/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Gul pladebil
Fra : Kenneth K


Dato : 06-02-01 22:33

Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
erhverv og privat kørsel.




 
 
Jørgen Rømming (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Rømming


Dato : 07-02-01 13:16

Det skal man med enhver bil. Skattevæsenet forlanger som udgangspunkt, at
der føres kørebog ved enhver kørsel.

mvh
Jørgen

--
http://www.roemming.dk

"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>



Erik G Christensen (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 07-02-01 13:43

"Jørgen Rømming" wrote:
>
> Det skal man med enhver bil. Skattevæsenet forlanger som udgangspunkt, at
> der føres kørebog ved enhver kørsel.

Det har jeg aldrig hørt om før med hensyn til firmabil, der beskattes
med procentandel ?
Men med blandet erhverv- privat prøver de da normalt, men det behøver jo
ikke betyde, at det lykkes for dem

Kan iøvrigt oplyse, at beskatning som firmabil i VS ordning, hvis man
betaler topskat, sparer op i VS og bilen koster over 150 K,
er blevet rimeligt fornuftigt, efter skat, på det seneste.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Jørgen Madsen (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Madsen


Dato : 07-02-01 21:00


>"Erik G Christensen" wrote:
> Kan iøvrigt oplyse, at beskatning som firmabil i VS ordning, hvis man
> betaler topskat, sparer op i VS og bilen koster over 150 K,
> er blevet rimeligt fornuftigt, efter skat, på det seneste.

Man er nu nødt til at lave beregningen hver gang, for det er ret afgørende
hvilken fordeling der er på privat/erhvervskørsel, samt hvor dyr bilen er i
forbrug og reparationer. Har man meget erhvervskørsel, er der nemlig fortsat
den mulighed, at man får kørepenge jf. statens takster skattefrit, og er
bilen billig i brug, kan det muligvis betale sig, at have den privat.

Mvh.

Jørgen Elsted Madsen




Erik G Christensen (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 07-02-01 21:33

"Jørgen Madsen" wrote:

klip om fordeling ved VS- privat bil

>, kan det muligvis betale sig, at have den privat.

Tjek det, og du vil blive chokeret

naturligvis med de forbehold, jeg nævnte.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Jørgen Rømming (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Rømming


Dato : 07-02-01 14:25

Hvis bilen bliver beskattet som fri bil, så slipper man for en kørebog. Hvis
ikke så kan man diskutere meget med det lokale skattevæsen om sin private
andel i en bil med blandet erhverv/privat.

Jørgen Rømming

--
http://www.roemming.dk

"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>



IMB (08-02-2001)
Kommentar
Fra : IMB


Dato : 08-02-01 23:47

Hej Kenneth

Hvis du har løftet moms er det ren erhverv. Er det blevet lovligt at kører privat på gule plader?

Hilsen
Inge


Kenneth K <klysner@email.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>


Jørgen Madsen (09-02-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Madsen


Dato : 09-02-01 00:39

Ja, men du må ikke "løfte moms" af anskaffelsen, men kører den bare 1%
erhvervsmæssigt, kan du få fuld momsfradrag af driften.
Der er ikke logik i reglerne, men da momsen blev indført, bestemte Told &
Skat, at hvid-plader ikke kunne få moms tilbage - heller ikke af driften,
selvom de var 100% firmabiler, men derimod 100% tilbage på gul-pladebiler,
hvis de bare kørte nævnte 1% erhvervsmæssigt.

Begrundelsen var, at så går det lige op.

Desværre medfører det, at nogle firmaer får alt tilbage og andre intet, i
stedet for at godkende momsfradrag for det, man får godkendt som
erhvervsmæssig kørsel skattemæssigt. Det ville der være logik i, men i dag
bruger vi ret mange kræfter på, at overbevise skattevæsenet om, at en bil
der har kørt f.eks. 20.000 km heraf skal have fradrag for 200 km (let
overdrevet). Skatten er fuldstændig ligegyldig, men momsen...!

Mvh.

Jørgen Elsted Madsen



"IMB" <imb@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:95v7et$nuc$1@news.inet.tele.dk...
Hej Kenneth

Hvis du har løftet moms er det ren erhverv. Er det blevet lovligt at kører
privat på gule plader?

Hilsen
Inge


Kenneth K <klysner@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>




Heegaard & Partner (11-02-2001)
Kommentar
Fra : Heegaard & Partner


Dato : 11-02-01 11:31

Vi har en gulpladebil, der er leaset. Den trækker vi moms udaf, samt,
fratrækker naturligvis også driftomkostninger, brændstof osv.

For at kunne gøre dette, er vi nødt til også at have en bil på hvide plader
til privatkørsel.

På den måde slipper vi for at føre km regnskab.

Hvis du kører mange kilometer, skal du dog overveje om du ikke skal føre
kørselsbog, og trække kilometer fra i stedet.


--

Venlig Hilsen
Kenneth Pihl
Heegaard & Partner
Olaf Rudesvej 15
3000 Helsingør
Telefon: 20278020
Fax: 49265269
Email: info@side1.dk


"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste