Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox Millennium G550 vs. GeForce 2 MX200
Fra : Christian Sparre

Dato : 13-05-02 12:53

Hvordan er perfomance forskellene mellem et

GeForce 2 MX200 Tv-out

og et

Matrox Millennium G550 TV-Out / DVI - Bulk

Jeg spiller ikke så meget på min PC, men laver mest GFX og Websites mm.

og hvad er DVI helt præsist

--
Ja, og ?
Christian Sparre

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-05-02 16:17

> [...]
>
> Matrox Millennium G550 TV-Out / DVI - Bulk
>
> Jeg spiller ikke så meget på min PC, men laver mest GFX og Websites mm.

Som Nat og Dag!

Jeg skiftede fra et Matrox Marvel e450 (~G450) til et GF2MX400 (>GF2MX200)
og i billedbehandling og fx også store dokumenter i Word/Excel er Matrox
1.000 gange bedre! Mindst!
Men til spil og 3D er GF2 væsentligt bedre end Matrox, som pt ikke gør sig i
den diciplin (før i morgen).

Men helt ærligt - priserne er da også meget forskellige. Du burde måske
sammenligne Matrox'et med et GF3, mon ikke du kan finde et GF3 til 1200 kr.

DVI - Digital Video Interface - til fx fladskærme. Normalt er forbindelsen
mellem skærmkortet og skærmen analog (og følsom over for lange kabler), men
nogle nye (flad)skærme har en DVI indgang og det giver så et bedre billede.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Christian Sparre

Dato : 13-05-02 16:24

> Men til spil og 3D er GF2 væsentligt bedre end Matrox, som pt ikke gør sig
> den diciplin (før i morgen).

Nåå ja de kommer jo med et nyt kort, måske skulle man vente lidt med at
invistere og så måske lige ligge en månedsløn mere til side.

Er stoppet med at spille CS osv. det er af en eller anden grund blevet
enormt kedeligt i forhold til at sidde natten lang og designe / kode
hjemmesider....hmm :-/

og tv-out på nVidia kort er bare FOR sucky !

takker

--
Ja, og ?
Christian Sparre

Fra : Madsen

Dato : 13-05-02 21:25

Christian Sparre skrev:

> og tv-out på nVidia kort er bare FOR sucky !

Og tv-out på Matrox-kortene kan du temmelig sikkert ikke finde i samme
gode kvalitet og funktionalitet på andre kort.

Madsen.

Fra : Wizeguy

Dato : 14-05-02 21:37

> Og tv-out på Matrox-kortene kan du temmelig sikkert ikke finde i samme
> gode kvalitet og funktionalitet på andre kort.

...med ATI Radeon 7500/8500 som en væsentlig undtagelse.

Anders

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 14-05-02 21:50

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
>
> ..med ATI Radeon 7500/8500 som en væsentlig undtagelse.

Tjaa.. den vildfarelse kostede mig lige $300 på et ATI 8500 jeg troede kunne
erstatte mit Matrox Marvel G400. - Kom hjem fra USA smed kortet i maskinen
(ok, sov lige et par timer først), så resultatet - købte G550 dagen efter
(jeg tror det var dagen efter, jeg var lidt tidsforvirret)! :)

Der er INTET i vejen med kvaliteten af 8500 TV-out, men funktionaliteten er
simpelthen ikke god nok. Jeg fik den i hvert fald aldrig til at skifte til
fuldscreen med overscan på TV'et når jeg afspillede en DVD film, uden at
maksimere DVD playeren på monitoren eller flytte hele playeren over på
TV'et. Nå, men i det mindste fik jeg et OK grafikkort i min anden maskine
der ikke er forbundet til TV'et.

/Lars

Fra : Madsen

Dato : 15-05-02 00:43

Wizeguy skrev:

> ..med ATI Radeon 7500/8500 som en væsentlig undtagelse.

Billedkvaliteten er ganske udmærket og fuld på højde med Matrox, men
funktionaliteten i driveren er elendig efter min mening. I hvert
tilfælde sammenlignet med Matrox's ditto. Det var en af hovedårsagerne
til at jeg leverede mit Radeon 8500 tilbage og smed Matrox-kortet i
igen, så jeg er ret enig med Lars Møllebjerg.

Muligvis er driverne blevet forbedret til Radeon-kortene. Det er ved at
være et par måneder siden at jeg havde et Radeon på prøve, så vidt jeg
husker.

Madsen.

Fra : Cleaner

Dato : 14-05-02 22:20