Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til Canon G2.
Fra : Bent Mouritzen

Dato : 12-05-02 17:54

Her derude.
Jeg ville bare spørge kan man købe en blitz til Canon G2
for godt et par tusinde ?
Og hvilken model taler vi i givet fald om, og hvor købes
den over nettet osv ?
Og er det noget i vil anbefale at investere i ?

Mvh Bent

Fra : Bent

Dato : 12-05-02 21:29

Ja der er 3 forskellige eksterne flashes der ihvertfald passer til G2.
Bla. Speedlite 220EX til ca 1600,- eller Speedlite 420EX til ca 2100,- og
550 EX (ved ikke hvad den koster). 220'eren og 420'eren kan begge købes hos
bla. http://www.itbutikken.dk

Jeg har selv en Speedlite 420EX, og kan varmt anbefale den. I forhold til
220'eren kan den drejes, hvormed man kan bounce blitzen fra loften osv. Den
er helt sikkert de 500 kr ekstra værd i forhold til 220'eren.

Du kan læse mere om de forskellige flashes her:
http://www.canon-europa.com/CEPF_DB/parser.pl?page=subprodtypes&prodtype=38

Fra : Mikael

Dato : 13-05-02 12:22

> Jeg har selv en Speedlite 420EX, og kan varmt anbefale den. I forhold
til.....cut

Køb samtidgt en "mini-softbox" fra firmaet Lumiquest (fåes bl.a. hos
Foto/C). De penge er utroligt godt givet ud.

Mikael

Fra : Bent

Dato : 13-05-02 14:17

Mini-softbox. Hvad er det? Et "filter" til flashen eller hvad?

Fra : Mikael

Dato : 13-05-02 15:37