Andet multimedie
bentjuul 3670
Bracket keys i Photoshop.
Fra : Madsen

Dato : 12-05-02 22:18

Hej,

Jeg har hørt en lille fugl synge om at man i Photoshop med et engelsk
tastaturlayout kan gøre f.eks. penslen større og mindre ved at trykke
på bracket keys, altså [ og ]. Nu spørger jeg måske dumt, men hvad
hulen er den tilsvarende shortcut på et dansk tastatur? (jeg bruger en
pc og en engelsk version af Photoshop).

Et lille tillægsspørgsmål:
Hvorfor er der ikke mulighed for at definere sine egne genvejstaster
i Photoshop 7.0, når det nu er muligt i stort set alle andre af de
nyeste Adobe-programmer? (Ja, det er jo sikkert noget jeg skulle spørge
Adobe om, men det undrer mig meget).

Madsen.

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 12-05-02 22:36

> [...]
> på bracket keys, altså [ og ]. Nu spørger jeg måske dumt, men hvad
> hulen er den tilsvarende shortcut på et dansk tastatur? (jeg bruger en

Well der er af min overbevisning at vi i stedet for brackets har æ, ø og
å.
Altså medmindre at du selv kan sætte genveje er du fucked... men jeg kan
selvfølgelig tage fejl.

Ville selv ønske at jeg på en måde kunne erstatte disse US genveje med
danske. Du kan fx med magnetic select forøge/dæmpe egde og frequency
under
en trace vhja. bracket genveje...

...//Arcane

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 12-05-02 22:37

"Arcane Mysteria" <arcane@digitalessex.com> wrote in message

klip fede fingre

der skulle selvfølgelig kun have været postet et reply... sry¨

...//Arcane

Fra : Madsen

Dato : 12-05-02 22:46

Arcane Mysteria skrev:

> Well der er af min overbevisning at vi i stedet for brackets har
> æ, ø og å.

Jeg har lige prøvet at skifte til engelsk tastatur og jeg kan se at
tasten til venstre for Enter med tegnene ¨~^ gør markøren i Photoshop
større og Å-tasten gør markøren mindre, men det fungerer kun med
engelsk tastatur.

> Altså medmindre at du selv kan sætte genveje er du fucked... men
> jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Derfor er jeg også småsur over at man ikke har mulighed for at
definere sine egne genveje i Photoshop. Alternativet er at skifte
til engelsk tastatur inden man starter Photoshop, men det er for
besværligt til min smag.

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-05-02 23:00

Madsen wrote:

> [...]

> definere sine egne genveje i Photoshop. Alternativet er at skifte
> til engelsk tastatur inden man starter Photoshop, men det er for

Hvis du bruger Win2000 eller WinXP, kan du skifte tastaturlayout med Alt
+ Shift.

--
Lars

Fra : N/A

Dato : 12-05-02 23:00

Fra : Madsen

Dato : 13-05-02 00:07

Madsen skrev:

> Alternativet er at skifte til engelsk tastatur inden man starter
> Photoshop, men det er for besværligt til min smag.

Og egentlig ikke når man først har opdaget language baren i WinXP. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-05-02 00:21

Lars Jørgensen skrev:

> Hvis du bruger Win2000 eller WinXP, kan du skifte tastaturlayout
> med Alt + Shift.

Ja, det ser ud til at virke glimrende.
Jeg kan huske engang på Win9x hvor jeg prøvede det samme, og det var
ingen succes. Jeg troede ikke at det var blevet forbedret i XP, men det
er det tilsyneladende. :)

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 13-05-02 13:34

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> i Photoshop 7.0, når det nu er muligt i stort set alle andre af de
> nyeste Adobe-programmer? (Ja, det er jo sikkert noget jeg skulle spørge

Hej Madsen

Nu har du vist heldigvis løst dit problem.
Jeg kører endnu ikke så avancerede programmer som Photoshop 7.0 Men
jeg faldt over nedenstående indlæg, som du måske kunne syns' var
interessant (eller noget hø):

eller også på:

<http://groups.google.com/groups?q=g:thl1657443505d&dq=&hl=da&safe=off&s
elm=DegzouD92l38Ewgk%40lvlhc27lwvtr.easily.co.uk>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 13-05-02 13:59

Storm skrev:

> jeg faldt over nedenstående indlæg, som du måske kunne syns' var
> interessant (eller noget hø):

Tja, man må jo indrømme at det er interessant læsning og at der afjort
er banet vej for en 7.01 opdatering. :)
Mange tak for linket.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-05-02 20:45

Madsen skrev:

> Jeg har hørt en lille fugl synge om at man i Photoshop med et engelsk
> tastaturlayout kan gøre f.eks. penslen større og mindre ved at trykke
> på bracket keys, altså [ og ].

Jeg har lige opdaget at komma-tasten på en dansk tastatur gør markøren
mindre og punktum gør den større og det var da endnu lettere end at
skifte tastaturlayout hele tiden og så igen. Det er dog kun i Photoshop
6.01 jeg kan det. I Photoshop 7 fungerer det underligt nok ikke.

Madsen.