Yamaha
Fra : Kasper Petersen

Dato : 12-05-02 18:30

Hej NG!

Jeg har et problem med min 4gear. Hvis jeg nu bare giver lidt gas så er den
ved at
dø ud, men hvis jeg så bare giver fuld gas er der ingen problemer. Hvad kan
det skyldes???!

Mvh
Kasper

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-05-02 18:40

"Kasper Petersen" <fam-petersen2001@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> ved at
> dø ud, men hvis jeg så bare giver fuld gas er der ingen problemer. Hvad

1. Din membran skal skiftes.... den lukker ikke rigtigt.
2...eller så skal du bare stille din platinner... min gjorde netop nøjagtigt
det samme for 3 dage siden. Den kunne heller ikke trække i 2.g = kunne ikke
trække ved lave rpm´s. Det var ene og alene platinnernes skyld!

Fra : Allan Riise

Dato : 13-05-02 21:31

Brian Axelgaard <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> scribbled:
Som svar til....
> [...]
> nøjagtigt det samme for 3 dage siden. Den kunne heller ikke trække i
> 2.g = kunne ikke trække ved lave rpm´s. Det var ene og alene

Ja, det er rigtigt at det kan skyldes både platiner eller falsk luft, ikke
nødvendigvis dine membraner. Har du haft borepladen af ???
Har du det så sæt en ny pakning i, det er maget vigtigt at den er helt tæt,
og det samme gør sig gældende omkring karburatoren, den skal slutte helt tæt
til borehullet i borepladen...
Platinerne er nu meget simple. Er der et hul, evt. flere huller i de 2 små
plader, så skal den skiftes ud, sådan er det bare....
Der er så også en tredie mulighed.
Din udstødningsport. Kører du med en lidt fed blanding, vil din
udstødningsport forholdsvis hurtigt kokse til. Det går rimeligt hurtigt hvis
man kører med tun og har sat sin tænding og karburator ordentligt, da den
skal have en fed blanding, for at kunne køle ordentligt, altså en "lidt for
stor" strålespids.
Koksen er meget nem at ordne, du bruger en fil, og prøv at se om du ikke ken
file fra cylindergang og ud mod udstødningen. Det kan godt lade sig gøre.
*s*
Nu har du lidt at gå ud fra, håber at det er en simpel og billig fejl....

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Kasper Petersen

Dato : 16-05-02 14:30

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> *s*
> Nu har du lidt at gå ud fra, håber at det er en simpel og billig fejl....

Skal jeg så ud at købe en ny membran til 298,- ved Thansen eller kan jeg
nøjes med den billige udgave
og hvad er forskellen????!