Er personligheds krænkelse, kristen??
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-05-02 08:19

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3n0v5sb2w.fsf_-_@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [..]
>
> Erik, nu har jeg svaret to gange - mindst. Det er præcis det samme
> mønster, der optræder hver gang nogen tillader sig at være uenig med
> dig om noget som helst: Du bliver ved med at nægte, at vedkommende har
> svaret på dit spørgsmål, og når han giver fortabt erklærer du dig selv
> som argumentationens ukronede, evige mester.

Nej; du har aldrig svaret, men beskylder altid andre for ikke at læse dine
indlæg og være fuld af falsklære osv. Altsammen i bedste Herligheds-stil.

~~~~~~~~~~
Citat Peter B Juul; news:m3offnu6p5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

>Chokerende nok viser det sig, at du har ret. Den melodi LaVey nynnede
>i badet den dag han færdiggjorde sin Satan-bibel indeholdt toner fra
>det samme tolvtone-system, som al rock-musik anvender. Det må være
>beviset.

>Jeg opdager lige, at det er _det_ _samme_ tolvtone-system som vores
>elskede salme "vor Gud han er så fast en borg" er skrevet i.

>Novra.

>Hele Händels Messias benytter det også.

>Det _må_ være den økumeniske konspiration, der er på spil igen.
~~~~~~~~~~~~

Men du kan bevise mig uret ved at pege på de "rigtige" svar, du mener at
have givet mig, vedrørende, spørgsmålet; " hvad er det for en tolvtone
systemet som du siger at Rock musik, "vor Gud han er så fast en borg" og
Händels Messias som du påstår alle er komponeret af ?????

> Det får mig til at tænke: Hvem er det største fjols? Det ordinære
> fjols eller ham, der igen og igen prøver at tale fornuft med det
> ordinære fjols?
>
> Jeg begynder at frygte, at det er det sidste.

Altid bliver du personligt, når du har "fyret" noget vås af her på DLK og
ikke har nogen baggrund for i dine indlæg.

> Det ordinøre fjols udtaler sig jo blot på grundlag af sin manglende
> viden og begrænsede fatteevne, mens den anden udmærket ved, at det han
> gør er nytteløst, men alligevel fremturer.
>
> Det er trist, at jeg har brugt så meget tid, der kunne være brugt på
> noget med mening i, på at diskutere med en mand, der hårdnakket nægter
> at diskutere.

Hvorfor skriver du til de andre, i et indslag til mig? er det for at hente
opbagning/sympati eller opile en stemning mod mig??

Cikane er ikke særligt kristen, at lyve er slet ikke kristen!

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-02 09:20

> [...]

> systemet som du siger at Rock musik, "vor Gud han er så fast en borg" og
> Händels Messias som du påstår alle er komponeret af ?????

Ja ja:

<m3znz6sz3x.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>
<m3u1pescag.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>

At du begynder at blande Schønbergs dodekafoni ind i det er dit
problem.

Det vestlige system, som ca. al musik i vores kultursfære er opbygget
efter består af tolv toner og er derfor et tolvtonesystem.

> Altid bliver du personligt,

I modsætning til dig, der kaster vilde påstande om min tro og min
kirke af dig. Vilde påstande, som jeg igen og igen har afvist
stilfærdigt og ordentligt, men som du i dit frådende vanvid gentager
og gentager og gentager?

"Peter er herlighedsteolog"
"Peter kan ikke være frelst, når han er barnedøbt"
"Lutheranere har ikke Helligånden"
"Alpha går ud på at forvanske evangeliet"

osv.

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-05-02 11:30

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

Klip!

Tag lige et kig på dig selv, Erik!

Du har hetzet så meget og så personligt imod de SDH-medlemmer herinde at det
ene af dem er forsvundet fra gruppen.

Du farer gang på gang hårdt frem med beskyldninger om at andre ike er
omvendte, hvilket er temmeligt personligt.

Du anvender dig i det hele taget ofte af en temmelig nedladende tone, som i
dèn grad er personlig.

Når du og Peter så diskuterer, så KAN du jo muligvis risikere at Peter (-
fy, skamme! -) glemmer at vende den anden kind til dine gentagne grove
personlige beskyldniger og så giver dig igen af samme skuffe.

Når du selv er hård over for andre må du kunne tåle at få igen. Det er
spillets regler. Find dig i det eller lær i det mindste selv at være mindre
personligt krænkende.

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 13-05-02 11:48

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> wrote in message

> Når du selv er hård over for andre må du kunne tåle at få igen. Det er
> spillets regler. Find dig i det eller lær i det mindste selv at være
mindre
> personligt krænkende.

AMEN.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-05-02 12:30

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
>
> Klip!
>
> Tag lige et kig på dig selv, Erik!

Jeg havde håbet på hjælp

> [...]
>
> Du farer gang på gang hårdt frem med beskyldninger om at andre ike er
> omvendte, hvilket er temmeligt personligt.

Udfra den omvendelse og dåb som bibelen klart forlanger (ikke Jeg) kan man
sagtens udlede af folks skriveri, hvad de mangler at gøre for at opnå
lydighed til Guds ord.

> Du anvender dig i det hele taget ofte af en temmelig nedladende tone, som
> dèn grad er personlig.

Jeg havde faktisk forudset/håbet på at nogle ville påpege en direkte
personlig cikane fra min side og ikke hvad jeg mener om folks religion, for
mig er det to forskellige ting.

> [...]
>
> Når du selv er hård over for andre må du kunne tåle at få igen. Det er
> spillets regler. Find dig i det eller lær i det mindste selv at være

Ja, spillets regler. F.eks. når jeg siger Paulus og jer er imod overøsning
og Bøsser tager man der for personligt, fortryder jeg ikke noget.

Giv mig et eksempel hvis du mener noget andet???

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-05-02 13:13

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde håbet på hjælp

Det er synd at du ike ser ud til at få det.

snip!

> Ja, spillets regler. F.eks. når jeg siger Paulus og jer er imod overøsning
> og Bøsser tager man der for personligt, fortryder jeg ikke noget.
>
> Giv mig et eksempel hvis du mener noget andet???

Det er overhovedet ikke dèt, jeg sigter til, for i hvert fald det sidste du
nævner er de fleste herinde enig med dig i.

Derimod er det når du skyder modparten i en diskussiion fuldstændig
urimelige holdninger i skoene, for så derefter at udstille dem som idioter,
uden at de selv for mulighed for at forklare deres sag.
Det var vist samme kneb, inkvisitorerne benyttede sig af.

Du har i en diskussion for nylig udbredt dig vidt og om Peters i dine øjne
"forkerte tro", hvilket jeg ville betragte som 1) løgn og 2)bagtalelse.

Din tone er ofte i diskussioner hadsk og uforsonlig, og jeg kommer i tvivl
om, hvorvidt du egentlig søger fællesskab med andre om Kristendommen eller
om du snarere er ude på at hævde dig selv som den eneste "sande kristne" i
Gruppen. Skriver du for at argumentere og muligvis lære af det, eller
skriver du for at komme af med al din ophobede galde?

Problemet er nok - som jeg tidligere har skrevet til dig - at denne gruppe i
bund og grund er økumenisk, idet vi kommer fra hver sin kirkelige baggrund.
Det må du forstå i udgangspunktet. Det er ikke een eller andens, hverken din
eller min lille menighed, hvor alle andre absolut skal indrette sig efter
eens synspunkt, men man kan derimod diskutere hinandens synspunkter og her
er den helt fundamentale respekt for andre af gruppens deltagere altså
vigtig, uanset hvor ophedet diskussionen bliver og hvor meget man ellers
nidkært brænder for sin tro.

Deltagelse i gruppen handler faktisk således netop om at være en "økomenisk
stridsmand" (sagt med et skævt grin), hvad enten du kan lide det eller ej...

Det er ikke en sekt, det her.

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-05-02 19:34

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

(jeg tænker over det)

> Deltagelse i gruppen handler faktisk således netop om at være en
"økomenisk
> stridsmand" (sagt med et skævt grin), hvad enten du kan lide det eller
ej...

Hvorfor kalder I så ikke Gruppen for DK.LIVSSYN.ØKUMENI ? Ville det ikke
være mere passende hvis du vil være Økumenisk stridsmand.

> Det er ikke en sekt, det her.

Sekt; Den Økumeniske kirkeretning ønsker jo netop, at få magten over
kirkerne ved fældesskabets omlægning af evangeliet, så den Økumeniske
bevægelse kan meget nemt blive til en sekt.

Omlægningen foregår jo som du ved, gennem de aftaler man har lavet i
Lima-aftalen, Nyborg-aftalen mm, men er man blændet af det Økumeniske lys,
er det kun gode aftaler man har opnået for at få forandret kirkerne til "en
enhed"!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-05-02 12:23

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

>Altid bliver du personligt, når du har "fyret" noget vås af her på DLK og
>ikke har nogen baggrund for i dine indlæg.

Modsat din egen gennemført eksemplariske opførsel? Herre Jemini - større
selvbedrag ses sjældent.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I Tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-05-02 19:20

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

> Modsat din egen gennemført eksemplariske opførsel? Herre Jemini - større
> selvbedrag ses sjældent.

Jeg kan godt lide folk der siger tingende lige ud, uden at skjule/fortie en
eller anden vigtig detalje i deres meninger.

Nu er du klogere og har mere borgeligt visdom end jeg, men så tilgengæld har
jeg sikkert erfaret/oplever mere i den Åndelige verden og har set at Jesus
bruger Helligånden til at udføre sine gerninger i menneskers liv, som f.eks
helberder ham mennesker for sygdomme, sæter dem fri fra narko og druk mm.

Disse helbredelser og den frihed findes kun i Guds Ord, og ikke et eneste
sted i den kompremis det Økumeniske fældeskab har lavet for for at samle
alle forskellige kirker i ét fældeskirkelig samfund. Hvor fortielser af
sandheden er nødvendigt for at lave disse aftaler kirke og kirke imellem.

Nu kære Rasmus, kan ingen komme og sige; " Erik, viste det og sagde ingen
ting derom til os ".

> Hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "I Tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

JohÅb 22v18 Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog:
Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om
i denne bog, v19 og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog,
vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er
skrevet om i denne bog.

Da summen af Guds Ord er sandheden, Salme 119v160, det ved Klogskaben, Vil
det ikke ud fra disse skrifter være "forstandig" ikke at gå ind i aftaler om
reguleringer af skrifterne indhold i Økumenisk regi, for at opnå et menneske
lavet flædesskab? Eller måske har de Økumeniske vismænd "forstand" til at
forandre Guds Ord så alle kirker kan være med i en fældes tro, uanset hvad
de tror på??

--
Erik L

Hvad en uretfærdig frygter, rammer ham, retfærdiges ønske opfyldes.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-02 22:02

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> "I Tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Stenløse, Ganløs, ja endda Tølløse kan jeg finde på kortet.

Men Tankeløse?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Stefan Holm

Dato : 13-05-02 22:25

Således skrev pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul):

> Stenløse, Ganløs, ja endda Tølløse kan jeg finde på kortet.
>
> Men Tankeløse?

Tror du måske, det skal være let at vinde sig klogskab?

--
"Alle skulde gerne komme til at betragte Diedergruppen D_4 som en god Ven."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-05-02 00:04

Stefan Holm <stefan@aub.dk> writes:

> Tror du måske, det skal være let at vinde sig klogskab?

Jeg kendte forresten engang en pige, der boede i Tankeløse. Sine
Cogitatus hed hun vist.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks
The RockBear. ((^)) monopol - og skummer fløden."