Færøerne
Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 13-05-02 07:52

Hej,

jeg planlægger en tur på 4-5dage til Færøerne primo august.

Er der nogen, der kan hjælpe med følgende informationer:

1. Hvordan kommer man nemmest fra Vagar lufthavnen til Torshavn? Hvor tit
afgår der kollektiv trafik (jeg antager, at man skal sejle)?

2. Kan man anvende danske penge?

3. Er der et hotel eller pensionat til rimelig pris i Torshavn?

Relevante links har også interesse.

Mvh.

Henrik

Fra : Lars kj

Dato : 13-05-02 09:10

> [...]
>
> 1. Hvordan kommer man nemmest fra Vagar lufthavnen til Torshavn? Hvor tit
> afgår der kollektiv trafik (jeg antager, at man skal sejle)?

Da jeg var deroppe tog vi bussen og jeg mener de kørte hver time. og ja man
skal sejle, men de skal nok få en tunnel inden længe :)

> 2. Kan man anvende danske penge?

Ja, de benytter danske penge(dog har de nogle penge med eget logo, men det
er danske penge.)

> 3. Er der et hotel eller pensionat til rimelig pris i Torshavn?

Vi fanddt ikke noget sted som var specielt billigt og boede derfor på
campingpladsen.

> Relevante links har også interesse.

http://www.dmi.dk/vejr/faro/index.html det er en god ide med regntøj som kan
tåle store mængder regn i stormvejr :)

go' tur

Lars

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 13-05-02 11:53

"Lars kj" <lkj@person.dk> wrote in message news:abnsbj$6nt$1@sunsite.dk...
> Da jeg var deroppe tog vi bussen og jeg mener de kørte hver time. og ja
man
> skal sejle, men de skal nok få en tunnel inden længe :)

Tak for svaret. Et lille tillægsspørgsmål:

Hvor lang tid tager det fra lufthavnen til Torshavn, og skal man bestille
billet til
færgen/skibet/båden i forvejen?

Mvh.

Henrik

Fra : Lars kj

Dato : 13-05-02 11:59

> Hvor lang tid tager det fra lufthavnen til Torshavn, og skal man bestille
> billet til
> færgen/skibet/båden i forvejen?

Jeg kan ikke huske hvor lang tid det ton men jeg skyder på en time og der
skal ikke bestilles plads, det er en normal rutebus.

/lars

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-05-02 00:44

Henrik S. Pedersen wrote:
> [...]
>
> 1. Hvordan kommer man nemmest fra Vagar lufthavnen til Torshavn? Hvor
> tit afgår der kollektiv trafik (jeg antager, at man skal sejle)?

Der afgår alm. rute bus til Torshavn, afgangstiderne passer normalt til
de fly som lander.Turen tager ca. 1 time og 40 minutter og koster 100 kr.
Det er rimeligt let at komme frem med bus og færge overalt. Du skal blot være
opmærksom på, at de ikke alle steder går særlig tit, så det kan godt kræver
lidt tid at rejse på den måde.
Man kan for ca. 600 kroner købe et kort, der dækker alle busser og
færger i en uge. Helikopterture koster fra omkring 200 kroner pr. tur

Busplanen kan du finde her http://www.ssl.fo

> 2. Kan man anvende danske penge?

Ja, du kan også bruge alm. Dankort.

> Relevante links har også interesse.

http://www.tourist.fo/dk/index.html
http://www.faroeislands.com

Vh Mark

Fra : Søren R

Dato : 14-05-02 08:17

Nogen der kan hjælpe med et link til rejsebureau, turistbureau etc.

Min mor skal afsted til sommer, og hun kunne godt tænke sig at få nogle
informationer vedr. vandrehjem etc.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-05-02 16:41

"Søren R" <kongen19upyours@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan hjælpe med et link til rejsebureau, turistbureau etc.
>
> Min mor skal afsted til sommer, og hun kunne godt tænke sig at få nogle
> informationer vedr. vandrehjem etc.

http://www.farhostel.fo/

Claus