Lakering af styrthjelm
Fra : Frans G. Quaade

Dato : 13-05-02 15:01

Hej MC-folket!
Jeg har en 2 år gammel ARAI hjelm jeg er meget glad for, men den er
efterhånden ikke så pæn længere, så derfor overvejer jeg selv at give den en
ny lakering (matsort).
Jeg vil selvfølgelig kun gå i gang med det, hvis der er en rimelig chance
for at få et pænt resultat, så derfor er jeg interesseret i om der er nogen
der har erfaringer, med dette, såvel gode som dårlige, eller gode råd etc.

Jeg planlægger selvfølgelig at gøre det efter alle kunstens regler, med
flere lag maling og lak, med nedpusning mellem hvert osv.

Tak for hjælpen!

Frans

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-05-02 17:14

"Frans G. Quaade" <fquaade@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en 2 år gammel ARAI hjelm jeg er meget glad for, men den er
> efterhånden ikke så pæn længere, så derfor overvejer jeg selv at give den

Så vidt jeg ved, så må/bør man ikke male/lakere den, da opløsningsmidlerne
kan trænge ned i selve hjelmens indre og derved gøre den skrøbelig.

Hilsen
Lars

Fra : Frans G. Quaade

Dato : 13-05-02 17:24

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så vidt jeg ved, så må/bør man ikke male/lakere den, da opløsningsmidlerne
> kan trænge ned i selve hjelmens indre og derved gøre den skrøbelig.

Ifølge www.ariahelmet.com og min lokale forhandler (franz kroonz' eftf.,
Århus)er der intet problem i den retning ved at male sin hjelm, da det er en
fiberhjelm. Det havde været en anden sag hvis den var af plastik.

hilsen Frans

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-05-02 17:33

> [...]
en
> fiberhjelm. Det havde været en anden sag hvis den var af plastik.

Okay!

Hilsen
Lars