Oliestandsvindue på Virago XV 535
Fra : Claus Nedergaard Jac~

Dato : 13-05-02 18:02

Da jeg første gang skulle checke oliestanden på min "nye" Virago XV 535
(købt brugt her i foråret) konstaterede jeg, at oliestandsvinduet var sort
(nærmest matsort) og uigennemsigtigt, som om det havde været for varmt på et
tidspunkt eller sprayet med matsort maling.

Nogen ide, om hvordan sådan noget kan ske? Nogen gode ideer til, hvordan jeg
så får checket oliestanden? Det er tilsyneladende ikke en lige vej fra
påfyldningshullet ned til oliesumpen, så det er svært at flikke en oliepind
til.

Mvh.
Claus Jacobsen, Odder
(Udskift 3 med 2 i mail-adresse for at svare direkte).

Fra : Inkognito

Dato : 13-05-02 22:56

Claus Nedergaard Jaccobsen <cnjdk@get3net.dk> skrev i en
> [...]
> (nærmest matsort) og uigennemsigtigt, som om det havde været for varmt

> et tidspunkt eller sprayet med matsort maling.

Du er sikker på at det ikke blot er fordi at det var helt (over-)fyldt
med (sort) olie??

Prøv ved næste lejlighed at vippe motorcyklen væk fra den side
olieglasset er og se om ikke en overflade/luftboble på den måde kommer
til syne øverst og bryder ensfarvetheden!?

--
Hondahans

Fra : Claus Nedergaard Jac~

Dato : 15-05-02 15:37

"Inkognito" <hondahans@igkognito.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olieglasset er og se om ikke en overflade/luftboble på den måde kommer
> til syne øverst og bryder ensfarvetheden!?

Nej, beklager der er intet at se på den måde heller.

Mvh.
Claus

Fra : Inkognito

Dato : 15-05-02 19:19

> "Inkognito" <hondahans@igkognito.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, beklager der er intet at se på den måde heller.

Ohhhh !!!

Prøv endelig også den anden vej også, for det tilfælde at hele glasset
modsat ligefrem er tomt!?

--
Hondahans

Fra : Claus Nedergaard Jac~

Dato : 20-05-02 23:13

> Ohhhh !!!
>
> Prøv endelig også den anden vej også, for det tilfælde at hele glasset
> modsat ligefrem er tomt!?

Njet, jeg tog konsekvensen og tappede al olien af dyret for at måle den. Der
var stort set, hvad der skulle være. Men der var intet at se gennem vinduet,
hverken før, under eller efter operationen. Vinduet er simpelthen dybt
uigennemsigtigt, hvordan det nu kan gå til (?). Nogen der ved, hvor svært
det er at udskifte det pågældende vindue,eller om det evt. er muligt at
pejle oliestanden gennem påfyldningshullet?

Mvh.
Claus Jacobsen
(Erstat 3 med 2 i mailadresse for at svare direkte).