unge piger og seksualitet...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-02 19:02

ok jeg er ikke ude på at starte en tråd om pædofili... blot fortælle om en
oplevelse jeg havde i lørdags som faktisk rystede mig en lille smule...

en hyggelig dag i nyhavn... tonsvis af mennesker og naturligvis var de
fleste meget sommerklædte... vejret indbød jo dertil.....
der var så en lille flok der var dernede for at reklamere for det kommende
karneval, hvilket jo i sig selv er helt ok... ihvertfald fra mit
synspunkt....
mænd med trommer og rasleinstrumenter indbød til hoftevrid og ballesving fra
et par meget letpåklædte damer... og meget letpåklædt betyder her at de
faktisk kun var i glinsendende bikiner og at deres hovedbeklædning rent
faktisk var den der fyldte mest......
disse damer var klart voksne piger der vidste hvad for signaler der blev
udsendt og de flirtede med det mandlige publikum....
der var så en anden ung pige som også dansede med de samme flirtende
bevægelser blot var hun iklædt en glinsende bh og et par sorte bukser.......
stadig ok med mig selvom hun så ung ud......

nu kommer det punkt hvor jeg blev rystet så.... gutterne spiller endnu
engang op til dans... men denne gang træder en purung pige ud foran
publikum.... hun var iklædt en kort glinsende kjole og hendes spirende
bryster var tydeligt at se.... og hun dansede de nøjagtig samme trin som
damerne havde gjort.... smilede og flirtede med publikum... men på et eller
andet plan efterlod dette mig med en meget dårlig smag i munden.....
denne purunge pige ( som jeg skyder til at have været omkring 11 år) havde
intet begreb om hvilke signaler hun udsendte.... hendes hoftevrid og ellers
inspirerende dans blev for mig en udstilling på hvad jeg synes der er galt
med de unge pigers seksualisering af sig selv, alt alt for tidligt.....
og hvad værre er modtog hun flere klapsalver end de andre væsentligt mere
piger.....
jo.. hun dansede flot.... jo, det var flot, at hun turde stille sig op foran
hundredevis af mennesker og danse.....
men jeg synes bestemt ikke hun burde have danset alene.... og heller ikke at
hun skulle have været "udstillet" på den måde...
hun stod der med sin bøjle på tænderne, børnebriller og korte pigefrisure,
der mere end meget andet skreg BARN...... og dansede denne meget "voksne"
dans.... jeg må indrømme at selvom jeg betragter mig selv som åbensindet,
var jeg meget rystet.....

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-02 06:49

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> dans.... jeg må indrømme at selvom jeg betragter mig selv som åbensindet,

At piger pæses til voksendans, voksenmode med navleblotning osv er et
problem der overlapper pædofili, derfor følgende argumentation(jeg har svært
ved at fatte mig i korthed
Det overlader jeg til vismænd hvis citater jeg så medtager - OG SOM KAN
SPRINGES OVER)

Social arv og pædofili

Når folkeskolen kritiseres så gøres elevers dårlige resultater til
forældrenes fejl - og lærere skal afhjælpe forskelle i "social arv" altså at
nogen kommer fra lidet stimulerende hjem.

Hvis piger har fået for meget frihed og er pæset til at lege voksne kvinder
pr liderlig dans, selvom de endnu bærer bøjle, så er også det noget man kan
gøre forældrene til syndebuk for.

Vedr pædofili er det især (sted)fædre der gøres til det store dyr i
åbenbaringen.

Da antipsykiatrien var ung, gjorde Laing især mødre til "skitzofrenogene" og
ansvarlige for sindsyge.

Men kvindesag freder mødre - og det er politisk korrekt at give samfundet og
DNA skylden.

Selvfølgelig kan årsag henføres til hele molevitten - og det eneste
interessante er at forbedre fremtiden. Og her tror jeg at mere tillid, mere
frihed, mindre kontrol, er vejen frem.

Følgende slogan har mange vigtige undtagelser - men bør i højere grad huskes
på. Psykisk tortur er nok slem, men uigenkaldelig er oftere knoglebrud.

"DET MAN IKKE DØR AF, BLIVER MAN STÆRKERE AF" Nietzsche

( Og lige til sidst et citat om at fædre gøres til syndebukke:

"There is no good father, that is the rule, don't put the blame on men but
on the bond of paternity, that is rotten.". Sartre

Mænd har dårlig presse! Jomfru Maria typer har altid været mere populære.)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-05-02 17:33

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

> At piger pæses til voksendans, voksenmode med navleblotning osv er et
> problem der overlapper pædofili, derfor følgende argumentation(jeg har
svært
> ved at fatte mig i korthed

på sin vis tror jeg egentlig ikke denne pige blev pæcet til det.... det er
faktisk ikke det indtryk jeg fik, jeg tror reelt hun synes det var helt fint
og ok at hun dansede på den måde.... og at hun nød det og ikke mindst den
anerkendelse der fulgte med....

> Det overlader jeg til vismænd hvis citater jeg så medtager - OG SOM KAN
> SPRINGES OVER)

for once gør jeg ikke det*G*

> [...]
kvinder
> pr liderlig dans, selvom de endnu bærer bøjle, så er også det noget man

igen, jeg tror næppe hun blev presset til det... men udstillingen af denne
meget unge pige synes jeg blev for meget, udelukkende fordi hun dansede i en
forholdsvis afslørende kjole og at hun dansede alene....

> Selvfølgelig kan årsag henføres til hele molevitten - og det eneste
> interessante er at forbedre fremtiden. Og her tror jeg at mere tillid,
mere
> frihed, mindre kontrol, er vejen frem.

hvordan mener du det relaterer til det enme?? jeg kan ikek helt se
sammenhængen, også fordi jeg opfattede det som en helt frivillig ting denne
pige gjorde.....

> "DET MAN IKKE DØR AF, BLIVER MAN STÆRKERE AF" Nietzsche

hmmmmmmm.....

> [...]
> on the bond of paternity, that is rotten.". Sartre
>
> Mænd har dårlig presse! Jomfru Maria typer har altid været mere

jeg skal ikke kunne udtale mig om faderen til pigen her var til stede... jeg
fik nærmere indtryk af at hendes mor eller allermindst storesøster var en
del af teamet....

Fra : Chokmah

Dato : 13-05-02 20:08

On Mon, 13 May 2002 18:32:31 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

HI Sabina & Hr warming :)

>"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message

Nahh det går da bedre :)

> [...]
>og ok at hun dansede på den måde.... og at hun nød det og ikke mindst den

ja jeg har læset dit indlæg ... men hvis hun nød det publikum nød det
.....så er missionen da også fuldendt ?

at kunne betages måske en da erotisk af en pige på 11 well det er jo
næsten det tidspunkt hvor de fleste piger begynder at menstruere på nu
om dage i skandinavien og på den sæt er det jo ikke sært at de også
for en måske voksen erotisk udstråling.-

om den tidliger køns modning så også føre en reel tidliger - seksual
mental modning med sig ved jeg ikke - logisk talt skulle man jo sige
ja - men ....dem jeg kender i den alder der syens jeg ikke jeg kan se
det -

jeg har nok en gang oplevet flirt men - det var ikke rettet imod
samleje helt sikkert ikke.
det er en 3 år siden skrev om det her - mennu er hun 14 - der holder
hun ikke tilbage på noget med jævnalderene !

>for once gør jeg ikke det*G*

nahh jeg synes nok også de er værd at læse om end jeg dog mener de
ikke skal fylde mere ind max 20 % af det samlede untaget hvis man
poster en topick sang eller afhandling etc.

>igen, jeg tror næppe hun blev presset til det... men udstillingen af denne
>meget unge pige synes jeg blev for meget, udelukkende fordi hun dansede i en
>forholdsvis afslørende kjole og at hun dansede alene....

jow men blame it onmy stjerne tegn en kølig vandmand - jeg ser bare
tingene og tillæger dem sjælden anden pysiskisk værdi ind en kølig
situasions anelyse - eller rasseri ;) beklageligt men der er ikke så
mange mellemvej jo jow freYa for det hele og den lillle hund det meste
;)

aj det mener jeg nu også er vejen frem

>hvordan mener du det relaterer til det enme?? jeg kan ikek helt se
>sammenhængen, også fordi jeg opfattede det som en helt frivillig ting denne
>pige gjorde.....

joe men det kan jo godt være med forældrens samtygge - fordi de kender
hende og kan se hun trives ved det og stoler på at situasionen er
under kontrol og ikke for en dum drejning

>hmmmmmmm.....

ja det er nu det cita nietzhie e rmest kendt for sikkert efter gud er
død - jeg har tit tænkt på om det er rigtigt (?) uden at komme til et
resultat .. ja hvis man overlever en svær situasion så er man
angiveligt bedre itl at håndtere den ved næste møde -men på den anden
side så kan man jo også blive modløs og miste modte på at prøve igen.

> [...]
>fik nærmere indtryk af at hendes mor eller allermindst storesøster var en

Det kan jo være det er noget de laver sammen ?

men sabina du er også ualmindeligt meget fixseret på ( vi har været
den igenem mange gange ) hvad indtryg man gør på andre og hvad indtryg
de gør på en , det synes du jo er vigtigt og jeg syens som bekendt
ikke det er vigtigt med mindre det er en der står en nær.

MvH
Bo M M

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-05-02 21:24

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
> HI Sabina & Hr warming :)

hey Bo'ster

> ja jeg har læset dit indlæg ... men hvis hun nød det publikum nød det
> ....så er missionen da også fuldendt ?

måske, måske ikke.... for mig at se var hele situationen omkring det "for
meget"..... først smider de tre _kvinder_ på scenen og opmuntrer dermed
publikum til at kigge... herefter hopper en helt ung pige alene på scenen og
fortsætter denne opmuntring.... herefter gik jeg, det var mere end mine
moderfølelser kunne holde til......

> [...]
> om dage i skandinavien og på den sæt er det jo ikke sært at de også
> for en måske voksen erotisk udstråling.-

jamen jeg opfattede jo netop _ikke_ at hun havde nogen form for erotisk
udstråling... blot at hendes meget unge krop blev udstillet på en meget
seksualiseret og IMO voksen måde, som jeg på ingen måde følte viste nogen
form for respekt for hende som person.......

> [...]
> mental modning med sig ved jeg ikke - logisk talt skulle man jo sige
> ja - men ....dem jeg kender i den alder der syens jeg ikke jeg kan se

jamen jeg husker da selv hvordan jeg var i den alder... jeg begyndte selv at
eksperimentere med fætre og lignende.... udviklede bryster meget tidligt( 9
år) begyndte dog først at menstruere da jeg var 12...... alligevel husker
jeg allermest tydeligt min mors daværende kærestes lidt for tætte kram der
efterlod mig med en usigelig dårlig følelse og endnu dårligere smag i
munden....
herre jøsses.... en voksen mand på omkring 37-38 år der gramsede på en knapt
udviklet pige på 11-12 år.....
min seksualitet var dengang heftigt på vej frem både for mig og mine
jævnaldrende..... men jeg havde bestemt ikke brug for at en voksen mand, som
oven i købet var min mors kæreste, skulle gøre mig opmærksom på det.......
det kom såsandelig først senere....

> jeg har nok en gang oplevet flirt men - det var ikke rettet imod
> samleje helt sikkert ikke.
> det er en 3 år siden skrev om det her - mennu er hun 14 - der holder
> hun ikke tilbage på noget med jævnalderene !

det gjorde jeg skam heller ikke.... med JÆVNALDRNE.... til skolefester og
familiefester var kunsten at flirte ved at udvikle sig.... da jeg blev 14 og
begyndte at interessere mig alvorligt for drenge blev min interesse skam
også omdirigeret ret ofte på "ældre" mænd... og her snakker vi om "lækre"
mandlige lærere på omkring 26-27 år....

> aj det mener jeg nu også er vejen frem

det giver jeg dig ret i.... men stadig frihed under ansvar......

> joe men det kan jo godt være med forældrens samtygge - fordi de kender
> hende og kan se hun trives ved det og stoler på at situasionen er
> under kontrol og ikke for en dum drejning

det er da meget muligt... nu kender jeg ikke den pågældende piges forældre
eller deres bevæggrunde til at lade deres datter stå på denne måde.... men
jeg er faktisk ikke i tvivl om at de opfattede det som meget uskyldigt.....

> [...]
> angiveligt bedre itl at håndtere den ved næste møde -men på den anden
> side så kan man jo også blive modløs og miste modte på at prøve igen.

jamen jeg synes da egentlig han har ret... efter hvad jeg har af oplevelser
på egen krop efterhånden..... men det kommer nok an på hvordan man selv er
inderst inde..... hvis styrken ikke er med indefra tror jeg det sidste vil
ske....

jeg

> Det kan jo være det er noget de laver sammen ?

det er det da muligvis.... men det forhindrer da ikke mig og andre i den
gruppe jeg var sammen med, i at få en dårlig smag i munden og synes at det
var knapt så fedt...... jeg ville aldrig selv stille mit barn op på den måde
i den forsamling..... havde situationen været en anden, som feks til
karnevallet de skulle promovere eller noget i forbindelse med skolen, hvor
der var andre børn involveret, havde min umiddelbare reaktion skam været
helt anderledes......
men stil en helt ung pige ned på nyhavn sidst på en lørdag eftermiddag hvor
størstedelen af de mænd på stedet, havde drukket tæt og havde mistet al
respekt for andre mennesker og tydeligt viste det på forskellig vis.....
det opponerer jeg altså imod..... undskyld hvis det virker snerpet....

> [...]
> de gør på en , det synes du jo er vigtigt og jeg syens som bekendt
> ikke det er vigtigt med mindre det er en der står en nær.

du skubber noget ned over mig, jeg ikke mener er rigtigt.... jeg er muligvis
"fikseret" på hvordan jeg virker på mig selv..... men jeg er egentlig
ligeglad med hvordan andre reagerer på det..... min reaktion var min..... og
udsprang af at jeg på ingen måde mente det var en måde jeg ville lade mit
eget barn udstille sig på..... hele situationen taget i betragtning....

men ved du hvad?? jeg holder sku lige meget af andre mennesker uanset
hvordan de ser ud eller virker på andre... det burde du da af alle mennesker
vide
for mig handlede denne situation blot om manglende respekt for denne unge
pige og hendes spirende seksualitet..... ikke om hvordan hun tog sig ud for
andre eller mig for den sags skyld...

Fra : Ghita

Dato : 13-05-02 22:08

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:ijVD8.4760$HN.170415@news010.worldonline.dk...
> "Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

Hej, og klip en masse igen

> [...]
> munden....
> herre jøsses.... en voksen mand på omkring 37-38 år der gramsede på en knapt

Husker endnu hvordan nogle på den alder føltes som de rene oldsager.

> [...]
> også omdirigeret ret ofte på "ældre" mænd... og her snakker vi om "lækre"

Det var guf dengang. Nogle af de lærere må have grint frygteligt i krogene.
I nogle situationer må det have været næsten umuligt for dem at gennemskue
hvad tøserne snakkede om.

> det giver jeg dig ret i.... men stadig frihed under ansvar......

Yep..........

> [...]
> jeg er faktisk ikke i tvivl om at de opfattede det som meget uskyldigt.....

Måske fordi hun for dem stadig bare er deres lille pige, så de simpelthen
ikke har set det samme som dig ?

> [...]

> respekt for andre mennesker og tydeligt viste det på forskellig vis.....
> det opponerer jeg altså imod..... undskyld hvis det virker snerpet....

Det gør du bestemt ikke. Jeg ville heller ikke have synes at det var særlig
fedt, endsige udsat min datter for det ( Altså ladet hende danse der i den
situation).

> [...]
> udsprang af at jeg på ingen måde mente det var en måde jeg ville lade mit
> eget barn udstille sig på..... hele situationen taget i betragtning....

Heller ikke her, og jeg synes heller ikke at jeg er en sippe, men det er
måske en "mor" ting.

> [...]
> pige og hendes spirende seksualitet..... ikke om hvordan hun tog sig ud for

Måske kommer hun til at tænke tilbage på den dans med gru hvis hun
husker på det om 10 år.
Kan selv huske nogle ting jeg har foretaget mig i tidernes morgen som kan
få mig til at krumme tæer endnu; Det gjorde det ikke dengang !

Ghita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-02 09:06

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message

> Hej, og klip en masse igen

heh det skal jo også til*G*

> Husker endnu hvordan nogle på den alder føltes som de rene oldsager.

uh me too*G*
sjovt nok betragtede jeg ikke min mor som gammel... men alle andre..
uuuha*G* de var OLDNORDISKE*G*

> Det var guf dengang. Nogle af de lærere må have grint frygteligt i
krogene.
> I nogle situationer må det have været næsten umuligt for dem at gennemskue
> hvad tøserne snakkede om.

jeg tror rent faktisk de fangede mere end man umiddelbart skulle tro*G* prøv
at læg mærke til hvor meget du opfanger ubevidst i dag.... når ungerne
hvisker i baggrunden har man altid en god ide om hvad det drejer sig om....
jeg har ihvertfald..... og så hjælper det jo nok også at min søn er ENORMT
dårlig til at lyve*G*
han har ganske enkelt ikke antydningen af et pokerfjæs*G*

men

> Måske fordi hun for dem stadig bare er deres lille pige, så de simpelthen
> ikke har set det samme som dig ?

det er da meget muligt..... men hvor bør man som forældre skelne??

> Det gør du bestemt ikke. Jeg ville heller ikke have synes at det var
særlig
> fedt, endsige udsat min datter for det ( Altså ladet hende danse der i den
> situation).

pyh jeg blev helt bange for at jeg pludselig var blevet snerpet*G* rart at
blive bekræftet i at jeg ikke er det*G*

> Heller ikke her, og jeg synes heller ikke at jeg er en sippe, men det er
> måske en "mor" ting.

hehe*G* det er det jo nok...... eller en forælder ting...

> [...]
> Kan selv huske nogle ting jeg har foretaget mig i tidernes morgen som kan
> få mig til at krumme tæer endnu; Det gjorde det ikke dengang !

ja puha...... man bør jo også tænke lidt over de konsekvenser det kan
have..... hvem siger ikke at den frihed hun har nu bremser hende i
fremtiden... eller hendes børn??
nej nu er jeg vist langt ude )

Fra : Ghita

Dato : 14-05-02 10:04

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:oB3E8.4914$HN.193787@news010.worldonline.dk...
> "Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message

Hej Sabina
KLIP KLIP
> [...]
> dårlig til at lyve*G*
> han har ganske enkelt ikke antydningen af et pokerfjæs*G*

Mine har nu heller ikke rigtig sans for den slags; Og så ved de at noget
af det eneste der ikke tolereres hos mig er løgne.

> det er da meget muligt..... men hvor bør man som forældre skelne??

Uha; Den er svær. Man bør nok nogle gange tage andre briller på når det
kommer til ungerne. Da min datter gik i 6 kl. sidste år havde vi et
forældremøde for at drøfte alle de ting der følger med når de nu ikke
længere er små børn. Det gik lige fra alkohol, rygning, påklædning,
opførsel og til manglende interesse for lektier. Det var super at snakke alle
de forskellige holdninger med de andre forældre. Forskellene var meget
store.
Nogle ville tolerere alt, og andre absolut intet.
Jeg er nok sådan midt imellem.
Jeg vil ikke tolerere løgne, og jeg vil gerne vide hvor poden er, og udover
det prøver jeg at lære hende at man ikke bliver voksen på en dag.
At der er forskellige ting til hver sin tid.
Udover det tager jeg bare en dag ad gangen, men det er sørme ikke altid
lige let.
For min far (Han døde da jeg var 26 år) forblev jeg med at være hans lille
pusserpige der bare ikke kunne gøre noget galt.
Ganske praktisk i nogle situationer, men min mor var mere jordnær så
det udlignede sig selv.

> hvor

> særlig
>
> pyh jeg blev helt bange for at jeg pludselig var blevet snerpet*G* rart at
> blive bekræftet i at jeg ikke er det*G*

Den følese har jeg også nogle gange når Sophie ruller sig ud. Ikke så
meget mere, men tidligere fortalte hun mig altid at alle de andre
måtte mere end hende. Det kørte hun på indtil jeg simpelthen
ringede til de pågældende forældre og hun med egne øre kunne
høre at veninderne pyntede på "friheden".
Nu kender hun mere eller mindre sine grænser så vi er ude over
det.

> muligvis
> min..... og
> mit

> hehe*G* det er det jo nok...... eller en forælder ting...

Yep

> ja puha...... man bør jo også tænke lidt over de konsekvenser det kan
> have..... hvem siger ikke at den frihed hun har nu bremser hende i
> fremtiden... eller hendes børn??

> nej nu er jeg vist langt ude )

Bare en smule, men jeg kan da godt følge dig alligevel :)
Ghita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-02 12:05

> Hej Sabina

hej igen

> KLIP KLIP
ENORMT

> Mine har nu heller ikke rigtig sans for den slags; Og så ved de at noget
> af det eneste der ikke tolereres hos mig er løgne.

den kender jeg godt.... jeg tolerer det heller ikke... men heldigvis er det
sjældent et problem, fordi han kun er 8 år og som sagt har han ikke skyggen
af et pokerfjes..... nok også fordi jeg snupper ham i det hver eneste gang,
er han helt holdt op med at prøve at snyde mig*G*
han prøver dog stadig indimellem når vi spiller... men også her tager jeg
ham i det og så er spillet ganske enkelt slut.... ikke særlig skægt......

> [...]
> pusserpige der bare ikke kunne gøre noget galt.
> Ganske praktisk i nogle situationer, men min mor var mere jordnær så

jamen klart... man må gøre det lidt i det tempo der passer til en selv og
ens barn.... nogle børn har jo frygteligt travlt...... andre har ikke så
hulens travlt....
med piger kommer der jo et naturligt punkt hvor man skal tage en snak om at
være voksen ( når deres menses kommer)
det har jeg en fornemmelse af er lidt sværere med drenge.....
jeg er også glad for at i min søns klasse er de obs på den slags
allerede..... ikke at det er et problem men så snart der er noget bliver det
påtalt....
ligesom jeg selv er opmærksom på at fortælle i skolen og SFO'en når der sker
forandringer herhjemme.... ikke mindst fordi dette år byder på mange af
dem.....
jeg skal jo opereres her den 10 juni og ved af erfaring at min søn kan
reagere voldsomt på det..... derfor har jeg allerede varslet det i skolen så
de kan være opmærksomme på det....

> [...]
> høre at veninderne pyntede på "friheden".
> Nu kender hun mere eller mindre sine grænser så vi er ude over

den tror jeg ALLE børn smider i hovedet på deres forældre*G*
jeg har skam også fået den allerede.... sidst gik det på et el-skur min søn
og nogle legekammerarter ville kravle op på taget af... her satte jeg
grænsen....
jeg er så af den opfattelse at direkte komandoer ikke er effektive ( eller
det har jeg oplevet på mig selv og min søn at de ikke er) derfor forsøger
jeg så vidt muligt at give ham en logisk forklaring på hvorfor grænsen er
hvor den er.....
med skuret her fik han en forklaring om elektricitet og om at vi jo gerne
ville sikre os at han ikke kom til skade... og så indgik vi et kompromis om
at træet umiddelbart ved siden af ikke var forbudt område så når de andre
ville op på huset måtte han gerne sidde i træet.... ( det er IMO lidt
sværere at falde ud af et træ som dette end det er at falde ned fra et tag)

*GGG*

Fra : Ghita

Dato : 14-05-02 14:37

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:Zc6E8.5020$HN.199402@news010.worldonline.dk...
> "Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message

Hej igen
klip klap
> [...]
> ham i det og så er spillet ganske enkelt slut.... ikke særlig skægt......

De lærer det hurtigt, og så snyder de kun når de spiller mod andre
snydere !

> [...]
> hulens travlt....
> med piger kommer der jo et naturligt punkt hvor man skal tage en snak om at

Der er bare lige det at det er temmelig svært at snakke "voksen"
med en på på 10-11 år medmindre de har drenge i hovedet på
det tidspunkt. Min havde ikke, men vi tog så snakken da der
kom kærester ind i billedet. Selvom det endnu kun er kysse-
kærester er det rart at hun ved hvad der skal ske når hun er
parat til mere end det.

> [...]
> jeg er også glad for at i min søns klasse er de obs på den slags
> allerede..... ikke at det er et problem men så snart der er noget bliver det

Min min søns klasse (5kl nu) har de haft noget seksualundervisning
og fået en bog med hjem. Han har ikke vist mig den, men den
ligger på værelset. Han er nu ikke til piger overhovedet endnu så
snakken med ham må vente lidt.

> ligesom jeg selv er opmærksom på at fortælle i skolen og SFO'en når der sker
> forandringer herhjemme.... ikke mindst fordi dette år byder på mange af
> dem.....

Det har jeg også altid gjort når der er sket noget herhjemme.

> jeg skal jo opereres her den 10 juni og ved af erfaring at min søn kan
> reagere voldsomt på det..... derfor har jeg allerede varslet det i skolen så
> de kan være opmærksomme på det....

Havde det på samme måde da jeg skulle have fjernet mandler ikke
så længe efter min fars død. Mine unger var skrækslagne for at der skulle
ske mig noget. Min far også "bare" indlagt for noget vi troede var
uskadeligt og så døde han meget hurtigt efter at være røget i koma
og respirator lige efter indlæggelsen.
Min søn har heldigvis lært nu at man ikke altid dør af at have ondt
i maven, men det tog flere år.

> [...]
> jeg har skam også fået den allerede.... sidst gik det på et el-skur min søn
> og nogle legekammerarter ville kravle op på taget af... her satte jeg

Underligt :)

> [...]
> jeg så vidt muligt at give ham en logisk forklaring på hvorfor grænsen er

Jeg giver også en forklaring når det er muligt, men når vi kommer til
den samme sag nr 4 gang så gider jeg ikke forklare mere. Så er det bare
sådan............
Min søn kan drive det lige til grænsen hvis han får lov og nogle gange
skal det bare stoppes uden for meget pollemik.

> [...]
> ville op på huset måtte han gerne sidde i træet.... ( det er IMO lidt
> sværere at falde ud af et træ som dette end det er at falde ned fra et tag)

Yep; Og om han så falder ned fra træet bliver skaderne nok ikke så
store som hvis der er el der går igennem dem. Uh får kkuldegysninger
ved tanken.

Ghita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-05-02 13:37

> Hej igen

> De lærer det hurtigt, og så snyder de kun når de spiller mod andre
> snydere !

hehe*G* det styrer han selv... jeg gider bare ikke spille med en der
snyder...

> [...]
> kom kærester ind i billedet. Selvom det endnu kun er kysse-
> kærester er det rart at hun ved hvad der skal ske når hun er

ja ok.... men det kan man jo også tage i etaper.... man behøver jo ikke give
dem alle informationerne på en gang*G*

> [...]
> og fået en bog med hjem. Han har ikke vist mig den, men den
> ligger på værelset. Han er nu ikke til piger overhovedet endnu så

allerede i børnehaveklassen havde min søn forskellige bøger med hjem.... om
hvordan man får børn og sådan...... der snakkede vi lidt om det, og det gør
vi stadig med jævne mellemrum*G* som feks den anden dag da han erklærede at
han ville kastereres*G* jeg sagde at jeg da gerne ville have et par
børnebørn først*G*
han spurgte så hvor mange og jeg svarede at 5 nok var passende*G* " så siger
jeg bare til hende at vi skal have 5 børn!!!" var svaret*G*
dejlige unge

> [...]
> og respirator lige efter indlæggelsen.
> Min søn har heldigvis lært nu at man ikke altid dør af at have ondt

skræmmende.... nu er dette min 4 indlæggelse siden december... og der kommer
minimum en mere i år...... så på det punkt ved min søn godt at jeg kommer
hjem igen... men det er jo skræmmende at se mor ligge og have ondt, og
pludselig vænne sig til at mor har stomi og sådan..... jeg håber bare vi
kommer igennem dette uden for mange mén til ham.....

> [...]
> Min søn kan drive det lige til grænsen hvis han får lov og nogle gange
> skal det bare stoppes uden for meget pollemik.

klart...... ofte behøver vi blot minde ham om hvorfor hvis han kommer og
spørger igen..... men oftest hænger det ved første gang hvis forklaringen
har været acceptabel*G*

> Yep; Og om han så falder ned fra træet bliver skaderne nok ikke så
> store som hvis der er el der går igennem dem. Uh får kkuldegysninger
> ved tanken.

ja me too...
jeg husker dog stadig alt for tydeligt da han brækkede låret for 1½ år
siden((
1½ uge på sygehuset.... 5 uger i rullestol og 3 uger med gangstativ(((

Fra : Bo Warming

Dato : 14-05-02 15:11

> [...]
gang,
> er han helt holdt op med at prøve at snyde mig*G*

Min mor troede hun gennemskuede når jeg løj, men ofte undlod hun at bemærke.
Selvfølgelig gav jeg hende ikke indsigt i de mange gange jeg løj og hun ikke
gennemskuede det.

Som det er sagt før i tidligt-fremmelig-unge debatten "dette er vist en
mor-ting"

> at

Jeg mener som det siges i et fint gammelt jødisk ordsprog at "Da gud ikke
kunne være overalt, opfandt han mødre". Men jeg har aldrig kendt en mor, der
ikke var snerpet.

> den tror jeg ALLE børn smider i hovedet på deres forældre*G*

Ja, og alle børn vil frigøre sig fra autoriteter, og vælger enten at være
mere eller mindre snerpede end deres mødre - afveksling fryder.

Da min datter provokerede især sin mor men også mig ved at have en somalisk
Ali som kæreste, tog vi det begge afslappet - vi vidste at muhamedanere er i
lommen på deres mor op til høj alder, så en fri dansk pige bliver hurtigt
træt af så uselvstændig en kæreste.
Så hun led nederlag mht at "smide i hovedet på os", og lader nu op til at
finde er sejere oprør.
Og hvis det bliver extasy går moren agurk men jeg ved at hun er for
nysgerrig på livet til at blive afhængig af kemi.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-05-02 13:28

> [...]
bemærke.
> Selvfølgelig gav jeg hende ikke indsigt i de mange gange jeg løj og hun

jamen jeg siger skam heller ikke at han ikke kan lyve og slippe af med
det.... jeg ved det jo ike hvis han gør vel*G*
men som oftest bliver han taget i det.... nok også fordi han får sådan et
underligt fjoget udtryk i ansigtet...... den afslører alt.......

> Som det er sagt før i tidligt-fremmelig-unge debatten "dette er vist en
> mor-ting"

det er det jo utvivlsomt*G* eller en far-ting hvis vi snakker om døtre....

> [...]
> kunne være overalt, opfandt han mødre". Men jeg har aldrig kendt en mor,

det kommer vel an på hvad man betragter som værende snerpet??

> Ja, og alle børn vil frigøre sig fra autoriteter, og vælger enten at være
> mere eller mindre snerpede end deres mødre - afveksling fryder.

ja da klart.......

> [...]
> Og hvis det bliver extasy går moren agurk men jeg ved at hun er for
> nysgerrig på livet til at blive afhængig af kemi.

personligt er jeg nok lidt mere fri på det område...... hvis min søn vil
prøve stoffer eller alkohol er det egentligt ok.... jeg har aldrig selv
prøvet stoffer men det har flere i min omgangskreds, og derfor vil jeg
hellere at han gør det sammen med dem eller mig frem for at gøre det
alene...
ligesom jeg også forbeholder mi ret til at drikker ham hamrende beruset
første gang han skal det.....
mht kærester lader jeg ham styre det selv..... bliver det en tyrkisk pige
eller lignende er det ok med mig.... han vælger selv... ligesom jeg selv
gjorde... og alle vil blive taget imod på samme måde.....

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-02 13:58

> der
>
> det kommer vel an på hvad man betragter som værende snerpet??

Hvis man vedr sex og lignende emner er mere restriktiv end hvad der skaber
"størst mulig lykke for flest mulig mennesker" er man snerpet!

Min liberalisme i filmanmeldelsen her (som jeg er ret stot af , fordi alle
avisernes anmeldelser er så overfladiske) er et forsøg på at være u-snerpet

-------------
"Det modsatte af en pornofilm". Om kontrol/ambivalens.

"Pianisten" er psykologisk, realistisk, dyb og værd at se to gange.

Samtlige avisanmeldere ser defekt og nedtur i den kvindelige hovedpersons
SM-afprøvning - det er jeg uenig i. Det er politisk korrekthed at kræve
lighed og se sygdom i afvigelse fra normen.

Informations anmelder kalder filmen for "det modsatte af en pornofilm",
hvilket er en måde at sige, at selvom man kan kalde den smukke kvindes
kærligheds-fantasier for hovedemne, så er det ikke en film. der skal ophidse
og pirre - ikke en film der spekulerer i stereotyp, traditionel, dyrisk
liderlighed, som de masseproducerede video og nat-TV-produktioner. Nej ,
dette er HenrikIbsen-agtig, lækker socialporno for de der tør se dybt , .og
som ejer relativismens nådegave.

Denne film pirrer lysten til at forstå storbymenneskets fortrængninger og
selvhad, som undertiden bryder ud i psykose-symptomer og fører til
indlæggelse og psykofarmaka-medicinering

Hvilket er sket med klaverspil-professorindens far, og derfor bor hun sammen
med sin mor - rigelig tæt, bedømt udfra hvad er normalt.

Hun er nået højeste perfektion og tilfredsstilelse mht sit spil og sin
lærergerning, hvor hun har total kontrol og respekt om sig. Hun udfører en
effektiv, gammeldags undervisning - uden den "demokratiske" ligeværdighed
med de studerende, som idag er normal

Hun er tændt på kontrol - og ønsker selv at blive domineret, da endelig
lynet slår ned mht kærlighed mellem hende og en begavet, magtglad
studerende, der er lige så kropslig flot som hun.

Men magtkampen mellem de to fører til, at den mere konforme mand ser sygdom
i hendes lyster - og derved vises, at perversitet er et spørgsmål om smag.
Sindsygdom er smagssag( som. Nietzsche lader Zarathustra sige ). Men de
fleste biografgængere er nok for lidt skeptiske overfor lægekunst til at se
så frit og tolerant på hovedpersonens grænseudvidende eksperimenteren med
sig selv og andre. Som perifert rummer "usympatisk" , bagatelagtig vold mod
andre.

Den over to timer lange film overrasker og overrasker, for de to stærke
magtmennesker bryder konstant rollespillets regler, når de får modgang.

Hun bliver et større menneske ved at få indsigt i sine grænser - han er ung
og fanget i sin karriere-succes, og vælger den lette løsning at falde
tilbage på sin overfladiske, flinkeskolede popularitet og status.

Hvis noget kan få folk til at stille spørgsmålsregn ved "objektive regler
for sygdom og perversitet ", er det denne filosofisk og psykologisk
overbevisende (og mangedobbelt Cannes-belønnede) film. Ved at undgå at
stikke hånden ind i den hvepserede, som pædofili-debat er, har filmen opnået
extrem positiv berømmelse - men det er nærliggende at anvende filmens
indsigter på bl.a. det betændte incest og kriminel-lavalder emne.

Spændingsfeltet mellem at vi vil kontrol og orden - og ofte selv søger
afgrunden og vil udsættes for uforudsigelig underkastelse, er et hovedemne
for filmen. Franske psykologer der gik dybt ind i Camus-debatten om
foræringen af selvstændighed til Algeriet, talte meget om "den hvide mands
selvhad" og de fransk-østrigske filmmagere bag "Pianisten" tager denne tråd
op med stor kunst.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-05-02 10:39

> Hvis man vedr sex og lignende emner er mere restriktiv end hvad der skaber
> "størst mulig lykke for flest mulig mennesker" er man snerpet!

jamen det må du præcisere lidt nærmere... jeg betragter mig nemlig på ingen
måde som snerpet... til trods for at jeg er mor....

> Samtlige avisanmeldere ser defekt og nedtur i den kvindelige hovedpersons
> SM-afprøvning - det er jeg uenig i. Det er politisk korrekthed at kræve
> lighed og se sygdom i afvigelse fra normen.

jeg må indrømme at jeg ikke måler mig selv ud fra andre, og slet ikke ud fra
de skrevne medier....
jeg kan så ikke udtale mig om nogle af de nævnte film da jeg ikke har set
nogen af dem.....

> [...]
> extrem positiv berømmelse - men det er nærliggende at anvende filmens
> indsigter på bl.a. det betændte incest og kriminel-lavalder emne.

sikkert.... men nu har det IMO ikke ret meget med den forhåndværende debat
at gøre.... du påstod nærmest at jeg var snerpet per definition fordi jeg er
mor.... det vil jeg faktisk gerne have uddybet.....

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-02 14:13

> jamen det må du præcisere lidt nærmere... jeg betragter mig nemlig på
ingen
> måde som snerpet... til trods for at jeg er mor....

ET FORSØG PÅ UDDYBNING

Min kritik af "mødres snerpethed" bedes ikke misforstået som et
personangreb.

Min tankegang er i hovedsagen at "det man ikke dør af, bliver man stærkere
af"(med visse undtagelser) og det er MIN livserfaring at mødre hæmmer deres
børn alt for meget og ikke tør have tillid til, at de selv kan lære af deres
fejl.

Pædofili har jeg kun andenhånds viden om, men jeg tror, at medierne har
overdrevet farerne og at folk bør satse på at lære deres børn at sige nej,
og have selvtillid.

Skyldfølelse og skamfølelse er store onder - og måske årsag til at Vesten
men ikke andre dele af verden, har problemer med stedfædres forførelse mm

Det samme med voldtægt, hvor behandlerne gør meget ud af at pigens sexliv
kan blive ødelagt for altid.

Jeg har aldrig oplevet psykisk tortur, som jeg og andre ikke blev stærkere
af - men jeg vil ikke udelukke at overgreb der berører stolthed, kan sætte
varige spor.

Gid nogen ville forklare nærmere præcis hvorfor den krænkende
stoltheds-skadelige erotik er værre end et knoglebrud.

"Vi finder os ikke i sex-chikane" er en Shubidua-sang som næsten alle
danskere morer sig over - vistnok fordi de fornemmer (men ikke altid tør
sige direkte), at man overdramatiserer tilnærmelser, der handler delvis om
gammeldags ære.

Selvfølgelig er mange mødre fornuftigt restriktive og det negativt ladede
ord "snerpet" er uberettiget. Ofte er mænd en gavnlig indflydelse på deres
forbudsprægede opdragelse, når de slår ricisi hen, og lægger vægt på at "hvo
intet vover, intet vinder" og at livet er en leg og spiller man på halve
lodder, får man kun halv gevinst. At min datter kaster sig ud i
extremiteter, har hidtil været gevinst på gevinst.

Bo Warming, gymnasielærer, 35861000

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-05-02 14:32

> ET FORSØG PÅ UDDYBNING
>
> Min kritik af "mødres snerpethed" bedes ikke misforstået som et
> personangreb.

på sin vis kunne jeg opfattede det en smule som sådan, ud fra den måde du
proppede dit svar ind i min tekst på....

> [...]
deres
> børn alt for meget og ikke tør have tillid til, at de selv kan lære af

min egen mor har heldigvis været stort set som jeg... hun er på ingen måde
en hønemor og det respekterer jeg hende for at erkende....
jeg har omgåedes med mange forskellige typer ( ekstremer) men hun har altid
haft tiltro til at jeg har kunne vælge selv.... ud fra det eksembel forsøger
jeg selv at opdrage mine børn.....

feks er det eneste tidpunkt hvor hun har vist mig mistillid, en episode hvor
en person jeg troede var min ven, "betroede" min mor at jeg var misbruger..
hvilket var totalt usandt ( jeg var 16 på det tidspunkt).... før og efter
det har jeg altid haft hendes tillid.... mere eller mindre berettet

> Pædofili har jeg kun andenhånds viden om, men jeg tror, at medierne har
> overdrevet farerne og at folk bør satse på at lære deres børn at sige nej,
> og have selvtillid.

det tror jeg bestemt du har ret i.... men som forældre bør man altid være
opmærksom på faresignaler..... så som voldsomme forandringer i barnets
opførsel..... men ligefrem at overbeskytte og være ekstrem på det punkt er
unødvendigt og hæmmer børnene....

> Skyldfølelse og skamfølelse er store onder - og måske årsag til at Vesten
> men ikke andre dele af verden, har problemer med stedfædres forførelse mm

jeg tror næppe vesten har mere af den type forførelse end andre steder....
jeg tror blot vesten er mere tilbøjelig til at smide det i medierne og malke
det til ukendelighed...

> Det samme med voldtægt, hvor behandlerne gør meget ud af at pigens sexliv
> kan blive ødelagt for altid.

det er jeg så heller ikke enig i..... men jeg tror at med den forkerte
behandling af et offer, efterfølgende kan skade mere end selve
voldtægten.....

> Jeg har aldrig oplevet psykisk tortur, som jeg og andre ikke blev stærkere
> af - men jeg vil ikke udelukke at overgreb der berører stolthed, kan sætte
> varige spor.

det er igen et spørgsmål om opfattelse af hvad der er tortur....

> Gid nogen ville forklare nærmere præcis hvorfor den krænkende
> stoltheds-skadelige erotik er værre end et knoglebrud.

det tror jeg på sin vis det heller ikke er... et knoglebrud er blot nemmere
at behandle end et ødelagt sind....

> [...]
> sige direkte), at man overdramatiserer tilnærmelser, der handler delvis om

det tror jeg delvist er korrekt..... men jeg er sikker på at kvinder der har
været udsat for chikane ikke vil give mig ret.....
det handler om opfattelse hele vejen igennem.... jeg føler ikke selv jeg har
været udsat for overgreb og chikane... men andre kvinder(og mænd) der hører
om mine oplevelser vil klart opfatte en situation jeg har været i som
chikane hvis det havde været dem selv.....

> [...]
> lodder, får man kun halv gevinst. At min datter kaster sig ud i
> extremiteter, har hidtil været gevinst på gevinst.

jeg vil vove at påstå at jeg passer på mit barn.. men jeg hæmmer ham så vidt
muligt ikke..... men for at jeg kan gøre mit "arbejde" rigtigt er jeg nødt
til at give ham nogle retningslinier med i livet, som kan hjælpe ham i
fremtiden.....
hvis jeg på nuværende tidspunkt skal gætte på hvordan min søn vil udvikle
sig i hans seksualitet vil jeg uden tvivl sige at han nok ender med at være
lidt af en ekshibitionist.... han ejer ganske enkelt ikke blufærdighed... og
sådan er det bare..... men derfor kan jeg jo godt lære ham at der er
tidspunkter hvor det er ok og tidspunkter hvor det ikke er ok..... så stor
er han immervæk.....

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-02 20:11

> det tror jeg på sin vis det heller ikke er... et knoglebrud er blot
nemmere
> at behandle end et ødelagt sind....

Du har ret i, at vedr knoglebrud er der een indarbejdet god løsning - vedr
sjæleproblemer er vi i vildrede. Men i begge tilfælde gror der oftest græs
over problemerne,hvis man ikke overdramatiserer, og det er en myte, at ikke
de fleste kan ryste sex-overgreb af sig, hvis de _vil_.

> [...]
> sådan er det bare..... men derfor kan jeg jo godt lære ham at der er
> tidspunkter hvor det er ok og tidspunkter hvor det ikke er ok..... så stor

Det lyder godt, at han er lidt selvudstillende. Indelukkethed er kedelig.
Bluff-færdighed er en god måde at stave blufærdighed.

Når vi let taler forbi hinanden omkring pædofili og teenagerpigers frihed
til at lege voksne med liderlig dans og nøgen navle, så er det nok en
m/k-ting

Og herom har jeg et par gode citater:

"Kvinderne er mere intelligente, mændene karakter og lidenskab. Dette
modsiges ikke af, at mændene faktisk driver det meget videre med deres
forstand: de har dybere, vældigere impulser, det er dem, der bringer deres
forstand, som i sig sig selv er noget passivt, så vidt. Kvinderne undrer sig
ofte i stilhed over den store højagtelse, mændene yder deres gemyt."
Nietzsche

"Hvor højt kvinder end ærer deres mænd,
så ærer de dog endnu mere de af samfundet anerkendte magter og høje
stillinger. ;
de har i århundreder været vænnede til at træde frem for alt herskende i
bøjet stilling,
med hænderne foldet over brystet og til at misbillige al opsætsighed mod den
offentlige magt.
Derfor hænger de sig,uden egentlig at tilsigte det (snarere som af
instinkt)som
hæmsko mellem hjulene på enhver frisindet uafhængig stræben.
og gør under visse omstændigheder deres ægtefæller i høj grad utålmodige,
især deres ægtefæller overtaler sig til at tro,
at det er kærlighed, der i grunden driver kvinderne dertil
At miskende kvindernes midler og højmodigt ære motiverne til disse midler
- der er mands skik og ofte medfører mands-fortvivlelse. Nietzsche

Fra : sabina Hertzum

Dato : 17-05-02 23:29

> [...]
ikke
> de fleste kan ryste sex-overgreb af sig, hvis de _vil_.

det synes jeg er en smule at overgeneralisere.....

jo visse mennesker er i stand til at ryste det af sig og pakke det væk i en
fin lille pakke bag i sindet...... men visse mennesker har været udsat for
en situation som i høj grad minder om deres hverdag..... derfor vil de
konstant leve med mindet om det..... og mindet om smerten ved det....
men hvis du tænker over behandlingsmetoder i dag.... en brækket knogle kan i
visse tilfælde vokse perfekt sammen uden nogen form for støtte...... men
langt de fleste gange er der behov for en eller anden form for
stabilisering..... om det skal foregå indvendigt eller udvendigt afhænger jo
af det enkelte brud og den enkelte person....

ligesådan er det med psykiske problemer som er forårsaget af en
"udenomsting" ( altså ikke medfødt eller fysisk skade)
for nogle klarer det sig selv..... men for langt størstedelen kræver det
støtte og stabilisering.... og igen, om det skal foregå udvendigt ( i form
af ekstra beskyttelse, peberspray eller lignende) eller indvendigt ( i form
af psykolog behandling) er afhængig af den enkelte person og den enkelte
skade......

hvis vi i begge tilfælde, blot lader stå til, vil det i størstedelen af
tilfældende ende med at det går skævt og der er skader for livet... uanset
om vi snakker om sindet eller en brækket knogle.....

> Det lyder godt, at han er lidt selvudstillende. Indelukkethed er kedelig.
> Bluff-færdighed er en god måde at stave blufærdighed.

hehee*G* tjoooo.... han nyder opmærksomheden ingen tvivl om det...

> Når vi let taler forbi hinanden omkring pædofili og teenagerpigers frihed
> til at lege voksne med liderlig dans og nøgen navle, så er det nok en
> m/k-ting

det er det muligvis... men nu har en nøgen navle nu ikke været det store
problem i min verden....

> Og herom har jeg et par gode citater:

og dem springer jeg lige over... er træt, sidder i jylland ved min mors comp
og orker det ærlig talt ikke*G*

knus sabina

Fra : Bo Warming

Dato : 18-05-02 03:53

"sabina Hertzum" <sabina@kvindezonen.dk> wrote in message

> [...]

> tilfældende ende med at det går skævt og der er skader for livet... uanset
> om vi snakker om sindet eller en brækket knogle.....

Hvad nu hvis BRUD I SINDET er noget indbildt, der skyldes at kvinder
foragter kvinder, der ikke gør sig kostbare nok - som udsætter sig for
voldtægt - som danser voksent selvom de er teenagere?

" Og er det ikke sant, at kvinden stort set bliver ringeagtet af andre
kvinder - og aldeles ikke af os? " Nietzsche

Det store man kan efterlyse hos kvinden er at hun sætter sig ud over
gruppepresset. Den tid hvor liderlighed er at gøre sig billig, bør være
forbi.

Som du selv siger, så kommer man let til at generalisere. Hvilket jeg
overlader til en nytænker, der er klogere end jeg - og STOP HER hvis du ikke
synes at et afdødt genis tankekrystaller er en OK måde at udtrykke sig.

En generaliserende forelskelse i det stærke køn, som er iblandet
sandhedssynog sans for kønnenes specialisering, finder jeg oplysende:

"Hidtil er kvinderne blevet behandlet som fugle af mændene, som fugle der
fra en eller anden højde har forvildet sig ned til dem, som noget finere,
sårbarere, vildtblomstrende, noget underfuldere, sødere, mere sjælfuldt -
men som noget man må spærre inde, for at det ikke skal flyve bort. Nietzsche

"Hvad Dante og Goethe har troet om kvinden - hun skuer himlens lys og jeg
det i hende - oversattes til "Det evigt kvindelige trækker os op til Gud.Jeg
tvivler ikke på at enhver ædel kvinde vil vægre sig ved denne tro, thi
præcis det tror HUN om det evigt mandlige. Nietzsche

Og især følgende illustrerer at denne fremtids-filosof ser kvindens
kvaliteter som en del af vejen til overmenneskets udvikling, til glæde for
alle - ikke et offer for slavemoral eller pisk - omend leg med det sidste
kan indgå i spændende magtkamp:

"Kvinden opfylder, manden lover. I kvinden viser naturen, hvad den indtil nu
under sit arbejde med menneskebilledet er blevet færdig med, i manden viser
den hvad den derunder har haft at overvinde. , men også hvad den endnu har
for med mennesket.
Den i en given periode fuldkomne kvinde er skaberens lediggang på kulturens
syvende dag, kunstnerens hvile i sit værk. Nietzsche

"Den perfekte kvinde river dig i stykker, når hun elsker Nietzsche

"Kvinden er dybest set ufredelig. Nietzsche

Men aggressionerne bør rettes mod en jævnbyrdig partner - ikke mod et
nødlidende fjols der har pillet ved en småpige, og hvor overbærenhed og
bedre opdragelse af pigen er på sin plads.

"The surest remedy for the male disease of self-contempt is the love of a
sensible woman. Nietzsche

"Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

"Fra moderen: Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af dette
bliver han bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller
ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig overfor dem. " Nietzsche

"Kjønnene tar feil av hverandre. Det fører til at de egentlig bare ærer og
elsker seg selv (eller sitt eget ideal, for å uttrykke det noe mildere -).
Derfor ønsker mannen seg en fredsommelig kvinne, - men nettopp kvinnene er
vesentlig ufredsommelige, som kattene, uansett hvor mye de har øvd seg på å
gi inntrykk av fredsommelighet.Nietzsche

"Only he who is man enough, will release the woman in woman.Nietzsche

"Manden oplever skæbnen og begriber årsags-sammenhængen, det eksisterendes
logik, efter årsag og virkning. Kvinden derimod er skæbne,
er tid, er selve verdens organiske logik. Nietzsche

"Kvinden er vilje men manden er også forestilling Schopenhauer

"Stupiditet er ukvindelig. Nietzsche

"Det der adskiller kønnene, må videreudvikles. Kløften mellem mand og kvinde
bør gøres bredere. Nietzsche

Fra : Chokmah

Dato : 14-05-02 08:02

On Mon, 13 May 2002 22:23:47 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:
Hy Sabina :)

> [...]
>fortsætter denne opmuntring.... herefter gik jeg, det var mere end mine

ja men hvis hun nu havde dte fint og det havde hun jo - som du skrev ?

> [...]
>seksualiseret og IMO voksen måde, som jeg på ingen måde følte viste nogen
>form for respekt for hende som person.......

Tjjaaa jeg var ude at gå med hunden i weekende på vej op af bavnehøj
alle så jeg 250 speder i alle alder i undertøj / trusser nogen top....
et i sig selv surealistisk syn men de havde lagt derres tøj i en lang
stribe - sikker for at komme i geiunis verdens rekorder...ok de var så
mange om det og der var ikke nogen der skildte sig ud mere ind en dag
på stranden borste far det nok var imo lidt koldt .

men hvis hun så ud itl at hygge sig ?
så har der well helle rikke være noget problem ?
for HENDE !

> [...]
>munden....
>herre jøsses.... en voksen mand på omkring 37-38 år der gramsede på en knapt

ja det var noget snot

> [...]
>oven i købet var min mors kæreste, skulle gøre mig opmærksom på det.......

jamen det kan jeg da godt forstå !

> [...]
>også omdirigeret ret ofte på "ældre" mænd... og her snakker vi om "lækre"

jamen det kan faktisk godt være lidt et problem med piger i alderene
13- 15 for de har det som alle andre de vil gerne tages alvorligt
lyttes til og tales til som man taler til andre med resepkt og jeg
synes en gang i mellem jeg har oplevet at - der har været en slags
interesse , det kan jeg så godt rumme - men det er sgu da synd hvis
den pågældne pige ligger mere i det ind bare almindelig fortrolighed !

>det giver jeg dig ret i.... men stadig frihed under ansvar......

ja det er da et samarbejde i mellem barn forældre hvor barn teenager
kan komme hjem og tale om ALT ... ne fornøjelse jeg slev blev afskåret
fra da jeg var 6 år havde leget lidt med nogen gløder der var blevet
til en ild der løb fra mig og en ven løb hjemog fortalete det - hold
kæft jeg fik tæsk det var så hvad det var men så fik jeg 7 dage i
sengen uden at må stå op for andet ind toilet besøg.

det kan godt være incest er hårdt , men isolasion er tror jeg sgu
derhænd af værende lige så karekter danende

det er ihvertilfælled slut med at fortælle sandheder !

> [...]
>jeg er faktisk ikke i tvivl om at de opfattede det som meget uskyldigt.....

ja og hun hyggede sig - fik anerkendelse - kan det blive meget bedre ?

> [...]
>inderst inde..... hvis styrken ikke er med indefra tror jeg det sidste vil

jeg ved sgu ikke ....mht kærlighed min første fra jeg var 16 til 17
det troede jeg ARLDIRG skulle standse
det gjorde det i sagen natur ... men jeg skulle da blive 30 før jeg
regnede med at det bare var et spørgsmål om tid.... ja ok freYa har så
taget ½ delen af den tid der er gåed siden da

Hoi en luder fra saigon jeg mødte da jeg var 29-30(?) - hun var sød
nok , men det var for meget foretning og kultur forskeld , men en ok
oplevelse borste far dne dræber gunerre jeg fik til sidst Puhhh....

Så var der en englænder men hun var 1 .) af hjertet lesbisk vente bare
på at springe ud og sund fornugt i mod britisk arbejer klasse
konservatisme .... der kæmper selv den bedste forgæves ... men jeg er
da glad for at jeg har kendt hende men jeg er endnu mere glad for at
jeg ARLDRIG mere skal til austalien

>det opponerer jeg altså imod..... undskyld hvis det virker snerpet....

nahh men jeg synes det siger mere om dig ind situasionen du tager
udgansg punkt i ?

> [...]
>udsprang af at jeg på ingen måde mente det var en måde jeg ville lade mit
>eget barn udstille sig på..... hele situationen taget i betragtning....

jow men reaktionen udsprang jo af at der var andre til stede

>men ved du hvad??

Øhhh nej ? :) ?

> jeg holder sku lige meget af andre mennesker uanset
>hvordan de ser ud eller virker på andre... det burde du da af alle mennesker
>vide

JAMEN det ved jeg da Sabina - jeg har faktisk en afgrunds dyb
respekt for dine store sociale evner i mellem andre mennesker IRL du
har en sjælden evne til at fange alle og få dem itl at føle sig godt
til pads , som meget få har !
og handlinger er stærker ind ord .... MEN DET HER ER jo et debatforum
kære ven og det er jo de ting vi skriver der tæller i debat forumet
altså !!!!

>for mig handlede denne situation blot om manglende respekt for denne unge
>pige og hendes spirende seksualitet..... ikke om hvordan hun tog sig ud for
>andre eller mig for den sags skyld...

ok

MvH
Bo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-02 08:58

)

> ja men hvis hun nu havde dte fint og det havde hun jo - som du skrev ?

prøver du på at dræbe debatten???
for mig handlede det sådan set ikke om hvorvidt denne pige havde det fint
eller ej..... men om de signaler og undertoner der blev udsendt her.....

> [...]
> mange om det og der var ikke nogen der skildte sig ud mere ind en dag
> på stranden borste far det nok var imo lidt koldt .

du siger det jo selv.... der var mange og der var ikke nogen der skilte sig
ud.......

> men hvis hun så ud itl at hygge sig ?
> så har der well helle rikke være noget problem ?
> for HENDE !

jeg gentager.... om det er et problem for hende er mig underordnet..... jeg
startede denne debat ud fra mine egne følelser om emnet....... men måske er
det som Ghita siger, en mor ting.......

> ja det var noget snot

yup.......

> jamen det kan jeg da godt forstå !

hvorfor kan du så ikke se problemet i at en 11 årig pige bliver udstillet og
gjort opmærksom på hendes spirende seksualitet af en flok fulde mænd der
ikke engang holdt sig tilbage for at pisse lige hvor det passede dem, til
trods for at toilettet var lige ved siden af??

> [...]
> interesse , det kan jeg så godt rumme - men det er sgu da synd hvis
> den pågældne pige ligger mere i det ind bare almindelig fortrolighed

med de mænd jeg omtaler her var der ikke tale om nogen speciel
fortrolighed.... det var lærere.... godt nok var det på en efterskole hvor
disse lærere også var nattevagter, men de formåede at holde en vis
afstand... noget jeg i dag respekterer dem meget for..... især da mange af
de piger jeg gik i skole med bestemt ikk eholdt sig tilbage.......

> [...]
> derhænd af værende lige så karekter danende
>
> det er ihvertilfælled slut med at fortælle sandheder !

puh jeg håber til stadighed at jeg formår at give min søn den tryghed.....
han kommer heldigvis stadig hjem og fortælle rmig fortrolige ting... ting
som bekymrer ham og gør ham nervøs..... det er dejligt synes jeg og jeg vil
gerne bibeholde denne fortrolighed....

men

> ja og hun hyggede sig - fik anerkendelse - kan det blive meget bedre ?

anerkendelsen kom fra et forkert publikum synes jeg.... og så bliver den IMO
tom...... anerkendelse på dette plan skal komme hjemmefra... fra den nære
cirkel.... ikke fra komplet fremmede fulde mænd......

> nahh men jeg synes det siger mere om dig ind situasionen du tager
> udgansg punkt i ?

måske... men så er det jo ikke kun mig det siger noget om... men også de
andre jeg var der sammen med, som havde samme fornemmelse og reaktion som
jeg..... men igen... måske er det en morting.....

og

> jow men reaktionen udsprang jo af at der var andre til stede

nej..... det udsprang fra HVEM der var tilstede.... jeg gentager lige..
havde det foregået et andet sted ville min reaktion have været helt
anderledes...... havde hun blot ikke danset alene havde min reaktion været
anderledes......

> [...]
> respekt for dine store sociale evner i mellem andre mennesker IRL du
> har en sjælden evne til at fange alle og få dem itl at føle sig godt

*rødme* tak )

> og handlinger er stærker ind ord .... MEN DET HER ER jo et debatforum
> kære ven og det er jo de ting vi skriver der tæller i debat forumet
> altså !!!!

ja men du dømmer mig ud fra den udtalelse og den mener jeg ikke er
berettiget..... ikke ud fra det kendskab du har til mig som person...... det
hører nemlig ikke med til en debat at dømme andre mennesker........

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af./page16.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-02 21:40

> [...]
> angiveligt bedre itl at håndtere den ved næste møde -men på den anden
> side så kan man jo også blive modløs og miste modte på at prøve igen.

Blir man meget modløs, så stresser det måske til at man forlader det
nederlags-territorie og finder et bedre.
Dvs man bliver stærkere.

> [...]
> de gør på en , det synes du jo er vigtigt og jeg syens som bekendt
> ikke det er vigtigt med mindre det er en der står en nær.

Unge der har lært af institutionerne at livets mening er at være accepteret
i gruppen - gøre et godt indtryk - har bestemt brug for udfordringer, de kan
blive stærkere af.

Og selvom jeg ved at pædofil-emnet er betændt og en hvepserede, så mener jeg
at "psykisk tortur" bør man tage lidt afslappet på.

At brække en knogle, have fysiske smerter, forbindinger, gips og måske varig
funktionsnedsættelse hører til det, som man sjældnest bliver stærkere af.

Men at blive befamlet, ydmyget og brugt - det kan nok være slemt, men kan
også være udviklende.

Pigen der har lært at danse sexet, har meget at takke sine fri forældre for.

Gid alle mine børn var piger - de er jo født vindere.

Simon Spies sagde engang at toppen af hitlisten er en pige på 17 og bunden
er en dreng på 17 - og om de mænd, der har forladt jagten på kød af
1-sortering og opdyrket nichen 2. sortering, dvs BØSSER sagde han at dem bør
vi andre være glade for, for så bliver der flere piger til os andre.

Mht kendte Nietzsche citater, så er nr. 3 nok det oftest misforståede "Går
du til kvinden da glem ej pisken".

Lige inden den gamle kone siger dette til Zarathustra, lyder denne vismands
svar på den gamle kones spørgsmål bl.a.

"To ting vil den ægte mand: fare og leg. Derfor attrår han kvinder som det
farligste legetøj. Nietzsche

Og lidt senere docerer den persiske seer "Hvor artigt forstår ikke hunden
liderlighed at tigge om et stykke ånd, når der nægtes den et stykke kød"

Mht trådstartens dansende narrefisse-teenager, så er det vel netop ånd hun
har dygtiggjort sig i - og det lyder for mig som trivsel for alle parter, og
bedre og billigere end Den Kongelige Ballet.

I Bailey whiskyflødelikør reklamefilmene bruges også et sexet Nietzsche
citat "Let your senses guide you".

Da jeg var et år i USA efter min studentereksamen rejste jeg rundt med bus
og så bl.a. New Orleans og hørte jazz, og blev på en natklub samlet op af en
enlig mand, som sagde jeg kunne sove på hans hotelværelse.

Da jeg ville sove, ville han pille ved mig - og jeg gav ham en kold skulder.
Nogle måneder senere, da jeg var tilbage i Danmark, fik jeg en pakke med
alle hans gamle jazz-plader - en enorm værdi for mig. Godt at mine forældre
ikke havde gjort mig overdrevent snerpet

Fra : Ghita

Dato : 13-05-02 21:52

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse news:qh20euo1f0n3oimv8d4bu2e5jpsvhucgnm@4ax.com...
> [...]

Hej
Jeg har klippet en masse for ikke at fare vild........

> ja jeg har læset dit indlæg ... men hvis hun nød det publikum nød det
> ....så er missionen da også fuldendt ?

Jeg synes ikke det er særlig smart når småpiger i den alder leger små
voksne, fordi de ikke selv forstår at de signaler de udsender kan blive
misforstået.
Jeg tror ikke at de gør det bevidst, men at reklamer mm har ændret
sig meget de seneste år.

> [...]
> om dage i skandinavien og på den sæt er det jo ikke sært at de også
> for en måske voksen erotisk udstråling.-

Det var der nu også mange der gjorde allerede da jeg var i den alder, mig
selv incl, ( Er 34 nu) men derfor var vi da stadig børn nogle år endnu.

> [...]
> mental modning med sig ved jeg ikke - logisk talt skulle man jo sige
> ja - men ....dem jeg kender i den alder der syens jeg ikke jeg kan se

Min datter på 13 og hendes jævnaldrende har kærester som ofte skiftes
ud, men det er stadig kun "kyssekærester".
Hun har tit veninder og venner sovende, men det er med hver sin dyne
og alt efter hvor mange overnattende der er sover de ikke altid i samme
rum. Og det er nu ikke noget jeg bestemmer.