palit daytona geforce3 ti 200 128 mb - pro~
Fra : ole olsen

Dato : 13-05-02 21:22

Jeg er indehaver af et grafikkort som ovenstående. Det kører fint i 2d og på
tv (yeah jubii hurrah). 3d kan jeg ikke få det til at virke.

Symptomer:
Jeg tænder for min pc, som følge deraf er den kold. Starter et spil som fx
"jedi 2", "motocross madness" eller "legoracer 2". Det kører i ml 2 og 20
sekunder og computeren fryser. Er computeren varm kan den kun køre ½ sekund.

Hvad har jeg prøvet:
Læst om andres problemer med dette kort bl.a. i denne gruppe.
Grafikkortdrivere (bl.a. den der fulgte med kortet, 21.83 & 28.32)
AGP porten: opdateret amd driveren, sat den til x2 i bios, en- & disablet
fastwrite.
Anden PC: Ja her virker kortet........ (også med xp og 28.32, men med andet
MOBO og processor)
dx-diags kører fint.
(Jeg havde forinden et radeon 8500 sat i, men det lavede samme fejl!!! og
ved rep. kunne de ikke finde fejl! (300,-) så det leverede jeg tilbage
(inden 8 dage tab 200,-).
(Inden alt dette skete havde jeg et Innovision geforce2 som kørte helt fint,
ja altså bortset fra at blæseren stod af!)

Om mit system:
MOBO: Epox EP - 8K7A+ (bios opdateret)
Proc.: AMD 1333 thunderbird
Ram 512 (2x256) DDR pc 2100
HD: 2x IBM gxp60 40 mb (sat på raidcontroller, men ikke i raid)
Dvd drev
Liteon 12-10-32
Silverado proc. køler
Codegen kabinet (300 w psu) med 80 mm ekstra parpst blæser
Realtek netkort
Win xp pro

Er der nogen der kan give mig et godt råd??? - Jeg ville faktisk gerne bruge
mit kort til 3d spil, det eneste 3d der kører er "leg med teletubbies" og
det er jo fedt for min datter, men jeg må indrømme at det ikke helt
tilfredsstiller mine "lyster"

mvh O.O.

Fra : ole olsen

Dato : 13-05-02 22:26

> HD: 2x IBM gxp60 40 mb (sat på raidcontroller, men ikke i raid)

Og så fandt jeg problemet eller i hvert fald en løsning - det er sjovt, som
det at skrive tingene ned kan hjælpe på overblikket.

Jeg satte HD'erne over på ata/ide controller og disablede raid controller og
nu er det for 1. gang lykkedes mig at spille i 15 minutter!!

Hvis der er nogen der kan give et bud på mit problem, er det selvfølgeligt
velkomment i nysgerrighedens lys, men at jeg igen er på banen som 3d
spiller, det er da for fedt.

MVH O.O.

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-05-02 00:15

Hej Ole!

Jeg har haft samme problem da jeg i tidernes morgen købte et Palit GF3
ti200.. det ville heller ikke køre med end ½ minuts tid i mit system...
Jeg returnerede kortet 2 gange, fik et andet, og det var samme problem...

Nu har jeg så købt et OEM GF3ti 200 som kører helt uden problemer... meget
wierd...

Jeg har en mulig forklaring.. Den er meget meget usikker, men hellere den
end ingenting...
Siden da har jeg hørt noget om at strømforbruget er forskelligt fra
grafikkort til grafikkort, og den mængde strøm AGP-porten på bundkortet kan
levere og åbenbart også forskellig... Jeg er så så uheldig at have et
bundkort der leverer lav strøm, (MSI 266A chip) så åbenbart bruger Palit's
kort mere strøm en nogle bundkort kan levere... Ved ikke om dette
forkvaklede forsøg på et svar kan bruges til noget... Hmm..

Mvh Lars Dahl

Siden har jeg hørt noget om at der

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-05-02 10:16

"ole olsen" <ole@olsen.dk> lagde en arm i

> [...]
> teletubbies" og det er jo fedt for min datter, men jeg må indrømme at
> det ikke helt tilfredsstiller mine "lyster"

Jeg har haft et lignende problem, det var blot med et oem gf4mx. Jeg kunne
ikke spille spil der brugte directx 8(kun 20 sekunder). Efter at have
fiflet lidt rundt med BIOS indstillinger slap jeg af med det. Kan desværre
ikke huske hvad jeg gjorde.
Nu er kortet desværre dødt, og selv om midt-data var hurtige til at teste
kortet(samme dag de fik det) har jeg ikke modtaget noget nyt endnu, selv om
de har det på lager ifølge deres site.

--
Rune D. Jørgensen