Kørekort i udlandet???
Fra : Razer

Dato : 12-05-02 19:50

Hej.

JEg har en ven der atger til Brasilien til sommer og han vil gerne tage et
mc kort derovre.
Spørgsmålet er nu om der er nogen der kender reglerne for hvor lang tid man
skal have haft kortet i udlandet før han kan få det skrevet over til et
tilsvarende DK kørekort.

Håber at der er nogen der kan hjælpe ham..

PS: jeg har se andre tråde om netop kort i Udlandet, men jeg syntes ikek at
have fundet noget om netop tiden man skal have det.

På forhånd tak.

Thomas ZX-10

Fra : Inkognito

Dato : 13-05-02 22:27

Razer <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> PS: jeg har se andre tråde om netop kort i Udlandet, men jeg syntes
> ikek at have fundet noget om netop tiden man skal have det.

Et kørekort er vel et kørekort !?
Hvis man har et kørekort, hvis nationalitet der kan anerkendes for
konvertering til et danskt, så skulle det vel kunne konverteres!

Det med tiden er vel noget med om man må, og kan nå at tage det i
pågældende land?

--
Hondahans

Fra : james

Dato : 16-05-02 09:28

> Et kørekort er vel et kørekort !?
> Hvis man har et kørekort, hvis nationalitet der kan anerkendes for
> konvertering til et danskt, så skulle det vel kunne konverteres!

Nej. Problemet er at det koster en del at tage kørekort i Danmark. Det
førte så til at nogle, på samme vis som med flyvecertifikater, rejste
til billigere lande for at tage kortet. Istedenfor at de ansvarlige
myndigheder begyndte at overveje kostnadsniveauet; begyndte man med at
smide problemer i vejen for de som kom med udenlandske kvalifikationer.
Så vidt jeg ved, er der lande som er godkendt, samt de som ikke er
godkendt....det kan motorkontoret oplyse om. MEN uanset, skal man have
været bortrejst i mere end 6 måneder, for at kunne konvertere til dansk.

-james