Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Intern kortlæser...hvor??
Fra : Tom K.

Dato : 14-05-02 16:18

Er der nogle som kender et sted hvor jeg kan købe et drev som minder om
dette:

http://www.emagictech.com.tw/cr6020-1.htm

-Tom-

Fra : Michael Peuker

Dato : 14-05-02 19:08

Her et par stykker, dog kun til CF
http://www.co2pc.dk/

Fra : Tom K.

Dato : 14-05-02 21:12

Den skal kunne tage CF I+II, Microdrive og Smartmedia-

Fra : Ole Rosted

Dato : 16-05-02 09:51

On Tue, 14 May 2002 22:12:21 +0200, "Tom K." <tombk@worldonline.dk>
wrote:

>Den skal kunne tage CF I+II, Microdrive og Smartmedia-
>-Tom-

Jeg har prøvet at kontakte dette "firma"(?)
Består det af andet end en dårlig hjemmeside og en ubesvaret (mobil?)
telefon.

Er der nogen, der har erfaringer med firmaet

vh. Ole Rosted

Fra : HSC

Dato : 16-05-02 09:59

Den der Emagic kan jeg skaffe til dig, hvis du er interesseret. Prisen er
649+ moms. leverings tid ca. 1 uge.
Du kan maile mig på HSC@Computerstore.dkk- firmaet hedder Computerstore.

mvh. Henrik

Fra : Tom K.

Dato : 16-05-02 21:11

> Den der Emagic kan jeg skaffe til dig, hvis du er interesseret. Prisen er
> 649+ moms. leverings tid ca. 1 uge.
> Du kan maile mig på HSC@Computerstore.dkk- firmaet hedder Computerstore.

Den er temmelig dyr$$..syntes jeg. Den kommer op i over 900,- incl. moms og
fragt hos Computerstore.

Fra : HSC

Dato : 17-05-02 07:53

Det var IKKE for at lave en diskution om prisen, spørgsmålet gik på -HVOR
kunne den købes.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-05-02 09:23

HSC wrote:

> Det var IKKE for at lave en diskution om prisen, spørgsmålet gik
> på -HVOR kunne den købes.

Du skal ikke lade dig anfægte af krejlerne, de bruger gerne flere dage
på gennemrode udenlanske web-sites, for at finde en given vare nogle
hundrede kroner billigere, og hvis de kan undgå at betale dansk moms, ja
så er dagen reddet.

Og bagefter kan de så brokke sig over, at en dansk fotohandler skal ha'
nogle hundre kroner for at skaffe dem en dansk manuel.

Det er også påfaldne, at discount butikkernes partivarer kan medføre
mega lange tråde, hvor det hovedsagligt handler om, om dem der har købt
slagtilbudet, ønsker at få bekræftiget at de har gjort et røverkøb...!

Fra : HSC

Dato : 16-05-02 10:10

Emagic'en kan også bestilles via vores hjemmeside www.computerstore.dk søg
på TILEM0001 som er varenr.

"Ja" jeg arbejde for Computerstore
Nej, dette er ikke for at reklamere, men for at hjælpe.

Fra : Ole Rosted

Dato : 16-05-02 15:06

On Thu, 16 May 2002 11:10:04 +0200, "HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> wrote:

Hej,

>"Ja" jeg arbejde for Computerstore
>Nej, dette er ikke for at reklamere, men for at hjælpe.

Sådan opfatter jeg det også - tak for hjælpen!

vh. Ole Rosted

Fra : Henning Petersen

Dato : 14-05-02 20:50

On Tue, 14 May 2002 17:17:53 +0200, "Tom K." <tombk@worldonline.dk>
wrote:

> Er der nogle som kender et sted hvor jeg kan købe et drev som minder om
> dette:
>
> http://www.emagictech.com.tw/cr6020-1.htm

Den ser ret interesant ud - har netop skrevet til dem ved distributør,
så vi må se hvad de svarer

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Henning Petersen

Dato : 15-05-02 10:49

On Tue, 14 May 2002 21:50:01 +0200, Henning Petersen
<henning.petersen.020513@hpc.dk> wrote:

> Den ser ret interesant ud - har netop skrevet til dem ved distributør,
> så vi må se hvad de svarer

Så kom svaret:

> Dear Mr. Wangerin:
>

> TKS for your interests in our products.
>
> PLS contact our distributor in Denmark. Here their information :
>
> Digital4U.dk Aps
> ATTN: Mr. Christian Diedrichsen info@digital4u.dk
> Tel.: 45-70201345
> FAX: 45-70201046
> www.digital4u.dk
>

> I believe they will offer their best service to you.
>

> Best Regards,
> Sandy Lin
> eMagic Technology
> www.emagictech.com.tw

Men det ser desværre ikke umiddelbart ud som om de har den.

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-05-02 00:13

On Wed, 15 May 2002 11:48:41 +0200, Henning Petersen
<henning.petersen.020515@hpc.dk> wrote:

> Men det ser desværre ikke umiddelbart ud som om de har den.

Nu har jeg snakket med dem, og det er skaffe-vare, og kommer til at
koste omkring 450-500 kr - og de taget et par stykker hjem.

Fedt nok.

Fra : Tom K.

Dato : 17-05-02 16:19

> [...]

> på gennemrode udenlanske web-sites, for at finde en given vare nogle
> hundrede kroner billigere, og hvis de kan undgå at betale dansk moms, ja

OK.450-500kr. er en fair nok pris. www.computerstore.dk skal have 811kr. +
92kr. i fragt... vildt!! For 92kr. kan jeg sku' sende 20kg fra Gedser til
Skagen med Postdanmark. Hvorfor tager de ikke bare en reel pris for fragten,
og ligger resten til varens pris.....hvem er det lige som er krejlerne her??

Jeg bruger gerne 1/2 time på at kigge på edbpriser.dk og evt. stille et
spørgsmål i en gruppe som denne for at finde det helt rigtige produkt. At
jeg så i dette tilfælde måske kan sparer 400kr. er (for mig) vær at tage
med. De kommer i min lille spare-gris, og når den er fuld køber jeg et Nikon
D100, i tyskland naturligvis.....5000kr. er vær at tage med ik'.

For personer som lever af foto er 400 eller 5000 uden den store betydning,
der er det mere vigtigt at udstyrret virker og at man har nogle gode aftaler
med sin leverandør, men for os andre er det en helt anden sag.

-Tom-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-05-02 00:30

"Tom K." wrote:

> [...]
> fra Gedser til Skagen med Postdanmark. Hvorfor tager de ikke bare
> en reel pris for fragten, og ligger resten til varens pris.....

Nu dækker fragt og forsendelse mere end posttaksten, varen skal jo også
embaleres og der skal laves forsendelsespapirer, og det er stort set
manuelt arbejde, som det vel ikke er rimmeligt at indkludere i varens
pris, da der nok er nogen som selv afhenter deres vare i butikken.

Fra : HSC

Dato : 21-05-02 15:23

Godt så, point taken - næste gang nogen efterlyser et produkt her, skal de
ikke regne med min hjælp længere. Jeg kunne komme med alen lange historier
om private der ikke vil betale den reelle pris for varen, som mangler
service og support bagefter, som bliver overrasket over at moms er noget
private skal betale, og fanden og hans pumpestok - men helt ærligt, så gider
jeg ikke.
Computerstore kan levere varen, de kan levere servicen, de har kompetancen
til at levere den løsning som kunden har brug for. Og det er hvordan firmaet
sælger sig selv - og det er det firmaer har brug for. - Og det koster mere
end en butik på 3. sal hjemme i stuen og moar og far. - hvor kun private vil
handle - indtil det går galt.
Som jeg har sagt før - jeg gjorde en indsats for at finde produktet og
prisen - og fandt det - det er hvad computerstore står for - pålidelighed.
Prisen er sekundær for enhver som har andet at lave i sin hverdag, end at
jagte nettet og de gule sider rundt, for at spare 200 kroner. Men for
private som alligevel ikke har noget andet at give sig til, er Computerstore
nok ikke attraktiv.

Over and out. Tak Niels E. - Rart at nogen har fattet hvad det går ud på.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-05-02 16:05

HSC wrote:

> [...]
> over at moms er noget private skal betale, og fanden og hans
> pumpestok - men helt ærligt, så gider jeg ikke.

For nogle år tilbage lukkede min lokale foto- og computer butik, den
havde lidt af alt, og det der ikke var på hylderne kun altid skaffes
hjem, men indehaveren kunne ikke leve af, at de lokale kunder købte
papkasseløsninger i "Computerland", og så tog de ned til ham, når de
skulle ha' gratis support og et kabel til 25 kr.

Jeg synes du skal sætte dig ud over dem der kun focuserer på prisen, de
har nemlig ikke fattet, at de kun får det de betaler for, de har ikke
forstået at enhver vare kan produceres og sælges 100 kr. billigere, hvis
der tilsvarende spares 100 kr. på kvaliteten eller servicen, og det er
skruen uden ende, hvor dem der kun focuserer på prisen, vil få det
ringeste produkt og den dårligste service og support.

Men vi kan dog trøste os med, at glæden over en lav pris, kun holder
ganske kort tid, hvorimod ærgelsen over et produkts dårlige kvalitet
holder mindst ti gange så længe....:)

Og jeg gir' ikke fem potter p.. for dem der sparer den danske moms, for
de kan bare vente, besparelsen har nemlig en pris, for når de engang
bliver gamle, og får brug for velfærdssamfundet, så kommer de måske til
at skulle betale 120.000 kr. i brugerbetaling for en hofteoperation.

Fra : Tom K.

Dato : 29-05-02 17:09

"> Er der nogle som kender et sted hvor jeg kan købe et drev som minder om
> dette:
>
> http://www.emagictech.com.tw/cr6020-1.htm
>
> -Tom-

Så har jeg fået min kortlæser. Den er virkelig super. Kan klart anbefales
til dem, som ønsker en intern kortlæser.

-Tom-