Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3Dmark2001 point-godt ?
Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 14-05-02 14:45

Jeg får 7087 point i 3Dmark2001 (ikke SE)- og det er uden at alle
baggrundsprogrammer på PC'en er lukkede. Er det en god score ??
Min PC betår af:

AMD XP1800+/1533Mhz (V-core = 1.85V)
Kingston 512MB DDR-Ram PC2100
Asus A7V266-E bundkort
Asus V8200 Ti-200 Deluxe
Thermaltake Volcano 7 CPU-Køler
Titan TTC-003 System-køler (= eneste kabinetkøler i PC'en)
SB Live ! 5.1 Player !
60GBHD IBM GXP60 Deskstar, ATA 100.
DVD 16x OEM (NoName - virker fint)
Samsung 16/10/32x CD-RW Brænder
SB Four Point Surround FPS 1000
Sampo Tech KM-800UDT 19"skærm.
Trust Wireless keyboard
Logitech MouseMan Dual Optical
CPU Temperatur: Idle 57 grader celcius, Max Load 67 grader celcius.
Grafikkort Temperatur: Idle 50-51 grader celcius, Max Load 57-58 grader
celcius.
RAM Temperatur: Idle 29-30 grader celcius, Max Load 37 grader celcius.

Der er IKKE overclocking af hverken CPU eller grafikkort.

Fra : Kim Sørensen

Dato : 14-05-02 15:02

Hvorfor ikke bruge #dmarks online compare. Der kan du samligne din score med
andre som har samme config som din.

Men vil sige det er vel som det skal være.
/Kim
---
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
>NYT<. Nu kan du selv lege Bookie på gamebookers. Følg linket til helt nye
oplevelser.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558

Fra : Sadat

Dato : 14-05-02 15:44

"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg får 7087 point i 3Dmark2001 (ikke SE)- og det er uden at alle
> baggrundsprogrammer på PC'en er lukkede. Er det en god score ??
> Min PC betår af:

Man kan altid tweak'e sit system. Din score er okay. jeg startede også med
sådan en score da jeg havde mit system sat op... men ved hjælp af drivers,
fin tuning af bios... optimering af settings... så ligger min score på 9303.

Jeg har dog en XP 1900+ clocket til 1740MHz (2100+), mit grafikkort er et
Radeon8500 uden overclocking.

Jeg tror godt jeg kan ramme de 10.000 hvis jeg oc'ede mit grafikkort.. men
det må vente lidt.

Mit tip er at opdatere alt hvad du kan opdatere... bios,chipset drivers,
grafikkort drivers,opdateringer til windows......

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 14-05-02 16:02

> [...]
> Radeon8500 uden overclocking.
>
> Jeg tror godt jeg kan ramme de 10.000 hvis jeg oc'ede mit grafikkort.. men

Nå ja ok - men ATI Radeon 8500 er også et lille stykke hurtigere end
GF3Ti-200 så sådan en score ville jeg ikk' få uden oversclocking af
grafikkortet.
Men jeg er den type der holder nallerne fra overclocking da jeg ikke synes
det er risikoen værd - da man nemt kan få noget til at futte af - og det har
jeg sgu' ikk' lige råde til.
Men jeg er godt tilfreds - 7087 point på et standard-taktet GF3Ti-200 skulle
efter sigende være noget af det højeste. (bemærk jeg havde ikke engang
lukket alle baggrundsprogrammer som joystick software og printer-overvågning
etc da jeg kørte testen - med alle baggrundsprogammer til var scoren
alligevel over 7000, nemlig 7011.point).
-Niels-

Fra : [DK]TaReC

Dato : 14-05-02 17:07

7087 er nok en ok score for det grafikkort, jeg har selv et ti200 fra palit
og for en score på 7784 med dette system

Pentium 4 1.66@2.70 Ghz
256 Mb PC2700 Apacer cas 222
Palit Geforce3 ti200 128mb ddr (180/440)

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 14-05-02 20:11

> [...]
>
> Pentium 4 1.66@2.70 Ghz
> 256 Mb PC2700 Apacer cas 222
> Palit Geforce3 ti200 128mb ddr (180/440)

Jamen, det er jo også ok, MEN jeg kunne godt tænke mig at høre resultater
hvor der ikke er overclocking af grafikkort - det giver et bedre billede af
hastigheden på de forskellige typer grafikkort, samt hvilken betydning det
har fra hvilken producent man har kortet.

Hvis du evt satte dit korts core/ram frekvens ned til standard hvad ville
din score så være ?.
-Niels-

Fra : Joe Sandøe

Dato : 15-05-02 00:42

> [...]
> har fra hvilken producent man har kortet.
>
> Hvis du evt satte dit korts core/ram frekvens ned til standard hvad ville

Og i samme ombæring, hvilket bundkort er der tale om?
Abit BD7?
VH Joe

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 15-05-02 13:10

Jeg har et Asus A7V266-E bundkort (se start-indlæg).
-Niels-

Joe Sandøe <joes@tv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abs7d0$2be$1@news.cybercity.dk...

Fra : gooz

Dato : 15-05-02 14:11

On Wed, 15 May 2002 14:10:21 +0200, "Poul Erik Pedersen"

>Jeg har et Asus A7V266-E bundkort (se start-indlæg).
> [...]

Kig på www.madonion.com der findes en database indeholdende
forskellige systemers score, der kan du sammenligne.

Mvh. Henrik

Fra : Joe Sandøe

Dato : 15-05-02 16:20

> Jeg har et Asus A7V266-E bundkort (se start-indlæg).
> -Niels-

Jep jep Det har du da, det er åbenbart bare mig der ikke er tydelig nok i
mit spørgsmål
For mit spørgsmål var myntet til DK]TaReC, da jeg fandt hans overclokking
interessant, hvilket selvfølgelig ikke helt er inde for referenceområdet(
3Dmark2001 point-godt ?), men dog stadig en væsenlig del/vinkel af dit
spørgsmål
VH Joe

Fra : RC

Dato : 16-05-02 07:45

"Joe Sand?" <joes@tv.dk> wrote in message news:<abtub9$1j4f$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> interessant, hvilket selvfølgelig ikke helt er inde for referenceområdet(
> 3Dmark2001 point-godt ?), men dog stadig en væsenlig del/vinkel af dit

Jeg har ikke lige fået testet systemet uden overclocking, men gør det
nok snart ... muligvis iaften, Poster resultat ligeefter.
og jo mit bundkort er et Abit BD7.
vh [DK]TaReC / RC

Fra : [DK]TaReC

Dato : 16-05-02 18:10

Så er resultatet her...

ved normale 175/400 på grafikkortet får jeg en score på 7479

Fra : Kjeldgaard

Dato : 17-05-02 22:00

hej,

Er der nogen der kan svare på følgende:

Er der nogen konflikter, hvis jeg kører med et grafikkort der har DDRRAM (
Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w/TV-Out), når jeg har SDRAM i
bundkortet?

med venlig hilsen

Anders

Fra : Joe Sandøe

Dato : 18-05-02 08:37

"Kjeldgaard" <kjeldgaard4@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w/TV-Out), når jeg har SDRAM i

Nej de to ting har ikke noget med hinanden at gøre så det kan sagtens
køre sammen
..
VH Joe