverne kan købes
til at stryge/sys på. Der kan du også købe brede reflexer til at sy på
dragten. *GGG* Jeg vil blot anbefale dig at du skriver dit eget navn og ikke
noget med Polle eller hva ham der på den hvide BMW med sort dragt og hvid
hjem hedder...

Aragorn :)

Fra : Steven

Dato : 28-05-02 19:14

On Sun, 26 May 2002 08:32:35 +0200, "mba" <Aragorn@welles.dk> wrote:

> [...]
>noget med Polle eller hva ham der på den hvide BMW med sort dragt og hvid

Hej,

Blot en enkelt bemærkning til det flourescerende stof.

Når man kører på MC rykker vinden meget i tøjet, derfor er det ikke en
god idé at bruge det tynde stof, - som er fint nok når det benyttes
til veste til jogging/cykling.

Derfor skal der også være monteret en kraftig velcro lukning eller
lynlås. Jeg tvivler derfor lidt på, at disse materialer kan købes
enkeltvis for under kr. 150 som den færdige vest (godt nok uden
bogstaver) kan købes til.

For slet ikke at tale om at kærsten skal have et kursus i syning og en
symaskine

Bortset fra det, tvivler jeg på at der er nogen, bortset fra et ganske
lille antal motorcyklister, som vil bruge disse veste, trods den
markant forøgede sikkerhed, - image betyder simpelthen for meget.

Steven FZS600

Fra : mba

Dato : 30-05-02 12:25

> [...]
>
> Når man kører på MC rykker vinden meget i tøjet, derfor er det ikke en
> god idé at bruge det tynde stof, - som er fint nok når det benyttes

Monter/sy det fast på kraftigere stof .

> [...]
> lynlås. Jeg tvivler derfor lidt på, at disse materialer kan købes
> enkeltvis for under kr. 150 som den færdige vest (godt nok uden

Velcro er ikke specielt dyrt. Og det er lynlåse heller ikke - ikke i forhold
til en ny cykel hvis den gamle ryger i et uheld. :-]

> For slet ikke at tale om at kærsten skal have et kursus i syning og en
> symaskine

Av - dén var værre! Hva med moderen eller anden kvindelig
familie/bekendtskaber???

> [...]
> lille antal motorcyklister, som vil bruge disse veste, trods den
> markant forøgede sikkerhed, - image betyder simpelthen for meget.

Hvis image betyder mere end en brækket arm/ryg/skader af divergerende art og
en smadret cykel til adskillige tusinde, såeh.....vil jeg da hellere tosse
rundt med en "fjollet" vest på!
Jeg har selv brede reflekser på køredragten - de er forbandet gode at ha'
ved en mørk motorvej kl. bøh om natten - og i det hele taget ellers.
Okay de var dyre - 70 kr. meteren og et fandens mas med at sy lortet
(sorry!) på, men det var det værd. Hvis det kan redde min r** fra at blive
most er de sq i orden med mig.
Hyggehejsa.

Ara_DK
--------------------------------
http://www.furnituretiger.dk

Fra : Glavind

Dato : 17-05-02 23:03

"Newbie" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der så meget MC-tøj, som er sort?
>
> Er det ikke for varmt om sommeren?
>
> mvh
> Lars

Så er det ikke så nemt at se alle asfalt-mærkerne.
Hilsen Glavind