Veteran grænsen, hvor?
Fra : Jimmi

Dato : 14-05-02 09:19

Er der nogen der kan huske hvor veteran grænsen ligger?

/Jimmi

Fra : molnit

Dato : 14-05-02 10:13

"Jimmi" <jimmiSLETVEDSVAR@bangbang.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan huske hvor veteran grænsen ligger?

Efter Forsikringerne samme med Veteranclubberne, så er det 1967

http://www.runa.dk/runa/betingelser/Veteranbroch%2002.pdf

VH
Lars Molnit

Fra : Brian

Dato : 14-05-02 12:17

Jeg har lige været i kontakt med en veteran klub, for jeg har nemlig selv
købt en ældre motorcykel. Og det kommer helt an på hvad du har. Er det en
Japaner og den er ret almindelig, skal den være over 50 år for at kunne
komme under veteranbetegnelsen forsikringsmæssigt. Er den sjælden, dyr eller
"speciel" (ikke at jeg kunne få oplyst hvad det var) er grænsen 25 år. Dog
skal det siges at mellem 1968 og 1976 er betegnelsen: Classic.
Før ´68 hedder det veteran.

Brian

Fra : molnit

Dato : 14-05-02 14:15

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
> [...]
Dog
> skal det siges at mellem 1968 og 1976 er betegnelsen: Classic.

Det samme som der står i pdf filen jeg linkede til... Japanere, er kun
udvalgte specielle modeller (min GT er under specielle modeller) , HD no
way, osv.... Men men, det er kun i forsikrings sammenhæng, og hva klubben
går ind for... at HD ikke godtages, er pga. forsikrings delen, og ikke pga.
alderen, samt at det med udvalgte japaner modeller, er at der er nogen
japaner maskiner som køre i bunkevis til daglig drift, og dem vil
forsikringe heller ikke havde til forsikring...

Som Veteran forsikringerne typisk siger : Må KUN bruges til
Libhaverkørsel, og IKKE daglig drift... Man SKAL ha documention på at man
har et alm. køretøj til daglig drift BARE ikke MC, det SKAL være bil ...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
GT 380 L som ku ha classic forsikring, hvis MZ'en var en bil i stedet :(

Fra : Jimmi

Dato : 14-05-02 19:18

Super, så takker jeg for hjælpen.
Bare mystisk at de ikke har én grænse, det mener jeg at man har på de fir
hjulede.

/Jimmi

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-05-02 21:59

Jimmi wrote:

> Super, så takker jeg for hjælpen.
> Bare mystisk at de ikke har én grænse, det mener jeg at man har på de fir
> hjulede.

Det er ikke lang tid siden det sidst var oppe. Veterangrænsen er forskellig
om vi snakker over for told/skat, forsikring eller vægtafgift. For eksempel
falder vægtafgiften til 25% ved en alder på 35 år.

Ib Jakobsen

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 14-05-02 19:27

"Jimmi" <jimmiSLETVEDSVAR@bangbang.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan huske hvor veteran grænsen ligger?
>
> /Jimmi

Det er 35 år.

--
Med Venlig Hilsen