Piaggio Zip
Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 13-05-02 23:22

Hej i gruppen

Jeg har en Zip 30, hvor pot-røret og skiven er taget.

Der blev sat andre ruller i, som jeg ikke kan huske hvad vejede, men
hvad bør de veje, hvis den kører omkring 45-50?

Hvor meget kan jeg få den op på uden tun?

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Møgelmose

Dato : 14-05-02 12:36

> Jeg har en Zip 30, hvor pot-røret
Pot-røret ... Hmmm er det ikke blindrøret du mener?
Ellers kan det da ikke være helt lovligt med sådan et pot-rør... Er det
sådan politiet ikke opdager det? Eller?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Kennet Sørensen

Dato : 14-05-02 12:56

Rullerne har ikke noget med hastigheden at gøre. de gør bare at du får et
jævnt optræk til tophastigheden. scooter er bygget til at kunne kører ca 80
km/t. fra fabrikken. men så er der jo lige her i DK vi ikke må køre over 30
km/t.

/Kennet
"e-SKape - Before it's too late..."
<sagerxXx_(removethisandthexesbutnottheunderscore)svend@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:4unvdu8vm4jkrjro8u50ublosu7r0hk8db@4ax.com...

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 15-05-02 14:44

Somehow, I do remember "Kennet Sørensen" <Hard@satans.dk> wrote
something on Tue, 14 May 2002 13:55:48 +0200.
It looked a little like this...:

> [...]
>km/t. fra fabrikken. men så er der jo lige her i DK vi ikke må køre over 30

Ozz 30'erne? Jeg er godt klar over, at de også er neddroslet, eftersom
min zip køre +45 uden begrænsninger, og 45'erne kører meget mere...
Men hvad bør de veje, når den kører 45. Der er forskel på vægten, hvis
de skal køre 30 eller 90!

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Møgelmose

Dato : 14-05-02 12:36

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 15-05-02 14:48

Somehow, I do remember "Møgelmose" <mogel@post6.tele.dk> wrote
something on Tue, 14 May 2002 13:35:32 +0200.
It looked a little like this...:

>Pot-røret ... Hmmm er det ikke blindrøret du mener?
>Ellers kan det da ikke være helt lovligt med sådan et pot-rør... Er det
> [...]

Det var et rør, der sad inde i udstødningsrøret, lige efter samlingen
til forrøret (altså i potten) Den originale begrænsning har jo nok
været fjernet, og så da jeg skulle købe den, er den gjort lovlig (...
Læs: begrænset til 30 km/t)

Ps. Hvorfor sendte du 2 gange?
//e-SKape - Before it's too late...