Radio over internet ?
Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-05-02 17:28

Hej igen-

Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -
gerne freeware (og nej - ikke ITunes)

G4 450 DP/9.2.2/ADSL

Med venlig hilsen
Peter Dalgaard
http://peter_dalgaard.tripod.com/

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-05-02 17:41

In article <B905B649.39029%nerja@worldonline.dk>,
Peter Dalgaard <nerja@worldonline.dk> wrote:

> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -
> gerne freeware (og nej - ikke ITunes)
>
> G4 450 DP/9.2.2/ADSL

RealPlayer kan fint klare det. Hvad for noget radio er det du vil høre?

Og hvorfor er iTunes ikke godt nok?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-05-02 19:02

Jonas Voss at spamthis@verture.net wrote on 13/05/02 18:40:

> RealPlayer kan fint klare det. Hvad for noget radio er det du vil høre?
Jeg bryder mig ikke om Real Player...Det reagere for langsomt, er for fuld
af reklamer, kan desuden heller ikke lide udsendet (for Windows agtigt).
Det jeg søger er nok mere i retning af et lille program der kan ligge på mit
skrivebord (i stil med Mailchecker) og som starter op i den kanal jeg nu
har valgt. Men det er selvfølgelig en mulighed, at et sådan program ikke
eksistere.
Jeg lytter mest til Son Volt, David Munyon - altså no depression eller
Americana. Jeg vil gerne kunne lytte til en radio kanal der spiller den
slags musik

> Og hvorfor er iTunes ikke godt nok?
Der findes meget godt ved ITunes, men hver gang jeg starter op, skal jeg
selv gå ind og finde den kanal (Americana) jeg vil hører. Jeg kan ikke ligge
en henvisning ud på skrivebordet for den bestemte kanal. Det er meget
dårligt...

Tak for dit hurtige svar Jonas
Hilsen - Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-05-02 19:56

> [...]
> en henvisning ud på skrivebordet for den bestemte kanal. Det er meget

Prøv at hive en station ud på skrivebordet fra iTunes. Dobbeltklik på
den hvorefter internet explorer kviterer ved at hente en.pls fil
(playlist) som igen åbnes i iTunes. Gem .pls filen og omdøb den evt. til
noget mere originalt.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-05-02 07:52

Michael Tysk-Andersen wrote:

> [...]
> den hvorefter internet explorer kviterer ved at hente en.pls fil
> (playlist) som igen åbnes i iTunes. Gem .pls filen og omdøb den evt. til

Lidt supplement:
Når du har lavet dine lyd indstillinger kan du lukke alle vinduer - så du kun har
musikken - mens du arbejder videre med det du er igang med.
Både RA og WMP kvitter programmet når alle vinduer lukkes.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-05-02 17:30

In article <B905CC29.391C1%nerja@worldonline.dk>,
> [...]

> en henvisning ud på skrivebordet for den bestemte kanal. Det er meget

hiv den over i en playliste...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-05-02 18:20

Peter Dalgaard <nerja@worldonline.dk> writes:

> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -
> gerne freeware (og nej - ikke ITunes)

Windows Media Player?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 13-05-02 18:32

On 13/05/02 18:28, in article B905B649.39029%nerja@worldonline.dk, "Peter
> [...]

> Hej igen-
>
> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -

Hvad med Danmarks Radio

http://www.dr.dk/nav/netplayer/

Hilsen Jens.

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 13-05-02 20:51

> [...]

> Hej igen-
>
> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -

Jeg vil foreslå det lille program Winamp(Mac)

http://www.winamp.com/download/mac/

http://www.shoutcast.com/waradio.phtml

Hilsen Jens

Fra : Per Bruus

Dato : 13-05-02 21:53

"Peter Dalgaard" <nerja@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen-
>
> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -
> [...]

min favorit er helt klart

http://radiofreevirgin.com/download/

Desværre kræver det Win, men har du virtual PC
kan jeg kun anbefale lige at tjekke denne kanal
40 kanaler med nonstopmusik uden alt for meget ævl.

Skulle der være nogle blues hoveder derude
prøv crossroad kanalen, fed tyk blues 24 timer i døgnet.

Vh
Per

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-05-02 22:32

> [...]

> Hej igen-
>
> Findes der et program der gør det muligt, at hører radio på min G4 Mac -

Tag et kig på Audion. Fed afspiller...

http://www.panic.com

--
Mvh.