E-Mail
webnoob 5265
Kan ikke læse bestemt nyhedsgruppe.. hjælp
Fra : MTP

Dato : 14-05-02 17:21

Hej hej..
dk.marked.privat.edb er en af de grupper jeg abbonerer på, men det kan
jeg ikke mere :( pludselig en dag forsvandt alle meddelelser bare og
siden har jeg ikke kunne læse gruppen mere. Jeg har prøvet op til flere
forskellige newsreaders og har prøvet at fjerne filerne fra mit outlook
bib. men lige meget hjælper (og det er kun denne ene gruppe der er
problemer med). den eneste måde jeg kan læse gruppen på er via http
(google)... nogle gode forslag??

mvh
MTP - Århus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-05-02 17:28

Hej MTP, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> dk.marked.privat.edb er en af de grupper jeg abbonerer på, men
> det kan jeg ikke mere :( pludselig en dag forsvandt alle
> meddelelser bare og siden har jeg ikke kunne læse gruppen mere.

Har du prøvet at hive sunsiteserveren ind for at se, om den er der?
(Servernavnet er sunsite.dk).

Hvis den er, kunne noget tyde på en fejl ved Oranges newsserver (omend
andet selvfølgelig også er muligt).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : MTP

Dato : 15-05-02 11:17

hej hej

det virker fint nu med sunsite men... nu kan jeg ikke få den til at oprette
nye indlæg? siger at jeg ikke har rettigheder til dette :( kan det passe?

takker for hjælpen
mvh
MTP

Fra : scn

Dato : 15-05-02 11:23

"MTP" <mtp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej hej
>
> det virker fint nu med sunsite men... nu kan jeg ikke få den til at
> oprette nye indlæg? siger at jeg ikke har rettigheder til dette :(
> kan det passe?
Du skal først registreres:
http://sunsite.dk/info/usenet.xml

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Dino

Dato : 15-05-02 19:23

Den 15-5 2002 skrev scn i dk.edb.internet.software.mail+news:

> "MTP" <mtp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal først registreres:
> http://sunsite.dk/info/usenet.xml

Sjovt, det har jeg ikke gjort endnu ;0)

X-Posted to dk.edb.internet.software.mail+news,dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
FollowUp-To dk.edb.internet.software.mail+news

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-05-02 14:38

Dino skrev:

> Sjovt, det har jeg ikke gjort endnu ;0)

Det er nok fordi din IP resolver til .dk:

Fra : Dino

Dato : 16-05-02 21:17

Den 16-5 2002 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen i

Det gør da MTPs også

05/16/02 22:14:55 dns 62.199.203.125
nslookup 62.199.203.125
Canonical name: ditmik.ve.bnaa.dk
Addresses: 62.199.203.125

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-05-02 09:38

Dino skrev:

> Det gør da MTPs også

> 05/16/02 22:14:55 dns 62.199.203.125
> nslookup 62.199.203.125
> Canonical name: ditmik.ve.bnaa.dk
> Addresses: 62.199.203.125

Sam Spade siger at der ikke er opsat omvendt DNS:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-02 11:27

"MTP" <mtp@post.tele.dk> skrev:

> det virker fint nu med sunsite men... nu kan jeg ikke få den
> til at oprette nye indlæg? siger at jeg ikke har rettigheder
> til dette :( kan det passe?

Ja - du skal registreres for at få lov til at sende indlæg gennem
Sunsite. Det er gratis - du kan se vilkårene her:
http://sunsite.dk/info/usenet.xml

Bemærk at de kræver et gyldigt navn og en gyldig emailadresse.
Det er ikke noget der bliver håndhævet 100%, men reglerne er der
ikke desto mindre.

PS: Kan du lokkes til at kigge på
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html - det er lettere at
følge med i en debat når man kan se hvad der svares på.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)