Garmin GPS hos Aldi
Fra : Bjørn S

Dato : 13-05-02 22:09

Pssst, fra på onsdag (15/5) har Aldi tilbud på Garmin GPS V til 5.999,- .
Modellen ser fin ud til MC-brug med den "rette" størrelse.
Tjeck hos www.garmin.dk om det er det samme software som medfølger, i såfald
er det et ok tilbud til de rejselystne mc'ister.
Det er selvfølgelig ikke umuligt at menuer og det hele står på tysk, men....

/Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-02 05:18

> [...]
> er det et ok tilbud til de rejselystne mc'ister.
> Det er selvfølgelig ikke umuligt at menuer og det hele står på tysk,

På andre Garmin'er kan man blot vælge sprog, alternativt kan man flash'e til
dansk, så vær ikke bange for det. Problemet er først hvis du køber i USA,
da der findes tre forskellige regionsmodeller. Europa har samme model...

mvh Albert

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 14-05-02 14:48

Hejsa!

Den ser rigtig fed ud... - hmn, men 6k er da en helt pæn sjat. - kan man
ikke få noget der er lidt billigere ?
Nogen der har erfaring med alternativer ?

/Mvh
Kristoffer

Fra : Mich@el

Dato : 14-05-02 15:35

Hejsa.

Kristoffer Lippert wrote:

> Hejsa!
>
> Den ser rigtig fed ud... - hmn, men 6k er da en helt pæn sjat. - kan man
> ikke få noget der er lidt billigere ?
> Nogen der har erfaring med alternativer ?

Garmin Emap som jeg bruger på Viragoen.

ca. 4k i UK.
http://www.gpsw.co.uk/acatalog/GPS_Categories___Garmin___83.html

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

"Loud pipes saves lives"

Der tages forbehol for tasdefegl
Al makt tel di orblinne

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 14-05-02 13:24

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det et ok tilbud til de rejselystne mc'ister.
> Det er selvfølgelig ikke umuligt at menuer og det hele står på tysk,

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

MVH Rune

Fra : Bo S.

Dato : 14-05-02 13:29

Hvad gør man med strøm på sådan en fætter? Kører den på batterier eller skal
man have installeret en cigartænder på mc'en ;)

/Bo

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-05-02 14:47

"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad gør man med strøm på sådan en fætter? Kører den på batterier eller
skal
> man have installeret en cigartænder på mc'en ;)
>
> /Bo

Der skal helt klart bruges et power kabel (til 600-800 Kr) da den spiser et
set batterier på ca 12 timer.

Hilsen Jens
(GPS er dejlig men dyr, også i batterier)

Fra : Mich@el

Dato : 14-05-02 15:38

Hejsa.

Jens Hansen wrote:

> "Der skal helt klart bruges et power kabel (til 600-800 Kr) da den spiser et
> set batterier på ca 12 timer.
>
> Hilsen Jens
> (GPS er dejlig men dyr, også i batterier)

Vrøvl, med oplader og 4 stk. 1.800 mAh batterier kører min Emap snildt 36 - 40
timer.

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 14-05-02 16:21

In article <3ce115d8$0$51094$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jens Hansen wrote:
> Der skal helt klart bruges et power kabel (til 600-800 Kr) da den spiser et

Det behoever ikke at vaere saa dyrt.

Loddekolbe
+
http://www.pfranc.com/projects/g45contr/g45_idx.htm

--
Soren

Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 14-05-02 19:26

OBS! Prisen på 5.999,- EXCL- den såkaldte 'un-lock' kode til kort over hele
Europa.
Dermed er ALDI's 'tilbud' ikke billigere end listeprisen på Garmin.dk.
(7.299,-)
Uddrag fra Garmin's HP:

'GPS V har et indbygget baggrundskort over Europa og her er der mulighed for
at lave en automatisk ruteberegning på hele det overordnede europæiske
vejnet. Indlæser du detailkort kan den give dig et komplet kørselsvejledning
helt ned til en specifik adresse.
GPS V levers med en CD rom - MapSource City Select. Denne CD indeholder kort
over store dele af Europa og ved hjælp af den medfølgende "un-lock" kode er
du i stand til at åbne et detailkort over et specifikt område (f.eks.
Scandinavien). Herefter kan du overføre det kortområde du skal bruge til GPS
V. ....

Men trafikkortet over DK til 70,- bobs er billigt...

Mvh.
H@ns Erik :)
RF900R

www.amck.dk

<3ce12b6d$0$18630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Bjørn S

Dato : 14-05-02 22:47

"Hans Erik :) amck.dk" <heecomremove_this@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hele
> Europa.
> Dermed er ALDI's 'tilbud' ikke billigere end listeprisen på Garmin.dk.

Øv, ja, så orginalreklamen her til aftenen og opdaget det samme. Men som jeg
skrev første gang, tjeck hvilket software som medfølger
Forøvrig er cigarettænder-kabel med som standard iflg. Garmin.
Sum sumarum er det nok klogere at handle den et sted hvor man ved hvad man
selger, og til samme pris.
Den kan også fåes i Tyskland til godt 6K , man kan finde forhandlerlinks
under www.garmin.de
Tror jeg holder mig til det gamle kort en tid ennu :-0

/Bjørn

Fra : H@ns Erik :) amck.dk

Dato : 16-05-02 12:28

Desuden mener jeg på et tidspunkt at have læst i 'Touring Nyt' at medlemmer
af
MCTC kunne få (5%?) rabat......

Mah.
H@ns Erik :)
RF900R

www.amck.dk

<1BfE8.2971$4f4.229117@news000.worldonline.dk>...

Fra : Søren Lindholt

Dato : 15-05-02 10:42

Soren S. Jorvang <soren@wheel.dk> wrote in article
> Loddekolbe
> +
> http://www.pfranc.com/projects/g45contr/g45_idx.htm

Yep, jeg lavede faktisk et kabel til min etrex i aftes af ophugdele:

plastic simkort,
batteripolerne fra en nokia tlf,
serielkabel med 9polet stik.
et lille bor, lidt snilde, og så varme-lim henover til sidst.
Sammen med programmet fra www.expertgps.com er man fint kørende...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : bjosko

Dato : 15-05-02 12:41

Jeg faldt i alikevel... og tak for det *G*
Den lille "dims" fungerer upåklagelig, fandt da fint vejen fra Aldi og
tilbage til arbejde
Tilbudet er godt nok, også til sammenligning med www.garmin.dk
Alt medfølger, den tidligere omtalte Unlock-kode til 1299,- er for
øvrige Europa, der medfølger en unlock-kode til Skandinavien.
Også holder og 12v strømstik er med. Alkalinebatterier er opgivet med en
levetid på 25 timer ved "normalt" brug. Tror nok jeg må monter en
cigaret-tænder på kværnen

/Bjørn

http://www.kandu.dk/

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 15-05-02 14:26

"bjosko" <bjosko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Også holder og 12v strømstik er med. Alkalinebatterier er opgivet med en
> levetid på 25 timer ved "normalt" brug. Tror nok jeg må monter en

Fedt nok, tillykke med den. Må siges at være et godt køb når alt sammen
medfølger, bare øvs at man ikke har en forstående kæreste, som synes mit maj
legetøj skal være en Garmin til 5k

/Rune