Suppekuren!
Fra : Alex Amtkjær

Dato : 13-05-02 07:17

Hej...
Efter jeg har læst nogle indlæg omkring suppekuren, er jeg da blevet
temmelig nysgerrig....3,2kg på en uge, det er da helt vildt...
Nå, men er der måske en venlig sjæl der gider sende mig opskriften og
fortælle lidt om kuren...
På forhånd tak!
Hilsen Nina

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-05-02 07:39

On Mon, 13 May 2002 08:17:23 +0200, "Alex Amtkjær"
<bastian.amtkjaer@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>temmelig nysgerrig....3,2kg på en uge, det er da helt vildt...
>Nå, men er der måske en venlig sjæl der gider sende mig opskriften og

Her er den som blev postet her i gruppen for en månedstid eller mere
siden:

7 -dages kuren - FEDT forbrændings kur

Denne diæt er oprindeligt for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe
sig
i vægt hurtigt som forberedelse til operation.

Denne diæt er hurtig og fedtforbrændende og hemmeligheden er at du
forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for
urenheder (Har man en tendens til maveproblemer er den rigtig god mod
dette)
og give dig en følelse af velbehag.

Diæten koncentrere sig om en daglig indtagelse af en let tilberedelig "
Fedtforbrændende suppe" lavet af grøntsager og kraften fra kyllinger.

Den fedteforbrændende suppe kan indtages på hvilket som helst tidspunkt
sult
føles. Spis så meget af den, som du ønsker og HUSK at jo mere du spiser
af
denne suppe jo mere vil du tabe i vægt!

Opskrift på suppen:

6 store løg (Siger den oprindelige men færre kan bruges)

2 store grønne pebre

1 stk. sellerihoved (meget voldsomt så ½ kan gøre det)

1 stk. kålhoved

2 dåser hakkede tomater

2 kyllinge kraft terninger

Kan krydres efter ønske med salt, peber, karry, persille, eller evt.
stærkt
krydderi så som tabasco sauce. HUSK dog at er det en suppe du vælger at
fryse noget ned af bliver den endnu stærkere af at blive tøet op og
varmet
igen!

NOTER VENLIGST: Bruger selv ca. 10 liter vand til den mængde suppe
foreskrevet! Ikke mange mennesker er til alt det grønne, heller ikke
jeg, så
jeg gør det at jeg sier grøntsagerne fra så kun selve suppen er tilbage,
da
suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når man
drikker det frem for "spiser" det.

Fremgangsmåde:

Skær grøntsagerne i små eller mellemstore stykker og læg dem i en stor
gryde
sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lad
det
koge i ca. 10 minutter, skru derefter ned for varmen og lad suppen simre
til
den er færdig.

REGLER:

For at denne kur skal virke efter "Forskrifterne" er det vigtigt du
overholder visse regler.

- INGEN alkohol da det indvirker direkte på forbrændingen af det
fedt du har i kroppen. Vent MINDST 24 timer efter du har indtaget
alkohol
til du begynder på kuren.

- INGEN kulsyreholdige sodavand (Inkludere dansk vand og andre
kalorielette sodavand)

- Drik kun vand, usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet
frugtjuice ( her er juicerne fra rynkeby rigtigt gode bl.a. Morgenjuicen
og
16 forskellige frugter) og skummetmælk.

- IKKE noget mad der er tilberedt i olie-smør eller andre
fedtstoffer, brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller
sødemidler af nogen art.

NOTER VENLIGST: I kuren skal du på visse dage spise steaks. Altså
oksefilet
MEN det kan erstattes med kylling/kalkun så længe man sørger for at den
er
kogt eller lavet i ovn(grillet) og skindet er fjernet. Du kan også
erstatte
en af steakdagene med dampet fisk hvis det ønskes.

Dag 1:

Spis kun suppen og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær
bananer.
Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste
andre frugter og er især anbefalet. HUSK: Drik kun frugtjuice eller
vand.

Dag 2:

En dag med kun grøntsager. Spis suppen med tilhørende friske grøntsager
til
du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i
kraften
fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller lignende. Spis
fortrinsvis
salat af enhver art men undgå grønærter, bønner og majs. Spis
grøntsagerne
sammen med suppen ( eller spis dem gerne som mellemmåltid, her er
gulerødder
og agurker formidable). Til aften må du belønne dig selv med en stor
bagt
kartoffel ( Eller flere små halv-bagte evt.) ned lidt smør eller
olivenolie
hvis ønskes.

Grøntsager: Gulerødder er især godesom grøntsager især fordi de mætter i
længere tid og fylder mere i maven end agurker og tomater m.m. Det er
især
min egen yndet variant af grønt.

Dag 3:

Dagen i dag er en kombination af de to foregående. Spis al den suppe du
kan,
frugt (på nær bananer) og grøntsager. INGEN bagt kartoffel i dag.

Fremskridt efter 3 dage: Hvis du har spist i henhold til ovenstående de
sidste 3 dage og ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt
dig
mellem 2,5 og 3,5 kilo!

Dag 4:

Spis kun suppen og bananer , og drik kun skummetmælk og vand i dag. Du
kan
spise op til 3 bananer, drikke 2 glad skummetmælk og så meget vand du
vil.
Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold og calcium som
erstatter
trangen til søde sager.

Dag 5:

I dag er steak/Kylling/fisk - tomat dag. Du må spise op til 350 gram
rent
kød og op til 6 friske tomater ( eller tilsvarende vægt i dåsetomater).
Prøv
om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen.
Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 6:

I dag er steak/kylling/fisk - grøntsags dag. Spis alt det rene kød og
grøntsager du vil i dag. Du kan endda spise op til 2 eller 3 steaks,
hvis du
ønsker, med grøntsager (Minus grønærter, bønner og majs) men ingen bagt
kartoffel. Spis suppen MINDST en gang i dagens løb.

Dag 7:

Spis kun brune ris (natur ris), usødet frugtjuice og grøntsager. Ingen:
Spis
så meget du kan. Vær sikker på at indtage suppen MINDST en gang i dagens
løb.

RESULTAT efter 7 dage:

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du nu have
tabt dig mellem 5 og 8,5 kilo. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kilo så
afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn før du starter forfra igen. Denne
syv
dages "kur" kan bruges så ofte du vil så længe du lytter til din krop.

Praktisk indkøbsseddel til ugen som du evt. kan bruge:

- 1 net løg

- 2 grønne pebre

- 1 stk. sellerihoved

- 1 stk. kålhoved

- 2 dåser hakkede tomater

- 1 pakke kyllinge kraft terninger

- 1 vandmelon

- 1 pose æbler

- pærer

- juice

- salat

- agurk

- gulerødder

- tomat

- kød (steaks/kylling/kalkun)

- 1 bage kartoffel eller 1 pose alm. Kartofler

- 1 pose brune ris

Motion:

Det er i ugens løb en god ide at bevæge sig en del. Kuren tillader ikke
hård
fysisk træning da du så tapper dig selv for energi men en god lang
cykeltur
i moderat tempo eller en god lang gåtur. Lidt ekstra havearbejde eller
rengøring og lidt færre timer foran tv'et hjælper dit vægttab. Sørg for
hele
tiden at få væske på den måde sørger du for at dit vægttab ikke er
væsketab.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : WebWoman

Dato : 13-05-02 10:12

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilbage,
> da suppen ikke smager særligt godt er det noget nemmere at få ned når man

Til gengæld kommer du til at mangle grønsager og alle de vitaminer/mineraler
der er deri, så det kan afgjort ikke anbefales at si grønsagerne fra. Lav
den hellere på grønsager du kan lide.

Det er i øvrigt ikke sådan, at suppe-kuren (hverken med eller uden
grønsager) har en særlig effekt på grund af dens sammensætning.

Det er en ganske banal lavkaloriediæt - og som sådan ikke særligt sund.
Spiser man suppen MED grønsagerne, kan den dog være sundere end en uge med
færdigretter fra supermarkedet. Man får i det mindste masser af grønsager -
hvis man altså ikke sir dem fra. Og der er næppe nogen, der tager skade af
en uge på suppekur.

Men magisk eller bare fedtforbrændende, det er den altså ikke! Og
størstedelen af vægttabet er ikke fedt, men væske.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-05-02 08:01

"Alex Amtkjær" <bastian.amtkjaer@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> temmelig nysgerrig....3,2kg på en uge, det er da helt vildt...
> Nå, men er der måske en venlig sjæl der gider sende mig opskriften og

der er lidt forskellige opskrifter.... herunder følger min...

Fedtforbrændings kur

Denne slankesuppe er hovedindholdet i fedtforbrændings kuren.
1 hvidkålshoved

2 løg
2 grønne peberfrugter uden frø
1 bundt blegselleri
1 ds. hakkede flåede tomater
7 kyllingebouillonterninger
2 røde chili uden frø

ca. 5 l vand, så grøntsagerne efter et par minutters kogning er dækket af
vand.

Krydres med en anelse karry, allroundmix, salt og peber.

Hak grøntsagerne forholdsvis fint.
Kog det hele til grøntsagerne er dækket af vand.
Sænk temp. og lad det simre til det hele er kogt.

Kan krydres ekstra efter behov

Suppen kan tilberedes og varmes op igen flere gange. Den bliver faktisk
bedre som dagene går. 2. dags suppe smager bedst. Suppen kan også fryses.
Andre grøntsager som feks. gulerødder kan også tilsættes efter ønske, smag
dig frem, det handler jo ikke om at spise noget du ikke kan lide..

------
1. Der må IKKE drikkes alkohol i de 7 dage kuren varer - alkohol sænker
fedtforbrændingen.
2. Ingen kulsyreholdige drikke - kun vand, usødet juice, skummetmælk, usødet
te og kaffe uden sukker og fløde.
3. Maden må ikke tilberedes i olie eller andet fedtstof.
4. Ingen brød, mel, sukker og andre sødemidler.
------

Dag 1:
Spis kun den "Fedtforbrændende suppe" og frugt.
Du kan spise alle slags frugter på nær bananer.
Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste
andre frugter og er især anbefalet. Drik kun frugtjuice eller vand.

Dag 2:
Kun grønsager. Spis den "Fedtforbrændende suppe" med tilhørende friske
grønsager indtil du ikke kan spise mere. Spis grønsagerne rå, dampet,
grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af smør eller
lignende. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner
og majs. Spis grønsagerne sammen med suppen.
Aftensmaden: Beløn dig selv med en stor bagt kartoffel (med lidt smør eller
olivenolie, hvis ønskes). Ingen frugt denne dag.

Dag 3:
Spis al den "Fedtforbrændende suppe", frugt (på nær bananer) og grønsager du
vil. IKKE nogen bagt kartoffel i dag.

Efter 3 dage: Hvis du har spist i henhold til ovenstående de sidste 3 dage,
og ikke har snydt, vil du for nuværende have tabt dig mellem 2,5 - 3,5 kg.

Dag 4:
Spis kun "Fedtforbrændende suppe" og bananer, og drik kun skummetmælk og
vand. Du kan spise op til 8 bananer, drikke skummetmælk og så meget vand du
vil. Spis så meget af suppen du vil. Bananer har et højt kalorie- og
kulhydratindhold og calcium for at erstatte længslen efter søde sager.

Dag 5.

l dag er steak- og tomatdag. Du må spise op til 350 gram "rent kød" eller
kylling (uden skind) eller fisk og op til 6 friske tomater (eller
tilsvarende vægt af dåsetomater). Prøv, om muligt, at drikke 6-8 glas vand
for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis den "Fedtforbrændende suppe"
mindst en gang i dagens løb.

Dag 6.
l dag er steak- og grønsagsdag. Spis alt det "rene kød" og grønsager du vil
[...]

Spis kun ris, usødet frugt Juice og grønsager. Igen: Spis så meget du kan.
Vær sikker på at indtage den "Fedtforbrændende suppe" mindst en gang i
dagens løb.

Efter 7 dage: efter afslutningen af denne dag, hvis du ikke har snydt, vil
du nu have tabt dig mellem 5 - 8,5 kg. Hvis du har tabt dig mere end 7,5 kg.
så vent i 2 fulde døgn før du starter forfra på diæten Igen.
Om kuren er sund uge efter uge, kan diskuteres. Men den er god til at komme
i gang på, eller hvis man er gået i stå.

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Ninett Green

Dato : 13-05-02 11:51

1. portion er indtaget og helt ærligt, det smager da rigtig godt! Jeg er
ellers noget af det mest kræsne, der kan gå på 2 ben, men det her er altså
helt ok. For at være sikker på at kunne spise alle grøntsagerne, så stak jeg
lige stavblenderen ned i suppen, før jeg varmede den. Den lækreste cremede
suppe med en kraftig og fyldig smag. Det her overlever jeg sagtens i 3-5
dage, som jeg har lovet mig selv.
Selvom min vægt ikke vejer rigtigt, har jeg alligevel noteret min
morgenvægt, og håber så på at der ikke kommer vejrforandring, så jeg i det
mindste kan se et resultat på onsdag.
Følger I med på sidelinjen?
Nu hopper jeg lige i byen efter druer, meloner, æbler og
appelsiner -Uhmmm..... livet er da en luksusting, ikk?
Kærligst,
Ninett