Overtryk?
Fra : OK

Dato : 13-05-02 19:46

Ventildækselpakningen på min CB900 er gået......... og der kommer olie ud!
Det sker dog ikke straks efter start, men først efter nogle minutter.
Det lader til at der bliver opbygget et overtryk under ventildækslet. Når
jeg stopper motoren igen kan jeg høre luft/olie stå og "fise" ud ved
utætheden i pakningen indtil overtrykket er væk.
Er det normalt at der opstår overtryk?

Ole

Fra : Inkognito

Dato : 13-05-02 23:17

OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en
> [...]
> jeg stopper motoren igen kan jeg høre luft/olie stå og "fise" ud ved
> utætheden i pakningen indtil overtrykket er væk.

Nej!
Er din gearkasse-udluftning stoppet eller ligefrem blændet af?

Prøv at fjerne oliepåfyldningsproppen og hør om de stadig "blæser ud"
ved ventil-dæksel pakningen? Hvis det bliver tilfældet, tyder det på at
motoren ikke kan slippe af med underkompressionen, som den skal (igennem
udluftningsslangen)!!

--
Hondahans.

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-05-02 00:10

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote in message

> Er det normalt at der opstår overtryk?

Sidder der ikke en slange på ventildækslet, som skal lede overtrykket
væk...ud i luftfilteret eller ud i den fri luft?

....og i givet fald: er der gennemgang i den?

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

....tidligere Honda 7½ ejer

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-05-02 21:42

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg stopper motoren igen kan jeg høre luft/olie stå og "fise" ud ved
> utætheden i pakningen indtil overtrykket er væk.

Yup, det skulle jeg mene.. der er tryk på olien for at den kan komme ud i
alle hjørnerne og smører ordentligt..
Det er hvad jeg har ladet mig fortælle?!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 14-05-02 20:00

"Michael Frederiksen" <chipmaster@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse

> "OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
Når

> Yup, det skulle jeg mene.. der er tryk på olien for at den kan komme ud i

Hey hov nej... der står ventil dæksel...! Der skal helst ikk være tryk!
Der er sikkert mange flere der ved meget mere om det end jeg, tænkte på det
var i smørekanalerne til topstykket!

Fra : OK

Dato : 15-05-02 20:13

Tak for forslagene.......
Jeg har nu checket krumtapudluftningen, og der var ganske rigtigt et knæk på
den ene slange så den ikke kunne slippe af med trykket.
Slangerne er af en blød type der let "knækker" - det må være muligt at finde
nogle der er mere "stive"?

M.v.h. Ole