Mobil med på ferien....
Fra : Anders Larsen

Dato : 13-05-02 09:53

Nu er jeg den heldige ejer af et styks Tiscali abonnement = virker ikke i
udlandet.

Så jeg er ude efter et abonnement (?) som man ikke binder sig med i
6måneder? og som samtidigt virker i udlandet? Eller findes der overhovedet
taletidskort som virker i udlandet?

Menningen er at det bare skal lukkes ned igen når jeg kommer hjem.

Mvh Anders Larsen

Fra : Fischer

Dato : 13-05-02 11:10

> Så jeg er ude efter et abonnement (?) som man ikke binder sig med i
> 6måneder? og som samtidigt virker i udlandet?

Din eneste løsning er nok at oprette et Telmore abonnement.
Det vil koste dig ialt 298,- kr., men giver dig så 199,- kr. på din konto at
tale for.
Du ringer for samme priser som ved et TDC abonnement.

Når du kommer hjem kan du bare opsige nummeret. Hvis du taler for mere end
de 199,- kr. og sætter flere penge ind, vil du få dit indestående refunderet
ved opsigelse.

> Eller findes der overhovedet taletidskort som virker i udlandet?

Nej - ingen taletidskort virker i udlandet.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-05-02 16:40

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - ingen taletidskort virker i udlandet.

Nej ingen DANSKE taletidskort virker i udlandet, men det gør
de fleste tyske taletidskort, men det koster så bare at modtage
opkald uden for Tyskland. Som tysk taletidskort bruger jeg selv
Loop fra Viag Interkom. Startsættene er desværre ret dyre i
Tyskland, ca. EUR 25-50 (DKK 190-375). Jeg husker ikke lige
hvilke selskaber der koster hvad, men prøv at spørge i
news:de.comm.anbieter.mobil hvis du vil vide mere.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 13-05-02 15:14

Hej Anders

> Så jeg er ude efter et abonnement (?) som man ikke binder sig med i
> 6måneder? og som samtidigt virker i udlandet? Eller findes der overhovedet
> taletidskort som virker i udlandet?

Nu ved jeg ikke hvor du skal hen. Men du kunne jo købe en start pakke i det
land du holder ferie i og bruge det (hvis din mobi ikke er simlåst til
telmore).
Når du rejser hjem igen smider du bare start pakken ud igen og skifter
tilbage til telmore

mvh.
Thomas

Fra : Fischer

Dato : 13-05-02 16:15

> Nu ved jeg ikke hvor du skal hen. Men du kunne jo købe en start pakke i
det
> land du holder ferie i og bruge det (hvis din mobi ikke er simlåst til
> telmore).

Det er desværre ikke altid så simpelt som det f.eks. er i Danmark.

Jeg har bl.a. undersøgt Italien, hvor det kun er muligt for Italienere at
købe en startpakke. Du skal altså kende en dernede for at kunne få fat i
den.
Desuden koster en startpakke i Italien 50,- Euro - altså 350,- kr.

I Sverige kan man godt købe en startpakke, men ofte koster disse også 300,-
SvKr.

*Fischer

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 13-05-02 18:16

"Anders Larsen" <Anderz@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg den heldige ejer af et styks Tiscali abonnement = virker ikke i
> udlandet.

http://mobile.tiscali.dk/dkweb/SilverStream/Pages/slimarticle.html?id=919#ta
leudland

Kan du ikke blot få åbnet for det?

Martin Rasmussen

Fra : Frank W

Dato : 13-05-02 20:54

On Mon, 13 May 2002 19:15:34 +0200, "Martin Rasmussen"
<emmaps@worldonline.dk> wrote:

>http://mobile.tiscali.dk/dkweb/SilverStream/Pages/slimarticle.html?id=919#ta
>leudland
>
>Kan du ikke blot få åbnet for det?

Hvis du spørger mig er det ikke besværet værd. Prøvede selv i sin tid
(en gang i slutningen af sidste år) at få åbnet mit Tiscali abb til
brug i udlandet. Det ville Tiscali slet ikke høre tale om og det var
kun muligt med erhvervsabb og det var selv om jeg kunne henvise til
deres egen hjemmeside!.

Det endte med at jeg smuttede til Telmore og fik et abb der og fik det
åbnet uden problemer til brug i udlandet!

Hilsen
Frank W.

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-05-02 22:11

On Mon, 13 May 2002 21:53:30 +0200, Frank W <frank@ebox.dk> wrote:

> [...]
>brug i udlandet. Det ville Tiscali slet ikke høre tale om og det var
>kun muligt med erhvervsabb og det var selv om jeg kunne henvise til

Det kan godt lade sig gøre for private at ringe fra udlandet hos
Tiscali - ring til deres kunderservice og få tilsendt et skema - det
er gratis i modsætning hos Telmore men det skal så fornyes efter en
måned igen.

Lars

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-05-02 22:12

On Mon, 13 May 2002 10:52:57 +0200, "Anders Larsen"
<Anderz@post1.tele.dk> wrote:

>Nu er jeg den heldige ejer af et styks Tiscali abonnement = virker ikke i
>udlandet.

Du kan godt bruge dit Tiscali abb. i udlandet - ring til deres
kundeservice og spørg.

Lars