20% af $30.000.000 ??
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 14-05-02 13:02

Hej Gruppe,

Den. 12/05/02 modtog jeg denne mail fra en herre i Nigeria.
I korte træk vil jeg bare lige være sikker på at dette er ulovligt. Det var
ihvertfald min første tanke, men da det drejer sig om et betrageligt beløb,
ville jeg bare lige være sikker.

På forhånd tak.

Martin Toulstrup

Attn.,

First, I must solicit your strictest confidence in this transaction. This is
by virtue of its nature
as
being utterly confidential and "top
secret". We are top officials of the Federal Government Contract Review
Panel who are
interested in importation of goods into our
country with funds that are presently trapped in Nigeria. In order to
commence this
business,
we solicit your assistance to enable us
transfer into your account the said-trapped funds.

The source of the fund is as follows: During the regime of the last Military
transitional
government of Gen. Abdulsalami Abubakar,
government officials set up companies and awarded themselves contracts which
were
grossly
over invoiced in various ministries.
The present democratic government of President Olusegun Obasanjo set up the
Contract
Review Panel and we have identified a lot
of inflated contract funds that are presently floating in the Central Bank
of Nigeria ready for
payment. However, by virtue of our
position as civil servants and members of this panel, we cannot acquire this
money in our
names. I have therefore been delegated as
a matter of trust by my colleagues in the panel, to look for an oversea
partner into whose
account we would transfer the sum of
US$31,320,000.00 (Thirty-One Million, Three Hundred and Twenty thousand
United States
Dollars) in which we hope to use
in purchasing Agro Allied equipment, and to enable us to own properties and
invest in the
stable economy of your country. Hence, we
are sending you this email message. We have agreed to share the money thus:

1. 20% for the account owner (you)
2. 70% for us (the officials of the CRP)
3. 10% to be used in settling taxation and all local and foreign expenses.

Due to our poor Telecommunication system and for purpose of strict
confidentiality you are
respond via Fax No: XXXXXXXX or Call me on XXXX
e-mail: XXXXXXXX Please acknowledge receipt of this message for
proper
briefing on the safe modality for the
execution.
Yours faithfully

Dr. Rasheed Bako
NOTE: PLEASE QUOTE THIS REFERENCE NUMBER (EB/05/02) IN ALL YOUR
REPONSE.

Fra : mm

Dato : 14-05-02 13:15

LOL

Den mail har jeg også modtaget, den røg fluks i skraldespanden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-02 15:34

mm skrev:

>Den mail har jeg også modtaget, den røg fluks i skraldespanden.

Kunne du ikke smide citaterne samme sted hen? Vi er nogle som ud
over selv at have modtaget den slags mail flere gange, har
diskuteret dem i andre debatgrupper, så vi har læst teksten -
mange gange.

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 14-05-02 13:23

On Tue, 14 May 2002 14:02:16 +0200, "Martin Toulstrup"
> [...]

>ihvertfald min første tanke, men da det drejer sig om et betrageligt beløb,

Teksten med stor skrift på denne side, kunne give dig et hint:
http://www.nigerianfraudwatch.org

Mvh
Sune

Fra : Mette

Dato : 14-05-02 13:40

Teksten med stor skrift på denne side, kunne give dig et hint:
> http://www.nigerianfraudwatch.org
Prøv at kigge ovennævnte link (læg mærke til pigen i venstre side) og gå
derefter ind på www.aub.auc.dk (aalborg universitets bibliotek).

Fra : Nospam

Dato : 14-05-02 15:01

Der er vist nogle danskere der er kommet i klemme i den forbindelse. Under
alle omstændigheder ville jeg aldrig tage til Nigeria og hente en evt
fortjeneste, grundet den ustabile tilstand i landet.
/Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-05-02 16:02

> Prøv at kigge ovennævnte link (læg mærke til pigen i venstre side) og gå
> derefter ind på www.aub.auc.dk (aalborg universitets bibliotek).

Sig mig, er der ingen i disse tider der kan finde rundt i højre og ventre...

Da jeg var lille kunne jeg ski ikke fatte hvad der var højre og ventre. For
hvis jeg vendte mig om, var det jo omvendt.. Whatever

Men forsatan... Der er altså mange der for problemer, hvis man ikke kan
finde ud af hvad der er ventre og højre... "pigen" er altså i hæjre side,
bare til info.

Fra : Heidi

Dato : 15-05-02 16:58

Sune <december2001@tdcadsl.dk> skrev:

> Teksten med stor skrift på denne side, kunne give dig et hint:
> http://www.nigerianfraudwatch.org

For lidt mere humoristisk læsning, tjek denne side:

http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/index.html

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Lene Mejlby

Dato : 14-05-02 15:19

Bare lige til information, er det et problem mange amerikanere har døjet
med...

Lige så snart modtageren af denne mail, har sendt det sidste ciffer i sit
kontonummer, er kontoen rippet for kontanter, så uanset om den er lovlig
eller ej, så lad være :)

mvh Lene

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-05-02 15:27

"Lene Mejlby" <lme@cs.auc.dk> writes:

> [...]
> kontonummer, er kontoen rippet for kontanter, så uanset om den er lovlig
Hmm hvordan skulle de gøre det. Banken overfører da ikke bare penge
fra en konto hvis man har nummeret på den.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 14-05-02 15:34

> Hmm hvordan skulle de gøre det. Banken overfører da ikke bare penge
> fra en konto hvis man har nummeret på den.

De beder heller ikke om kontonummer, men snarere om en eller anden form for
forskud ( som man så aldrig ser igen ) ...

Det ser desuden også ud til at være nogle hyggelige fætre, som står bag
disse breve, da de er blevet sat i forbindelse med vold, pengeafpresning og
mord.

Læs mere her:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/gate/archive/2002/03/14/nige
rscam.DTL

Mvh Mads

Fra : Peter G C

Dato : 14-05-02 20:30

Martin Schultz <me@privacy.net> skrev:

[klip]

> Hmm hvordan skulle de gøre det. Banken overfører da ikke bare penge
> fra en konto hvis man har nummeret på den.

Det skulle man ikke tro, men kig her:

http://www.jp.dk/dbp/kp/artikel&art_id=3678812

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-05-02 22:27

On 14 May 2002 16:27:26 +0200,
Martin Schultz <me@privacy.net> wrote:
> Hmm hvordan skulle de gøre det. Banken overfører da ikke bare penge
> fra en konto hvis man har nummeret på den.

Nej. De der er enkelte banker der også vil have et CPR nummer.

Det har lige været i pressen, at en tricktyv har ringet til en
række banker, bestil valuta for ca. 5000 kr til en bestemt konto,
og så har fået pengene i banken uden at vise ID. De havde jo et
kontonummer...

Det havde han gjort ret mange gange i løbet af de seneste måneder.
Flere gange om dagen.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-05-02 15:52

> kontonummer, er kontoen rippet for kontanter, så >uanset om den er lovlig

Vås. Der er tale om peneg man selv har frigivet i naivitet. Derimod er der
tilfælde i sydafrika med lignende sager hvor folk er "forsvundet" dernede
fordi de var kommet ned for at hente deres "andel".

/morgan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-02 17:07

Lene Mejlby skrev:

>Lige så snart modtageren af denne mail, har sendt det sidste ciffer i sit
>kontonummer, er kontoen rippet for kontanter

Vel er den ej. Banken frigiver ikke penge blot man har
kontonummeret. Der kræves en underskrift eller et kort samt
pin-kode.

Men fupmagerne sender en masse sære opfordringer frem og tilbage
og undervejs prøver de at få en underskrevet fuldmagt - og *så*
bliver kontoen ribbet.

--
Bertel

Fra : Finn

Dato : 14-05-02 18:14

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Men fupmagerne sender en masse sære opfordringer frem og tilbage
> og undervejs prøver de at få en underskrevet fuldmagt - og *så*
> bliver kontoen ribbet.

Jeg mener at det var et eller andet med at man skulle komme til smuskerens
hjemland med
10000 dollars til startkapital som man så ville blive frarøvet ved
ankomsten.

Mvh. Finn

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-05-02 19:25

On 14.05.2002 19:13, in article
3ce145eb$0$10875$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, "Finn" <cartman@hansen.dk>
wrote:

> Jeg mener at det var et eller andet med at man skulle komme til smuskerens
> hjemland med
> 10000 dollars til startkapital som man så ville blive frarøvet ved
> ankomsten.

Hvis man er så dum at man gør det, så har man næsten også bedt om at tabe
pengene...

Annonce: Dem der gerne vil give den Nigerianske regering en hjælpende hånd,
kan bare indbetale $ 10.000 til en frivillig organisation, så kommer de da
til gavn.

/kristian

Fra : Mugge

Dato : 23-07-02 02:30

<sarkasme>
Eller indbetale 1000 kr. til røde kors, så får de faktisk en hel krone
</sarkasme>
Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B9072329.305C%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-07-02 10:25

Mugge wrote:
<sniiiip>

fyi
Tag en tur forbi usenet.dk og lær hvorledes man skriver og quoter :)

mvh
Johan

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 14-05-02 21:21

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Det skulle man ikke tro, men kig her:
>
> http://www.jp.dk/dbp/kp/artikel&art_id=3678812

Så må man vel formode, at banken bliver erstatningspligtig for
eventuelle tab?

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Peter G C

Dato : 14-05-02 21:29

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Så må man vel formode, at banken bliver erstatningspligtig for
> eventuelle tab?

Pengemangel = obj. ansvarlig. Penge er en generisk vare - ligesom et
genuskøb. "Penge skal man ha'" hedder det hos os.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-05-02 22:24

> [...]
> ihvertfald min første tanke, men da det drejer sig om et betrageligt beløb,

Hvis du betaler skat af pengene er det muligvis lovligt.

Men, hvis du søger på nettet, så finder du ud af, at de enten
lænser din konto, alternativt skal du til Afrika for at skrive under,
og bliver så kidnappet indtil du har skaffet dem penge.

Jeg modtager 2-4 af disse breve om året med alt diktatorer og
genralers formuer til diverse olie- og diamantpenge. Det er
relativt underholdende læsning. Men det er det.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-05-02 23:53

In <slrnae303n.591.nospam@home.terminal.dk> nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) writes:

> [...]

>genralers formuer til diverse olie- og diamantpenge. Det er
>relativt underholdende læsning. Men det er det.

Det var ikke saa mange. Jeg modtager 4-6 om ugen. Er det ekstrem mange ?

/Martin

Fra : Thor Larholm

Dato : 15-05-02 18:04

Pedersen) writes:

> Det var ikke saa mange. Jeg modtager 4-6 om ugen. Er det ekstrem mange ?

For nogen vil det være mange. Jeg modtager 4-6 om dagen på visse mailboxe.

--
Thor Larholm

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-05-02 08:51

> [...]
> ihvertfald min første tanke, men da det drejer sig om et betrageligt beløb,

Selv om der evt. ikke er noget ulovligt i opfordringen fra Nigeria, er det ingen
garanti for, at du får hvad du bliver lovet.

Claus