Pakke fra New York Til Aarhus.
Fra : Knud Haugaard Sørens~

Dato : 13-05-02 20:30

Hej.

Jeg vil gerne have en
en pakke med skib fra New York til Aarhus.

Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig.

MVH
Knud

Fra : Nicolai Lang

Dato : 13-05-02 20:49

On Mon, 13 May 2002 21:30:24 +0200, Knud Haugaard Sørensen
<khs@imf.au.dk> wrote:

>Hej.

Hej Knud,

>Jeg vil gerne have en
>en pakke med skib fra New York til Aarhus.
>
>Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig.

Enhver kurer/speditør som har international trafik f.eks.
DFDSDanTranport (arbejde der dengang det hed DanTransport A/S for ~6
år siden). Jeg ved ikke lige hvem der ellers har skibstrafik, men en
telefonbog eller www.dgs.dk burde hjælpe.

Er det noget meget stort eller tungt siden det skal være med skib?

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Sune Ravn

Dato : 13-05-02 23:32

"Knud Haugaard Sørensen" <khs@imf.au.dk> wrote in message

Klip
> Jeg vil gerne have en
> en pakke med skib fra New York til Aarhus.
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig.

Kilp

Hej Knud

En hver større speditør i Danmark vil kunne klare at hjemtage
sådan en pakke for dig, kontakt deres import afdeling.

Men der skal virkeligt være tale om en stor pakke (flere hundrede kg
eller stort volumen)før det over hoved kan betale sig at benytte
sø fragt, hvis der dog ikke er tale om vare der er restriktioner på
mht. luftfragt (farligt gods)

Iøvrigt skal du også være opmærksom på den lange transittid (flere uger)
samt de store krav til emballage.

Luftfragt skulle kunne gøre for ca. 12-20 kr. pr kg dette afhænger dog
meget af vægten, jo større vægt jo billigere pr. kg.

Husk iøvrigt altid at tegne en tranportforsikring, da der ustandseligt
sker skader på gods uanset tranportform, husk også at du skal være
importør registreret hos told &skat for at importere vare fra lande
udenfor EU.
samt at der som regel skal betales told (afhængig af varen)

Følgende steder kan anbefales:

WWW.tranportforsikring.dk (har meget fornuftige præmier)
www.straitair.com (har som regel meget gode priser på luftfragt fra
danmark)

Mvh
Sune