Indkørsel/Egnet materiale
Fra : J&L Ebbinghaus

Dato : 13-05-02 09:03

Jeg har hørt fra en grusproducent, at der ikke er grund til at benytte
stabilgrus til belægning af privat indkørsel (ved lægning af syv cm
tykke Holmegårdssten), men at man i stedet kan benytte såkaldt stenmel.
Er der nogle kommentarer?

På forhånd tak.

Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-05-02 12:22

On Mon, 13 May 2002 10:02:55 +0200, J&L Ebbinghaus
<btp1362@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>stabilgrus til belægning af privat indkørsel (ved lægning af syv cm
>tykke Holmegårdssten), men at man i stedet kan benytte såkaldt stenmel.

Stenmel er i hvert fald solidt. Jeg har set gangstier hvor der er lagt
stenmed, det giver en gang som er så solid at den virker som beton, men
stadig er lidt løs i overfladen så det minder lidt om grus. Det er
sikkert udmærket under fliser, men jeg tror da at stabilgrus eller knust
beton er billigere.

http://www.gartneriet.dk

Fra : J&L Ebbinghaus

Dato : 13-05-02 14:32

Hej Mads.

Tak for dit svar. Grusproducenten sagde at stenmel er langt billigere end
stabil grus og at de stort set giver det væk...?

Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-05-02 16:10

On Mon, 13 May 2002 15:32:24 +0200, J&L Ebbinghaus
<btp1362@vip.cybercity.dk> wrote:

>Tak for dit svar. Grusproducenten sagde at stenmel er langt billigere end
>stabil grus og at de stort set giver det væk...?

Jeg må da så indrømme at jeg ikke aner hvad stenmel koster, jeg var bare
_så_ sikker på det var dyrt. Men hvis det er billigt, så gå efter det,
det kan komprimeres ret hårdt så det må være perfekt som underlag i
indkørslen.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Grønne

Dato : 13-05-02 19:31

"J&L Ebbinghaus" <btp1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mads.
>
> Tak for dit svar. Grusproducenten sagde at stenmel er langt billigere end
> stabil grus og at de stort set giver det væk...?
>
> Lisbeth

Hej Lisbeth,

Hvilken grusgrav er det du har fået pris fra, efter hvad jeg lige kan se så
er det op mod en halv gang dyrere end stabil. Jeg spørg da jeg har overvejet
det som belægning på stiger i drivhuset/have og til nogen køre arealer rundt
om gården.

/AG

Fra : J&L Ebbinghaus

Dato : 15-05-02 04:50

Det var da mærkeligt at det er så meget dyrere. Måske er det noget jeg har
misforstået. Men prøv at ringe til dem. Stenrand Grusgrav: 59 29 32 59.

Fra : Jensen

Dato : 15-05-02 17:01

> Det var da mærkeligt at det er så meget dyrere. Måske er det noget jeg har
> misforstået. Men prøv at ringe til dem. Stenrand Grusgrav: 59 29 32 59.

Eller bare kig her http://www.stenrand-grusgrav.dk/priser.htm

Jensen