Overlever træerne???
Fra : tuka

Dato : 13-05-02 07:28

Jeg har for ca. 2 måneder siden købt 2 store nåletræer. Det ene træ er
en såkaldt sukkertop, det andet træ er et takstræ. Mit problem er at
begge træerne ser ud til at gå til. Sukkertoppen taber nålene, og
takstræet er også ved at blive brunt. Jeg har plantet dem dybt og vandet
ca. hver anden dag. Træerne er som sagt meget store, ca 2,5 til 3 meter
høje. Træerne er købt hos en privat.
Vil træerne "dø" for mig, eller kan nåletræer komme sig igen efter total
nåletab????
Skal jeg give træerne en chance, eller er slaget tabt????

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-05-02 09:15

On Mon, 13 May 2002 06:28:16 GMT, "tuka" <tuka.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>takstræet er også ved at blive brunt. Jeg har plantet dem dybt og vandet
>ca. hver anden dag. Træerne er som sagt meget store, ca 2,5 til 3 meter

Har træerne stået i hans have siden de var helt små? Hvis ja, så har de
vel stået i 10-15 år mindst og så kan det være svært at flytte dem...

>Vil træerne "dø" for mig, eller kan nåletræer komme sig igen efter total
>nåletab????

taksen kan godt, den kan skyde nye nåle fra gammelt træ. Sukkertoppen
kan ikke, den kan måske begynde at skyde igen, men de grene som har tabt
nålene får dem aldrig igen. Hvis der kommer nye skud vil de med tiden
dække de gamle grene.

>Skal jeg give træerne en chance, eller er slaget tabt????

Giv dem en chance - taksen skal i hvert fald nok komme igen er jeg
sikker på.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-05-02 19:17

tuka wrote:

> [...]
> nåletab????
> Skal jeg give træerne en chance, eller er slaget tabt????

Du må ikke vande dem for meget, og ikke plante for dybt.
og ikke give op før barken falder af.

Fra : Mike65

Dato : 21-02-04 12:37

Jeg syntes du skal give dem en chance for træer der mange gange bliver
flyttet kan godt tabe nålene, og så kommme igen

http://www.kandu.dk/