på cykel i skole...
Fra : Christian Lyng

Dato : 14-05-02 15:33

Jahh..så er der mange kriminelle forældre der åbenbart sender der børn i
skole på cykel...

Færdselsloven § 50
Stk. 1.
"Barn under 6 år må ikke cykle uden at være under ledsagelse og kontrol af
en person,
der er fyldt 15 år."

Stk. 2.
"På en cykel må ikke befordres flere personer, end den er beregnet til.
Dog må to børn under 6 år medtages på cyklen, når der er indrettet særlig
siddeplads
med beskyttelse mod hjulegerne, og cyklisten er fyldt 15 år."

Trafikministeriets bekendtgørelse nr. 316 af 20. maj 1999 om cyklers
indretning og udstyr
m.v.:
§ 10, stk. 1.
"På en cykel må ikke befordres flere personer, end den er beregnet til.
Dog må børn under 8 år medtages på cyklen, når der er indrettet særlig
siddeplads".

Stk. 5.
"Føreren af cyklen skal være fyldt 15 år".

Fra : Gert Philipsen

Dato : 14-05-02 16:10

"Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> skrev i en meddelelse
> Jahh..så er der mange kriminelle forældre der åbenbart sender der børn i
> skole på cykel...

Jeg har nu fulgt en del børn i skole igennem årene og jeg kan da ikke sige,
at jeg har bemærket overtrædelser af de love og regler du citerer.

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-02 17:09

Gert Philipsen skrev:

>Jeg har nu fulgt en del børn i skole igennem årene og jeg kan da ikke sige,
>at jeg har bemærket overtrædelser af de love og regler du citerer.

Næ. Det er meget værre at forældrene kører som brækkede arme og
parkerer som om de ejede skolens indkørsel.

Men ingen af delene har ret meget med jura som sådan at gøre.

--
Bertel

Fra : Gert Philipsen

Dato : 14-05-02 19:16

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Næ. Det er meget værre at forældrene kører som brækkede arme og
> parkerer som om de ejede skolens indkørsel.

Det er korrekt.

> Men ingen af delene har ret meget med jura som sådan at gøre.

Ditto

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-05-02 21:16

"Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> skrev:

> Jahh..så er der mange kriminelle forældre der åbenbart sender der
> børn i skole på cykel...

Hvilke regler mener du der skulle være overtrådt? Er det misforholdet
mellem færdselsloven og udstyrsbekendtgørelsen du tænker på?

Børn, der starter i børnehaveklassen er normalt 6 år gamle og forældre
er almindeligvis over 15 år og især, hvis de har børn på >=6 år.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Christian Lyng

Dato : 14-05-02 22:07

Jeg tænker på at der står at føren skal være fyldt 15 år dvs. at man ikke må
sende sine børn i skole med mindre man selv følger med?.

Chr.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-05-02 23:44

"Christian Lyng" <chrisl@SPAMworldonline.dk> skrev:

> Jeg tænker på at der står at føren skal være fyldt 15 år dvs. at
> man ikke må sende sine børn i skole med mindre man selv følger
> med?.

Nej, det står der ikke.

Fra : Peter G C

Dato : 15-05-02 07:05

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Nej, det står der ikke.

Enig.

Om igen, Lyng.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian Lyng

Dato : 15-05-02 08:08

Oh, yes det er sgu mig som ikke kan læse. sorry.

Chr.

Fra : Reino Andersen

Dato : 15-05-02 20:51

"Christian Lyng" skrev:

> Oh, yes det er sgu mig som ikke kan læse. sorry.

Ja, og du havde også fat i en gammel udgave af færdselsloven.

--
Reino

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-05-02 17:23

"Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> skrev i en meddelelse
> Jahh..så er der mange kriminelle forældre der åbenbart sender der børn i
> skole på cykel...

Der er da ikke mange som starter i skole før de er 6år...er der? Jeg var da
ikke

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 15-05-02 22:31

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3ce28b8c$0$242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> Der er da ikke mange som starter i skole før de er 6år...er der? Jeg var

Mjaeh altså, min datter fyldte først 6 en måned efter at hun var startet i
børnehaveklassen, men hun fik (får) godt nok heller ikke lov til at cykle
til skole, det er trafikken heromkring ikke til. (og ja det er bl. a. det
med de afleverende forældre igen)

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte

Fra : Peter T.

Dato : 16-05-02 07:26

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> [...]
> til at cykle til skole, det er trafikken heromkring ikke til. (og ja
> det er bl. a. det med de afleverende forældre igen)

Den eneste kur mod fartglade forældre er vejbump. Og helst gerne 1-2 meter
høje. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>