PDF-filer og Excel
Fra : Jim

Dato : 13-05-02 22:42

Jeg har nogle rapporter, jeg kun har i PDF-format, som vi læser og udskriver
med Acrobat Reader.
Jeg vil gerne indlæse rapporterne i Excel for at kunne sammenholde nogle
tal.
Findes der et konverteringsprogram eller lign. som kan hjælpe med det?

Mvh. Jim

Fra : pre

Dato : 14-05-02 16:29

Det ligger endnu lidt tungt, selvom der har været flere forsøg. Et OCR
program reklamerer med muligheden, men ingen har meldt om et resultat.

Det er muligt at jeg kan overføre pdf til rtf, som Word kan læse og jeg vil
da gerne prøve hvis du sender en kopi. (Jeg har den originale Acrobat).
pre
perian@postkasse.net

Fra : Jim

Dato : 15-05-02 22:02

Tak for tilbuddet. Vi har selv en original Acrobat i huset og nogle
kollegaer har prøvet den - uden held.
(Jeg vil lige sikre mig, at de har forsøgt med rtf-format.)
Så min tanke var, at der måske var nogen, der havde lavet en utillity /
konverteringsrutine, der kan klare opgaven; men du har nok ret i, at den
ikke er lavet endnu.

Mvh. Jim

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-05-02 08:10

som pre skriver påstår Omnipage at deres ocr software kan, men selv har jeg
ingen erfaringer. Du kan evt. selv undersøge videre på www.omnipage.com. men
husk at hele fidusen ved pdf, netop er, at det ikke skal kunne rettes.

Jan

Fra : pre

Dato : 16-05-02 07:42

Mig uden forskel - men det skal vistnok være den seneste version (5.05) for
at det kan lykkes. Nok sandsynligt skal filen også stamme fra en original
Acro. Mine praktiske erfaringer er endnu ikke så mange.
pre
© 2002

Fra : Peter_Gimm

Dato : 23-05-02 14:40

> nogle
med det?

Den nye ABBYY FineReader påstår også at kunne gøre det !
Hent evt. en demo på deres site:
www.abbyy.com

Mvh
Peter