Status i sneglekrigen
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-05-02 23:39

Penslingen med koncentreret kunstgødning har båret frugt: Der har kun været
et enkelt smuthul, måske dukker der flere op, men jeg har sat mig for, at
hver gang jeg ser en snegl, bliver der penslet lidt mere. Andre snegle er
fundet døde, døende eller stærkt frustrerede over at deres GPS ikke kan føre
dem ud af labyrinten igen. Hvis de kaster sig over planterne udenfor (det
gør de), udvider jeg krigszonen og anvender evt. et tov eller anden
indkransning f.eks rundt om spidskålene. Skal så blot fornyes efter regn,
men det gør jeg GERNE!

Er der nogen der anvender 'våde aviser og ruskumrask' (Helge P.) mod
kålfluer? Hvor langt ud skal avisen gå, hvordan med vanding? Kan man ikke
blot dække avisen med jord?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen