Våbenhandlere
Fra : Poul Jacobsen

Dato : 14-05-02 07:03

Jeg har fungeret som skydeinstruktør inden for Danmarks Jægerforbund i snart
15 år. Jeg er snart godt træt af våbenhandlere der sælger alt mulig
ubrugelig skidt til nye riffeljægere.så sent som mandag aften på skydebanen
kimbrerhøje i Aalborg, var der flere jægere med våben fra et par
forretninger i Aalborg, som kom med nye og brugte våben som skulle
indskydes. Hvad ligner det at sende en ny uerfaren jæger ud med en kikkert
der er skæv monteret, en ny jæger med en 8 X 57 j som er en farlig kaliber,
hvis man ikke kender de forskellige kaliber som 8 x 57 js som også kan
puttes i kammeret. hvad ligner det at sende en ny riffeljæger ud med en
kikkert med rødpunktsigte (Kikkert nr. 2 efter min mening )til indskydning
på 200m (Vi må ikke indskyde på 100 af hensyn til miljø) og samtidig var
svingmontagen justeret således at låsen gik helt i bund og og kikkerten sad
løs,
hvad ligner det at sælge en kaliber til en ny jæger som ønskede en 6,5x55 og
gik med en 6,5 x 57og fik den besked at de var næsten identiske. Der er bare
lige forskellen på 8 kr. for en patron da den ikke mig bekendt findes som
træningspatron.
Gid alle Danmarks jægere henvendte sig til en lokal jagtforening og spurgte
de våbenkyndige, om hvad og hvilken kaliber de skulle han købe mm. Jægerne
skal ikke tjene på salg af våben men kun give de optimale oplysninger og gid
våbenhandlerne må brænde inde med alt det gamle skrammel, som kun egner sig
til spændskive.
Undskyld jeg trængte bare til at få luft.

Med jægerhilsen
Poul Jacobsen

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 14-05-02 08:35

Pyyha - det var en ordentlig svada

Nu har jeg været så heldig at hilse på dig et par gange, så det var faktisk
svært at få det til at passe med det temperament du lagde for dagen i
nedenstående Ikke desto mindre syntes jeg at det er med god grund du
udtrykker din vrede.

Jeg syntes at du ville gøre os alle der bor i nærheden af Aalborg en
tjeneste ved at oplyse navnene på de to (af fire) forhandlere. Dels for at
fohindre at der er andre de tager r.... på andre og for at lade
markedskræfterne give dem den lærestreg de fortjener.

Mvh Steen

PS: Kan du ikke sende mig din vagtliste, da jeg trænger til at komme i
hænderne på en god instruktør?

Poul Jacobsen <jyskkranservice@get2net.dk> wrote in article
<jH1E8.6$%G3.758@news.get2net.dk>...

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 14-05-02 10:22

Vagt på skydebanen kimbrerhøje. Der er skydning hver mandag og torsdag fra
kl. 18,30 og alle jægere som almindelige skytter er velkomne. Der skydes på
200 meter og der er mulighed for at skyde på 300 meter for at i med selvsyn
kan se forskellen når afstanden øges. Der er tv-markering.
Jeg selv har vagt den førstkommende torsdag og derefter 3/6 - 6/6 - 24/6 -
27/6 - 7/9 - 28/9 Har i uyderlig spørgsmål kan i ringe til mig på 24 67 55
81 og der vil blive svaret "jysk kranservice", men den er god nok.,
Jeg vil være ked af at nævne navnene på de forretninger som laver noget L...
men i kan altid ringe.

Hilsen
Poul

Fra : Erik Munck

Dato : 14-05-02 14:42

Det lyder som en sag Danmarks Jægerforbund burde tage op - de tager sig jo
af jægernes anliggende her i landet.
Skriv dit indlæg til DJ og bed dem tage en artikelserie op vedr. dette
problem som jo nok er landsdækkende - det skylder vi de nye der betræder
Dianas stier.
Erik Munck
jagtlærer - Bornholm -

Fra : Larsen

Dato : 15-05-02 15:25

En lille idé til DJ.

Var det ikke en idé at foretage uanmeldte check hos Danmarks
våbenhandlere/Bøssemagere på samme måde som FDM foretager kontrol af
bilforhandlere.

Spørgsmålet er så blot, hvad skal den kontrol indbefatte? Er der nogle, der
har gode ideer må I gerne skrive, så vil jeg gerne forfatte en henvendelse
til DJ

/John

Fra : Erik Prestmo

Dato : 16-05-02 13:38

Larsen <john@fairpriser.dk> skrev i
> [...]
der
> har gode ideer må I gerne skrive, så vil jeg gerne forfatte en henvendelse

Hva skulle det være godt for?

Kan du stave "den som graver en grav for andre....."

Dette kommer du og alle dine skytter og jegerkompiser å få tilbake midt i
trynet!

Byråkratiet trenger INGEN hjelp for å finne på fandenskap. Ned i Brüssel
sitter det en gjeng maktsyke anti-demokrater. Noe av det som plager dem
aller mest, etter at kolleger nettopp ble drept, er at det overhodet finnes
VÅPEN ute blant folk.

Du skal ikke trenge å vente lenge før de kommer på uanmeldt besøk hos DEG,
hvoretter du opplever at de konstruerer en sak mot DEG, slik at du mister
våpnene.

Tror du DU kommer til å få hjelp av f.eks. Danmarks Våpenhandlere da?

Brønnpisssing kaller vi slikt i Norge.

ErikP

Fra : Peder Porse

Dato : 14-05-02 21:47

Fuldstændig enig.

Somme tider skulle man tro, ekspedienter i våbenforretninger aldrig har
skudt et skud endsige taget jagttegn.

pp--selv riffelinstruktør.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-05-02 22:56

"Peder Porse" <boesvej2@post11.tele.dk> wrote in message
> Fuldstændig enig.
>
> Somme tider skulle man tro, ekspedienter i våbenforretninger aldrig har
> skudt et skud endsige taget jagttegn.

Jeg kender et eksempel på en ekspedient der gav min far (der var inde for at
få afgjort om hans netop indkøbte Mauser 8X57JS nu også VAR en JS'er), den
besked at "det betød ikke noget om det var J eller JS ... det var alligevel
samme kaliber, så der var ingen ko på isen" ... det er nok det mest grelle
eksempel jeg kender.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Carsten

Dato : 15-05-02 01:18

> [...]
alligevel
> samme kaliber, så der var ingen ko på isen" ... det er nok det mest

Hejsa

Den kan jeg muligvis slå

Jeg købte en otterup bane .22LR, betalte den, våbenhandleren skrev under
på en Skv 2, papirene gik iorden, jeg henvendte mig i foretningen for at
få udleveret min riffel Men !!!!!!!!!! Den stod ikke på hylden ???????
Det viste sig at en af de andre ekspendienter havde solgt den en gang
til og udleveret den med det samme, uden nogen form får tilladelse ????,
ugen efter hendvendte den anden køber sig i den skytteforening hvor jeg
også stod, for at få riflen registreret, han var ikke en gang medlem på
da værende tidspunkt, det krævede nogen forklaringer til både politiet
og skytteregistret.

Mvh Carsten

http://www.kandu.dk/