Erfaring med vindskærm på scooter søges
Fra : PEB

Dato : 12-05-02 21:08

Hej

Da jeg påtænker mig at købe en vindskærm til min Suzuki AN 125, vil jeg
gerne høre om andres erfaring om emnet.

Mvh. Poul Erik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-02 22:09

> Da jeg påtænker mig at købe en vindskærm til min Suzuki AN 125, vil jeg
> gerne høre om andres erfaring om emnet.

De lovlige (man kan se over) giver lidt læ for kroppen men ofte mere
turbolens omkring hovedet.
De høje som man ser igennem giver godt læ. Dog bliver man stadig våd i
regnvejr da vand nemt slår ind fra siden og når man kører langsomt
(bytrafik). Regn generer selvfølgelig udsynet lidt men ikke meget værre end
vand på visirert. Men da jeg kørt med en stor skærm havde jeg kun sjældent
visiret slået ned. Desuden har tøsne en kedelig tendens til at sætte sig -
og det ødelægger virkeligt udsynet

--
Anders Majland - Aprilia Leonardo 150, 98', 40Mm,
http://go.to/ApriliaLeonardo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-05-02 18:08

Hvor højt det må være afhænger jo af din højde, så forsøg at finde et som
har en højde som lige akkurat holder loven, men heller ikke mere. Så kan man
nemlig synke lidt sammen bag det hvis det virkelig regner. Da jeg kørte
scooter med høj vindskærm var min erfaring at det giver lidt mere fart,
specielt i modvind, da vindskærmen jo er mere aerodynamisk end kroppen, men
at ved bestemte vindretninger "bagfra fra siden" gør det scooteren noget
sværere at styre fordi det fanger vinden.
Og så skal det helst ikke sidde for tæt nede ved styret, for så kan der
opstå et stort undertryk bag det som faktisk kan trække udstødningsrøgen
fremad, og det er ikke så behageligt at sidde i.

Lars
Nu overgået til sumpscooter..