Internet Jura - Links
Fra : Sune

Dato : 14-05-02 09:46

Hej

Er sites som http://www.happyholiday.nl/binnewz/ lovlige i Danmark?

Dvs. sites som blot rapporterer nyheder om hvad man kan finde i
nyhedsgrupperne?

Der linkes overhovedet ikke til nogen form for piratsoftware.
Der fortælles kun om i hvilke nyhedsgrupper 'sagerne' findes.

Mvh
Sune

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 15-05-02 22:50

> Er sites som http://www.happyholiday.nl/binnewz/ lovlige i Danmark?

Det deep-linker (mener jeg det hedder) - og det er ulovligt.
Ergo er sitet ikke lovligt.

//Troels

Fra : Sune

Dato : 15-05-02 22:54

On Wed, 15 May 2002 23:50:12 +0200, ".: [d33p blu3] :."
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Det deep-linker (mener jeg det hedder) - og det er ulovligt.
>Ergo er sitet ikke lovligt.

Sitet linker overhovedet ikke til noget som helst ulovligt - direkte.
-> dvs. ingen links du kan klikke på og få adgang til noget som helst.

Mvh
Sune

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 15-05-02 22:59

> Sitet linker overhovedet ikke til noget som helst ulovligt - direkte.
> -> dvs. ingen links du kan klikke på og få adgang til noget som helst.

Du kan da bl.a. se .NFO filer hentet fra sitet. Dét er svjv ulovligt.
Og det er jo deeplinking, selvom man ikke direkte kan klikke på
grupperne. De henviser direkte til grupper hvor du kan finde den
enkelte software.

Ergo er sitet ulovligt.

//Troels

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-05-02 23:09

Scripsit ".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk>

> Du kan da bl.a. se .NFO filer hentet fra sitet. Dét er svjv ulovligt.

Hvorledes kan et filefternavn *i sig selv* være ulovligt? (Ja, det er
et ledende spørgsmål).

--
Henning Makholm "That's okay. I'm hoping to convince the
millions of open-minded people like Hrunkner Unnerby."

Fra : Sune

Dato : 16-05-02 05:40

On Wed, 15 May 2002 23:58:48 +0200, ".: [d33p blu3] :."
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Du kan da bl.a. se .NFO filer hentet fra sitet. Dét er svjv ulovligt.

Hvis .nfo filer var ulovlige, ville sites som http://www.isonews.com
være blevet lukket for lang tid siden.

(http://www.isonews.com er godt nok amerikansk)

Mvh
Sune

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 23:07

> Hvis .nfo filer var ulovlige, ville sites som http://www.isonews.com
> være blevet lukket for lang tid siden.

Bottom line er at http://www.happyholiday.nl/binnewz/ indeholder
henvisninger til warez-versioner af software, som man normalt
skal have licens til:

Fra antipiratgruppens hjemmeside:

"
Deep-linking
Igen et engelsk ord, der oversat betyder at "forbinde til noget
underliggende". I denne sammenhæng bruges ordet når der på en hjemmeside
henvises direkte via et hyperlink til ulovlige kopier af musik, spil eller
film, som er beliggende på en anden server, som regel i udlandet.

Denne form for henvisning er også ulovlig. I den seneste sag blev en person
dømt til at betale 100.000 kroner. Hvis du klikker her, kan du læse mere om
ham. "

Nu bliver jeg selv i tvivl. Der står direkte link. Men svjv er det stadig en
form for deeplinking, at give den eksakte adresse på hvor softwaren findes.

Ellers kan du jo skrive til antipiratgruppen.dk - de ved det jo nok!?