Dækpilot... sikke noget svineri!
Fra : Casper Hundebøl

Dato : 12-05-02 17:09

Hej NG

Jeg tænkte at der måske er nogle her som har prøvet at punktere på mc'en, og
dernæst fylde dækket med 'dækpilot' skum for at klare hjemturen. Det virker
fortrinligt, men giver et værre svineri på cyklen. Jeg punkterede på
baghjulet, så fælgen og bagsvingeren er godt sovset til i det her
gummistads.

Er der en måde at få det renset af igen uden det går ud over lakken?

På forhånd tak!
Casper Hundebøl
RF600R - i latex outfit

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-02 18:52

> Er der en måde at få det renset af igen uden det går ud over lakken?

Kan det ikke bare "nulres" af ?

/A

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-05-02 19:01

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message

> Kan det ikke bare "nulres" af ?
>
> /A
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Prøv WD 40.. det er godt til mange ting.... men lad være at spraye det på
bremserne !!!! Sprøjt det i stedet på en klud og skrub så...

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-05-02 19:12

> Kan det ikke bare "nulres" af ?

Og ja jeg har prøvet

Man skal ikke "pakke" sådan en for meget. Det lykkedes mig at klemme dåsen
med dækpilot mellem en hjelm og noget andet skrammel da jeg smækkede låget -
så jeg tømte en fuld flaske og der er faktisk meget gummi i sådan en
trykflaske ...

/A

Fra : Razer

Dato : 12-05-02 19:51

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
låget -
> så jeg tømte en fuld flaske og der er faktisk meget gummi i sådan en

LOL

Thomas ZX-10
ved godt at det egentlig ikke er sjovt, men det er en af de ting man år
efter tænker tilbage på og friner.

Fra : Razer

Dato : 12-05-02 19:51

> [...]

LOL

Thomas ZX-10
ved godt at det egentlig ikke er sjovt, men det er en af de ting man år
efter tænker tilbage på og griner.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-05-02 07:31

> ved godt at det egentlig ikke er sjovt, men det er en af de ting man år
> efter tænker tilbage på og griner.

Det var heldigvis min "passagerhjelm" det gik udover, men den fik jeg da
også ren igen ...

Men jeg har også prøvet at bruge det. Det lukkede som lovet hullet (efter et
søm) og jeg kørte ~2300km med dækket inden jeg fik det skiftet. Jeg har
også prøvet at punktere på et næsten nyt dæk, der fik jeg sat en prop i
(udefra) og det holdt fint. Men var det på en "sportsmaskine" med stor
belastning af dækkene ville jeg måske overveje at skifte dækket
stedet -eller ihvetrfald at få en prop sat i indvendigt fra.

/Anders

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-05-02 16:05

"Anders Majland skrev
> [...]
låget -
> så jeg tømte en fuld flaske og der er faktisk meget gummi i sådan en

lol
Det minder mig om den gang jeg var i lære.
Der lagde en svend en dåse polytanskum til opvarmning på en el-radiator.
Han nåede ikke at fjerne den i tide.
Der var skum over hele skurvognen

--
Brian

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 12-05-02 22:18

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message

> Kan det ikke bare "nulres" af ?

Nej desværre... har både prøvet med hårtørrer og petroleum og lak rens...
Det eneste jeg fik ud af det var at lakken begyndte at give op overfor
behandlingen. Gummiet bliver siddende, så det er noget skrapt stads!

Der sidder også noget på udstødningen som er forcromet. Det kan man få af
med en hulens masse knofedt og cellulosefortynder. Men den med fortynder er
nok en dårlig ide på lakerede dele :(

Så nu bliver gode dyr rådne! :-0

Casper

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-05-02 20:15

"Casper Hundebøl" <casperREMOVE@malerbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gummistads.
>
> Er der en måde at få det renset af igen uden det går ud over lakken?

*Barberskum* !! Det _skal_ sidde natten over ))

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Spændt ventende på Armand's reaktion )

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 12-05-02 22:06

Hej med jer

Jeg skal en tur til Norge til sommer, og overvejer en dæk pilot. Men kan
dækket bruges igen bag efter eller skal der et helt nyt på?

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 12-05-02 22:15

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej med jer
>
> Jeg skal en tur til Norge til sommer, og overvejer en dæk pilot. Men kan
> dækket bruges igen bag efter eller skal der et helt nyt på?

Dækpilot'en virker fint efter hensigten på ferieture og lignende. Jeg
punkterede i udkanten af Kbh. på vej mod Esbjerg, og med lidt skum i hjulet
fortsatte turen uden problemer. Man skal bare være klar over at cyklen
bliver meget svinet til, og at skidtet ikke er til at få af igen. Det skal i
hvert fald af med det samme, og ikke have lov til at blive siddende indtil
man lige har tid til at gøre cykel ren.

Var jeg punkteret i nærheden af hjemmet er der ingen tvivl om at jeg ville
have fået cyklen samlet op i stedet for at have fyldt dækket med skum.

Min MC tabte luften i løbet af en uges tid og jeg blev anbefalet at skifte
dæk, da det kan være risikabelt at køre med et lappet mc-dæk.

Casper
RF600R

Fra : Inkognito

Dato : 13-05-02 22:26

Rune (Bandit600) <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en

> Jeg skal en tur til Norge til sommer, og overvejer en dæk pilot. Men
> kan dækket bruges igen bag efter eller skal der et helt nyt på?

Køb et af de tilgængelige sæt til udvendig montering af en prop i
bandittens slangeløse dæk!
Jeg mener at have set for nyligt at T-Hansen har et sæt deraf på
programmet!?

Til skeptikerne: Sådanne propper er kun til nødlapninger; men de virker
med 100% sikkerhed, imod dækpilots svingende egenskaber i praksis!

--
Hondahans

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-05-02 07:45

> Til skeptikerne: Sådanne propper er kun til nødlapninger; men de virker
> med 100% sikkerhed, imod dækpilots svingende egenskaber i praksis!

Men kan også blive utætte over tid. Jeg fik dog kørt dækket ned, men det var
nødvendigt at pumpe det hver uge ...

/A

Fra : Inkognito

Dato : 14-05-02 21:01

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:abqc99$fb6$1@sunsite.dk...
> Men kan også blive utætte over tid. Jeg fik dog kørt dækket ned, men
det var
> nødvendigt at pumpe det hver uge ...

At de kun er til nødlapninger, indebærer, ligesom for "dækpilot's"
vedkommende at de skal lappes regulært snarligt efter!

Jeg har brugt prop én gang, og den holdet til det den skulle holde.
Efter weekenden fik jeg dækket lappet regulært, og det holdt tæt hele
(det frisktmonterede) fordæk's levetid.

--
Hondahans