[Anmeldelse] Mega-butik i Silkeborg!
Fra : Mrs Krabappel

Dato : 13-05-02 14:25

Jeg var i det jyske sidste weekend og har opdaget (efter anbefaling af mine
gourmet venner) nogle super butikker i Silkeborg-city:

Piaf vin og delikatesser.
================
De har sørme den bedste risotto ris (Carnaroli), mange "sjove" oste fra
Italien og Frankrig (indrøm: de første er jeg mest "dus" med og kan se at de
er virkelig for "connaisseurs" eller eksperimenterende typer).
Supergod pasta fra mindre producenter fra Abruzzo. Mange andre lækkerier som
pølser, oliver, grillede/marinerede løg (cipolle borrettane) - også i dåser.
Olivenolie, eddikke (også balsamico), you name it. En masse udstyr til
madlavning, fra pander til Carrara-marmor morter, japanske kniv osv.
Man kan købe sig fættig derind! Den bedste konkurrent til Supermarco til
dato - faktisk mere original da de ikke har så mange mainstream
(industrielle) produkter.
Piaf Vinhandel I/S
Nygade 33, 8600 Silkeborg
Tlf: 86804640
De har også en sideliggende restaurant hvor fra bagdøren kan man købe
friskbagt brød (baguette, spelt, rug osv.) samt "dagens ret". Efter sigende
er restauranten også besøgs værd!

Helsekost "lige over for"
================
De har friske øko-grøntsager og alt det man kan forestille sig af
naturprodukter, men bedst af det hele er kølerdisken med 100% vegetar mad
(vegan) også "ready to go" som fx falafel, "steaks", "pølser". Iøvrig
"soyafiber som ligner kød" - skal iblødesættes inden man anvender den som
regulær kød. Mange øko-produkter fra de lokale producenter (det ka' vi li'!)
Heksekosten
Nygade 28
8600 Silkeborg
Telefon: (+45) 8681 2266

Der er også en kanon konditori/bageri på hjørnet af torvet på vej ned til
vandet - prøvesmagt og absolut fortjent en storpris indenfor konditori. Men
jeg husker ikke navnet!

Gastroreporter-Sandra

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 17:20

> [...]
>
> Der er også en kanon konditori/bageri på hjørnet af torvet på vej ned til
> vandet - prøvesmagt og absolut fortjent en storpris indenfor konditori.

Helt enig, navnet på konditoriet er vist nok "Le gatau" (ikke sikker på
stavemåden).........

Jakob

Fra : Kim Juul

Dato : 13-05-02 17:34

> Men

> Helt enig, navnet på konditoriet er vist nok "Le gatau" (ikke sikker på
> stavemåden).........
>
> Jakob

Le Gateau
Nygade 39
8600 Silkeborg

--
Kim Juul
----------------

Fra : Erna Andersen

Dato : 13-05-02 21:45

"Kim Juul" <kim-juul@mail.dk> wrote in message

> Le Gateau
> Nygade 39
> 8600 Silkeborg

For gammel adresse..
Nu er den byens førende bager på torvet, og har overtaget adr. efter det
legendariske "Langhoff".

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 14-05-02 12:04

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> For gammel adresse..
> Nu er den byens førende bager på torvet, og har overtaget adr. efter det
> legendariske "Langhoff".

Det var også den på torvet (hjørnet af den busvej der går ned til vandet),
jeg mente...

Sandra

Fra : Mette_S

Dato : 27-05-02 02:24

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> Det var også den på torvet (hjørnet af den busvej der går ned til vandet),
> jeg mente...
>
> Sandra

Lidt OT, men jeg kom helt til at smile vemodigt til dette indlæg. Jeg har
boet i Silkeborg og kan nikke godt og grundigt til at Piaf er en super butik
SUK Silkeborg er i det hele taget en rigtig dejlig by........ ! Det var
næsten ligesom at være hjemme igen *GG*

Venlig hilsen

Mette_S som flyttede til Odense