Yamaha Neos 45 eller 30?
Fra : L. Madsen

Dato : 14-05-02 16:30

Hej

Jeg købte i går en Yamaha Neos 50. Den er 1½ år gammel og sælger har i sin
tid købt den hos en aut. forhandler som værende en ikke-registreringspligtig
knallert, (den er også forsikret som sådan). Den burde altså max. kunne køre
30 km/t, men den kører altså 50 km/t...Sælger har forklaret at der har været
en dims i kaburatoren som skulle forhindre den i at køre over 30 km/t, men
at han har pillet den ud, for at den kunne komme til at køre 50 km/t. Er
knallerten så ikke en knallert 45, og burde den så ikke registreres, (have
nummerplader på)? Kan det være rigtigt at man lovligt kan købe en knallert
45 som en knallert 30, pga. af en dims i kaburatoren? Kan man omregistrere
en knallert fra at være en ikke-registreringspligtig knallert til at være en
registreringspligtig, når den ikke oprindeligt er købt sådan, (ikke fordi
jeg vil gøre det). Jeg aner ikke en dyt om knallerter ellers.

MVH

Lotte

Fra : Allan Riise

Dato : 14-05-02 19:36

L. Madsen <peterpan@image.dk> scribbled:
> [...]
> pillet den ud.
> Er knallerten så ikke en knallert 45, og burde den så ikke registreres,
Nej, der er lavet en konstruktiv ændring på et typegodkendt køretøj..
> Kan man omregistrere en knallert fra at være en ikke-registreringspligtig
> knallert til at være en registreringspligtig, når den ikke
> oprindeligt er købt sådan
Nej, i princippet ikke. Igen er det typegodkendelsen der kommer på tværs...

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : L. Madsen

Dato : 14-05-02 22:22

> Nej, der er lavet en konstruktiv ændring på et typegodkendt køretøj..

OK, men netop Yamaha Neos 50 (min model)sælges ellers normalt som en
knallert 45, mens Yamaha Neos 30 sælges som en traditionel knallert 30. Er
det forhandleren der bestemmer hvilken type knallert der skal være tale om,
(altså om dimsen skal være der eller ej)??? Yamaha Neos 50 kan jo
(åbentbart) være både en knallert 30 og en knallert 45.

P.s. Jeg har fået dimsen med, (en rund tingest), så den kan jo bare sættes i
igen, hvis knallerten skal være lovlig.

Fra : Kizach

Dato : 15-05-02 10:03

"L. Madsen" <peterpan@image.dk> wrote in message

> OK, men netop Yamaha Neos 50 (min model)sælges ellers normalt som en
> knallert 45, mens Yamaha Neos 30 sælges som en traditionel knallert 30.

Modellen Neos 50 hentyder til at det er en 50 cc motor ikke hvor hurtigt den
må køre.

> [...]
> (altså om dimsen skal være der eller ej)??? Yamaha Neos 50 kan jo
> (åbentbart) være både en knallert 30 og en knallert 45.

Nej det er stelnummeret der afgør om det er en 45 eller 30 knallert, nogen
partier knallerter bliver importeret som 30 og deres stelnumre bliver
registreret (et eller anden sted) mens andre registreres som 45- altså på
baggrund af deres stelnumre.

Mvh
Thomas K.

Fra : L. Madsen

Dato : 16-05-02 22:41

Tak, for et godt og fyldestgørende svar!

MVH

Lotte