Balatonsøen
Fra : Lone

Dato : 12-05-02 19:39

Hvad bør vi se.

Er der nogen der har gode råd hvad der er at se, når man er på disse kanter.
Evt. navn på gode vine mad mm.

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 12-05-02 20:20

"Lone" <lonev@4700.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad bør vi se.
>
> Er der nogen der har gode råd hvad der er at se, når man er på disse
kanter.
> Evt. navn på gode vine mad mm.

Hej Lone

Hvis i er i tvivl om hvor i skal bo, kan jeg anbefale en campingplads i en
lille by på sydspidsen af søen. Byen hedder vidst nok Kezthely (udtales
Ke-stai) og campingpladsen Sport Camping. Jeg var der for 3-4 år siden, og
dengang var det en by uden vildt mange turister, men stadigvæk med gode
faciliteter. Campingpladsen var ihvertfald meget billigere og bedre ned
tilsvarende i Balaton Füred, som de fleste danskere rejser til.

Pörkelt smager fremragende, ligesom de fyldt pebre hvis man er til den
slags.

God tur
Karsten
ps. alle stavninger er "frit efter"

Fra : Steffen Enni

Dato : 12-05-02 20:20

> Er der nogen der har gode råd hvad der er at se, når man er på disse
kanter

Kur-badet Hevitz (sp?), et kurbad på den nordlige bred. Der kan I ligge og
plaske i en varm sø med de yndigste åkander og lignende. Det er en kilde af
ukendt dybde der leverer varmen.

Venlig hilsen,

Steffen